Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Kennholt
Inlägg: 131
Blev medlem: 2006-09-25
Ort: Oldmanfield

Inlägg av Kennholt »

Kall-El skrev:Vad skall vi med Janne H till? Vi har haft tillräckligt med rundingsmärken i försvaret de senaste 2 säsongerna.

Bättre att satsa på yngra förmågor som:

Berglund
Ahrlbrandt ( Eller vad han nu heter från Rögle. )
Klasen
Zachrisson ( Också från Rögle fast med familj i STHLM. )

Skall man köpa in äldre spelare skall de tillhöra topp 4 inom sin "lagdel" i alla fall. Detta skulle inte Janne H göra.

Och Gråhns såklart!

Jan H lämnar inte Leksand vilket är synd. Det är en bra back som producerar. Han börjar väl dock bli lite till åren, så i det stora hela Nej tack.

Som sagts tidigare Gråhns och Ahlbrandt är de hetaste namnen
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 86,00.html

Hoppas att han förstår att om han går till HV eller liknande lag kommer han att få nöta bänk till förmån av finnar.
Arlbrandt behöver inget annat än förtroende och speltid för att fortsätta utvecklas.

Underförstått: Djurgårn är ett bra alternativ.
Blue Brigade Sthlm
JJ
Inlägg: 144
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av JJ »

spiik skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 86,00.html

Hoppas att han förstår att om han går till HV eller liknande lag kommer han att få nöta bänk till förmån av finnar.
Arlbrandt behöver inget annat än förtroende och speltid för att fortsätta utvecklas.

Underförstått: Djurgårn är ett bra alternativ.
Word!
GULTRÖTTBLÅTT
*************
då, nu, för evigt!
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

hänger vi kvar i elitserien villl jag se följande transaktioner:

in:
Dick - redan klar
Dennis Persson - hämta hem
Christoffer From-Björk - hämta hem
Robin Jonsson - på gång redan i fjol
Linus Klasen - billig chansning, kan bli succé
Daniel Fernholm - få loss från säsongsstart
Jiri Marusak - få loss från säsongsstart
Mika Hannula - vill ju bo i sthlm, men kan bli för dyr
Robert Nilsson - drömförvärv, blir nog svår att få hem


ut:
Jonas Liwing - ett år kvar, sälj/skänk bort
Fredrik Eriksson - se Liwing
Niklas Danielsson - tillför för lite
Christoffer Löfberg - stått helt still i år - låna ut till allsvenskan
Alexander Ribbenstrand - stått helt still i år - låna ut till allsvenskan
Christian Sjögren - inte vist mycket, bättre satsa på juniorer som Lundh och Jensen

ligger illa till:
Christian Eklund - stort hjärta, men lite kunnande. vore han inte sån djurgårdare hade jag inte tvekat att han skulle bort.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Tycker nog att Morten Ask och Martin Lindmans vara eller inte vara kan diskuteras också. Lindman lär ju sitta innne på rätt bra lön dessutom...

hannula tror jag man kan glömma dock.
jensa11
Inlägg: 42
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa11 »

Följande spelare tycker jag vi ska försöka få in/ha kvar till nästa säsong..

Berglund,men dock tveksamt om han lämnar Västerås nästa säsong han har ett 2 årskontrakt.Blir dyrt att lösa honom från Västerås.

Hannula.Känner på mig att han skriver på för DIF till nästa säsong.

Maursak.

Ahlbrandt.

Dick Tärnström.

Ut med.

Ericksson
Liwing
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

http://www.tsn.ca/nhl/transactions/

Tjärna den yngre är placerad på waivers listan och om ingen i nhl vill ha honom tycker jag vi kan försöka locka hem honom, om inte med pengar så i af med löfte om att verkligen få spela vilket han knappt gjort alls dem senaste åren.
Vill vi ha honom trots att han spelade för HV under lockouten? Så långsint tycker jag inte man kan vara.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Kall-El skrev:Tycker nog att Morten Ask och Martin Lindmans vara eller inte vara kan diskuteras också. Lindman lär ju sitta innne på rätt bra lön dessutom...

hannula tror jag man kan glömma dock.
Morten Ask?! Är nog nästan den bästa defensiva forwarden vi har...
Pepp91
Inlägg: 419
Blev medlem: 2006-03-31

Inlägg av Pepp91 »

Jag skulle vilja se de här förändringarna:

Målvakter;
Inga, ha kvar båda eller låt Lassila gå och in med Ridderwall.

