Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Davva
Inlägg: 135
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Inlägg av Davva »

Fan va gött! Och vidrigt nervöst på slutet.

En sak jag är väldigt glad att slippa se denna säsong som man såg 20 ggr per match förra säsongen: bönderna kommer i anfall, och våra backar vågar inte kliva på. Istället sjunker de ner i Chets knä, så att puckförande bonde 1 kunde droppa till bakomfarande bonde 2 mitt i slottet och skjuta ostört. Det ser man inte röken av denna säsong. Tack för det.

Men Sören, Guter, Eriksson; var har ni tagit vägen? Och gick Sören runt och surade i omklädningsrummet efteråt? Såg nästan ut så på tv...
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Inlägg av Rocky3000 »

Härligt med en seger, men det här är inte hållbart för fem öre. Hur fan ska det här sluta?!
Bild
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Inlägg av ciirree »

Detta måste iaf vara en av de bästa tredjeperioder vi gör, jag tror vi börjar lära oss :) Men fler mål måste vi göra annars bär det inte långt! Jag är också nöjd med de som backarna gör nu istället för förra året, märkbar skillnad!

Skönt för Adam med en nolla, 400.000 kr till plånboken och vinst! Åh en sådan härlig dag :D
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Inlägg av Mattias_87 »

Tack för poängen. Hela tredje perioden satt jag och sa för mig själv "Snälla inte nu igen".
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Inlägg av Malto »

Boeman skrev:Jag slängde in 2000 på X.
Eftersom jag är sämst på att spela så kommer DIF vinna och det är det värt :D


Hjärta glöder.
Tack
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Inlägg av -daniel- »

Vilken uruselt tråkig match. Skönt som attan med 3 pinnar, men det är nog allt jag tar med mig.

Trist att se Sörensen så dålig, tror han fortfarande har sviter efter skadan. Annars spelar vi verkligen ett solitt försvarsspel, skönt. Vi maler också på och håller oss till vår gameplan genom hela matchen vilket också är positivt. Synd att vi inte får göra mål på något av de solklara lägen vi skapar.

Nåja.
Bild
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Inlägg av captcash »

Skrek så styngen i magen höll på att flyga när slutsignalen ljöd.. fyfan vad skönt att vända en ond trend med flera "tappa i sista minuten"-matcher!

Bra jobbat, ingen glödade match kanske men jag kände mig underhållen och 3p är fan alltid 3p, no matter hur det ser ut!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Inlägg av crike »

Undrar om det var först idag jag vaknade och insåg att vi var i AS, för detta var fan inte hockey.

Såg på "matchen" med två riktigt inbitna bandyklubbssupportrar och dom var lika apatiska som jag. 3p är alltid 3p och det gjorde DIF bra men detta var plågsamt att se för någon som vill se på hockey.
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Inlägg av Nummer19 »

Publiksiffran... Åh herre.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Inlägg av -daniel- »

crike skrev:Undrar om det var först idag jag vaknade och insåg att vi var i AS, för detta var fan inte hockey.

Såg på "matchen" med två riktigt inbitna bandyklubbssupportrar och dom var lika apatiska som jag. 3p är alltid 3p och det gjorde DIF bra men detta var plågsamt att se för någon som vill se på hockey.
Ja det var verkligen en riktigt, riktigt dålig hockeymatch. Lika bra som jag tyckte matchen mot KHK var i fredags var den här genomuselt dålig.

Men som sagt, 3 pinnar är ändå väldigt skönt i det här läget. Välbehövligt.
Bild
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Inlägg av Jim Morrison »

I och med nästa match så är det över en månad sedan vi avslutade en match utan poäng.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
litto
Inlägg: 387
Blev medlem: 2009-08-15
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Inlägg av litto »

Jim Morrison skrev:I och med nästa match så är det över en månad sedan vi avslutade en match utan poäng.
Och folk pratar om att sparka Zabel. Lite kul faktiskt.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Inlägg av Honken »

En förlust efter fulltid på på hela säsongen, 20 matcher.
Vi är "ganska" svårslagna även om inte målproduktionen fungerar till 100%
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Inlägg av Stentuff »

Nummer19 skrev:Publiksiffran... Åh herre.
Vill jag veta?
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK 17/10 2013

Inlägg av Nummer19 »

Stentuff skrev:
Nummer19 skrev:Publiksiffran... Åh herre.
Vill jag veta?
Tveksamt alltså.












Är du beredd?












4 842
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Skriv svar