DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

Så länge man är tydlig inför spelar det ingen roll tycker jag. Kläder efter väder, hört den förut?
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Enbom »

Djurgården har varit tydliga med att taket aldrig kommer att vara stängt så länge det inte påverkar skaderisken för spelarna.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SirDIFalot skrev: Aldrig tak för i helvete... Fotboll är en utomhussport.

Jag frös inte alls på derbyt för övrigt, då är jag ändå en person som gärna har 25 grader inomhus. Märkligt.

Att inte en enda person röstade emot motionen tyder väl i alla fall på att majoriteten får sin vilja igenom.
Neej precis, för hockey är ju en inomhussport.

Majoritetsbeslut fine.
Men oftast i de flesta sammanhang när det gäller kultur så har majoriteten usel smak.
Synd
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Honken »

Lee Harvey Oswald skrev:
SirDIFalot skrev: Aldrig tak för i helvete... Fotboll är en utomhussport.

Jag frös inte alls på derbyt för övrigt, då är jag ändå en person som gärna har 25 grader inomhus. Märkligt.

Att inte en enda person röstade emot motionen tyder väl i alla fall på att majoriteten får sin vilja igenom.
Neej precis, för hockey är ju en inomhussport.

Majoritetsbeslut fine.
Men oftast i de flesta sammanhang när det gäller kultur så har majoriteten usel smak.
Synd
Vilka går på årsmötet? Jo de som går på första försäsongsmatchen när det är minusgrader.

Bara för att fotboll har spelats under bar himmel tidigare så innebär det inte att den måste göra det i alla evighet. Med det tänket så borde det inte finnas hallar för bandy och hockey borde spelas på frusna sjöar.
Utvecklingen går framåt.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av -daniel- »

JohanPez skrev:Så länge man är tydlig inför spelar det ingen roll tycker jag. Kläder efter väder, hört den förut?
För egen del spelar det ingen roll; jag är van att röra på mig när jag är utomhus på hösten / våren. Att sitta still gör alltid att jag fryser som satan, oavsett vad jag har för kläder på mig. Tror knappast jag är ensam då det minst stod 500 andra frusna själar inne i kioskerna under derbyt för att det var så satans kallt.
Bild
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Isabo »

Lee Harvey Oswald skrev:
Isabo skrev:
SirDIFalot skrev:På årsmötet var det en supporter som lämnade in en motion som sa att taket alltid skulle vara öppet. Och den röstades igenom av medlemmarna. Så oavsett väder, öppet tak när DIF spelar.
Bra där!

Synd

Mars, April, Oktober är inte "Fotbollsmånader" i Sverige", rent vädermässigt.
Dumt att inte använda arenans fulla möjligheter, vid behov
Egentligen var väl mitt "bra där" lite mer riktat åt att supporterinflytande använts på rätt sätt istället för att besöka träningsanläggningen och "hota" eller andra mindre bra metoder.
Och omröstningen är väl inte mindre värd bara för att det bara är folk där som står i bar överkropp på försäsongen närvarande? Vill man vara med och påverka så får man infinna sig, jag själv har aldrig varit på något medlems- eller årsmöte men får då samtidigt leva med att jag då släpper min röst i eventuella frågor som kanske intresserar mig.

Men jag tycker samtidigt att fotboll ska spelas utomhus och att taket är till för konserter och andra evenemang. Att hockey har hamnat inomhus är något som nånstans har valts och hu8r många skulle egentligen gå på hockey om det spelades utomhus i alla väder? Fotboll må spelas i Sverige i mars och november men ishockey spelas alla vintermånaderna.

Jag har inte frusit på Tele2 en enda gång, det var nån match som var lite småruggig, minns inte vilken, och då står jag ändå hela matchen ganska still, utan jacka på. Betydligt kyligare på Stadion ibland där det var betydligt blåsigare, och framför allt var det ibland ett rent helvete på somrarna när man hade solen i ögonen på sittplats.

Jag har full respekt för att vissa fryser, men som någon nämnt så kan man ju klä sig någorlunda efter vädret. hade man däremot beslutat att taket ska vara stängt under vissa förutsättningar så hade det varit okej med mig också, även om jag tycker det är lite fånigt om det är sånt väder som det var igår att stänga i för. Snöar det tycker jag att det är en annan sak. Men arenan som den är känns ändå lite som inomhus pga hur den är byggd.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av -daniel- »

Om jag inte skulle frysa för att kunna sitta utomhus de kallaste höstmånaderna så skulle jag få se ut såhär:
Bild

Skyller på er sen grabbar när rubrikerna på Aftonbladet kommer avhandla följande:

"Wookiee sågs under fotbollsmatch, polis tillkallades och matchen avbröts. -"Det värsta sen Päron-incidenten" enligt chockade besökare"
Bild
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Om man stänger taket kommer det snart någon och kräver garderob för att hänga sig. Förlåt, hänga av sig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Isabo »

minalman skrev:Om man stänger taket kommer det snart någon och kräver garderob för att hänga sig. Förlåt, hänga av sig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Finns det garderob på Hovet då?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Sv: Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Isabo skrev:
minalman skrev:Om man stänger taket kommer det snart någon och kräver garderob för att hänga sig. Förlåt, hänga av sig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Finns det garderob på Hovet då?
Hockeypublik är mindre kräsna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Sv: Re: DIF Fotboll

Inlägg av Isabo »

minalman skrev:
Isabo skrev:
minalman skrev:Om man stänger taket kommer det snart någon och kräver garderob för att hänga sig. Förlåt, hänga av sig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Finns det garderob på Hovet då?
Hockeypublik är mindre kräsna.
Är det så? Har jag inte ens tänkt på.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Sv: Re: Sv: Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Isabo skrev:
minalman skrev:
Isabo skrev:
minalman skrev:Om man stänger taket kommer det snart någon och kräver garderob för att hänga sig. Förlåt, hänga av sig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Finns det garderob på Hovet då?
Hockeypublik är mindre kräsna.
Är det så? Har jag inte ens tänkt på.
Det var 15000 som såg fotbollen där vi är sjua. Hockeyn sågs av 8000 men där är vi bara på artonde plats i Sverige. Publik/plats-koefficienten ger att det bara hade varit drygt 3000 som sett fotbollen om vi legat tvåa i Superettan. Alltså är vi inom hockeyn mindre kräsna på framgångar. I alla fall matematiskt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Sv: Re: Sv: Re: DIF Fotboll

Inlägg av Stentuff »

minalman skrev:
Isabo skrev:
minalman skrev:
Isabo skrev:
minalman skrev:Om man stänger taket kommer det snart någon och kräver garderob för att hänga sig. Förlåt, hänga av sig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Finns det garderob på Hovet då?
Hockeypublik är mindre kräsna.
Är det så? Har jag inte ens tänkt på.
Det var 15000 som såg fotbollen där vi är sjua. Hockeyn sågs av 8000 men där är vi bara på artonde plats i Sverige. Publik/plats-koefficienten ger att det bara hade varit drygt 3000 som sett fotbollen om vi legat tvåa i Superettan. Alltså är vi inom hockeyn mindre kräsna på framgångar. I alla fall matematiskt.
:lol:
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Inlägg av minalman »

Liknande matematiskt bevis kan man få genom inverterad publik/arenaålder-koefficient.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re:

Inlägg av Stentuff »

minalman skrev:Liknande matematiskt bevis kan man få genom inverterad publik/arenaålder-koefficient.
Sen inte för att vara sån men när vi låg på 16 plats hade vi väl ett snitt på runt 8 även i fotbollen.
Skriv svar