Backar:
Fredric Ericsson bort
Jonas Liwing bort

Försök behåll alla andra än de 2.

Ronnie P slutar?

Dennis Persson in
From-Björk in
Robin Jonsson eller Sanny Lindström ersätter Ronnie om han går.

Forwards:
En massa frågetecken om vilka som drar eller stannar...

Dragan Umicevic NHL/AHL?
Nicklas Danielsson NHL/AHL?

Löfberg behöver mer rutin, bort
Sjögren ingen ES klass, bort

Dick Axelsson klar, in
Patrik Lundh in
Stefan Öhman (SM-liga Tappara) in om Dragan eller Nicklas drar.
Mika Hannula in, om man har råd... annars kan man kanske locka hit Martin Plüss om Micke Johansson bli ass. tränare.
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Nästa säsong.

Inlägg av rikkard »

Jag tycker att det defensiva ser bättra och bättre ut . Håller dock med i kritiken mot Ribbenstrand, Ericksson och delvis även Lindman. Behåll resten.

Jag är tveksam till en fortsättning med Teemu i målet. Han är enligt min mening på samma nivå som Hadelöf, hyfsat bra som bäst. Ojämn, utan några högre toppar.

Som jag ser det är vi framförallt i behov av en spelskicklig center och en eller två målskyttar av rang. Sen måste vi börja att spela in våra juniorer på allvar. Som det är nu får de inte riktigt chansen att visa vad de går för. Har varit intressant att se Thörns framfart i de senaste matcherna, bådar gott inför framtiden.

Om vi lyckas klara kontraktet den här säsongen, ser nästa ganska bra ut.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Tänkter lite på Rickard Gynge, han som startade sin karriär i hammarby men som nu tillhör Brynäs ( tror han har 1 år kvar där?) men är nu utlånad till Nybro där han gör succe.

Antar han ska tillbaka till Brynäs efter säsongen, sen så spekulerar jag lite, Brynäs har alldeles för många forwards, Gynge får inte plats där, det är då DIF lockar hem honom till STHLM igen.

Thoresen skickad till AHL nu igen, inför nästa säsong bör DIF kollla läget med Thoresen.
Massimo
Inlägg: 9
Blev medlem: 2007-02-07
Ort: Hudiksvall

Inlägg av Massimo »

Jag hoppas på dessa:

Mattias Tjärnqvist, Patrik & Steffen Thoresen, Mika Hannula, Pär Arlbrandt, D.Axelsson (redan klar till nästa säsong ?), Johannes Salmonsson kontrakt med Brynäs 07/08, Joakim Eriksson kontrakt med Lhc 07/08... Backar:Robin Jonsson utgående 06/07, Staffan Kronvall, Andreas Holmqvist... utgående 06/07
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

Massimo skrev:Jag hoppas på dessa:

Mattias Tjärnqvist, Patrik & Steffen Thoresen, Mika Hannula, Pär Arlbrandt, D.Axelsson (redan klar till nästa säsong ?), Johannes Salmonsson kontrakt med Brynäs 07/08, Joakim Eriksson kontrakt med Lhc 07/08... Backar:Robin Jonsson utgående 06/07, Staffan Kronvall, Andreas Holmqvist... utgående 06/07
Jocke Eriksson tycker jag låter jävligt intressant, hoppas LHC missar slutspel för då måste dem banta en hel del i truppen och då borde vi kunna försöka locka tillbaka honom till stan. Han är en riktigt bra center, precis vad vi saknar (dessutom en grym tekare).

Många av önskade spelare kan vara mer eller mindre svåra att locka hit. Därför vill jag trycka lite extra för Gråhns (igen) som redan finns i stan men har fastnat med gnaget i allsvenskan. Han pytsade två gånger ytterligare ikväll. Han känns given för mig.
Blue Brigade Sthlm
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Hade velat haft Jocke redan denna säsongen och skulle inte tacka nej till dennes tjänster. En i mina ögon ypperlig center. Känns som att det är lite Otto över honom smart gör få egna misstag samtproducerar helt oki med poäng.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

Men Jocke kan vi glömma då han är högavlönad i LHC. De kan dubbla allt vi erbjuder.

Någon stor smäll för missat slutspel får de inte heller då de har ett bonussystem för spelarna.
Skriv svar