Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av minalman »

Edin skrev:
minalman skrev:
Jim Morrison skrev:
Panucci08 skrev:Nej Zabel ska inte sparkas, han ska kliva ner i Aj igen, för a-lagshockey är han inte mogen för .
Hur mycket tålamod ska vi ha? Ser precis lika dåligt ut som förra året.

Vi blixtrar till någon match för att sen falla igenom nästa match.
Det är Zabel som är ansvarig.
Såg du ens förra säsongen? Vi ser hundratals gånger bättre ut än förra säsongen. Blixtrar till någon match? Vi hade nyss fyra vinster i följd. Vadå hur mycket tålamod? DET HAR GÅTT 11 MATCHER, VI HAR TAGIT POÄNG I ALLA FÖRUTOM EN. Kan du förklara för mig VAD Zabel är ansvarig för och VARFÖR han ska avgå?
Så förra året ska vara måttstocken vi utgår från nu, när vi bedömer vårt lags prestationer?
Nej, men Panucci påstod ju att det såg lika illa ut nu som det gjorde förra säsongen, vilket är rent nonsens.

Femma serien och bara en nollpoängare på 11 matcher, vad hade du för förväntningar inför säsongen?
Jag tycker vi har en bra säsong på gång, det har jag skrivit förut. Zabel har byggt upp något bra.
Sådana här snöpliga förluster som vi sett nu två matcher i rad och det är kanske bra näring till att skärpa upp sig.
Men jag ser mer potential i våra spelare än vad jag ser i Zabel. Det finns bra mycket bra som kan ligga i framtiden för detta lag, men Zabel platsar inte på den resan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vi gör en bra bortamatch. Inte lätt att åka upp till Ha-randa och spela finhockey.
Vi skapade tillräckligt för att stänga denna match men misslyckades/hade otur.
Sedan, vad ska Zabel göra liksom, hoppa in från båset? Spelet var närmast kliniskt. Att spelarna sedan inte sätter sina chanser är inte hans fel. Vi har ett klart bättre spel denna säsong.

Gillar deras sympatiske tränare mer och mer. Vilken eldsjäl.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Så klent DIF.
Så, det var sista matchen på några månader.


Lycka till i den fantastiskt spännande jakten på iaf en 3-poängare till denna säsong mot random-ickelag från byar som borde självdött för länge sen
Ska du nånstans eller tar bara en paus från eländet?

Orkar knappt bli sur idag. Bara besviken. Så typiskt Djurgården. :cry:
Ställer mig helt enkelt över detta på obestämd tid, DIF inte värt mitt engagemang ....känner jag.


Men kämpa på vetja, ni andra...
Lugn nu, ses på torsdag! ;)
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9557
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Jim Morrison »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Vi gör en bra bortamatch. Inte lätt att åka upp till Ha-randa och spela finhockey.
Vi skapade tillräckligt för att stänga denna match men misslyckades/hade otur.
Sedan, vad ska Zabel göra liksom, hoppa in från båset? Spelet var närmast kliniskt. Att spelarna sedan inte sätter sina chanser är inte hans fel. Vi har ett klart bättre spel denna säsong.

Gillar deras sympatiske tränare mer och mer. Vilken eldsjäl.
Omöjligt att inte gilla Kenttä. Snubben ser ut att vara 18 bast men sitter som både sportchef och huvudtränare. Med Allsvenskans minsta budget. Och dom vinner mot Djurgården. Asplöven.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Boeman
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Boeman »

minalman skrev:
Boeman skrev:Om man som spelare inte går in och ger 100 i varje byte kan man lika gärna lägga skridskorna på Hyllan. Det är inte Zabels fel utan varje spelare har väll ett eget jävla ansvar,
Det är väll ingen jävla dagisverksamhet och de borde varje spelare med fler hjärnceller än två Förstå.
Men sluta hylla Zabel de gånger han far upp och ner i båset full av energi och peppar killarna fulla med inspiration. Det har ju ingen betydelse, eller hur?

De har en jäkla betydelse. Förra året visade han ett upp fina resultat och bara för att inte pucken studsat med hela tiden så är man ingen dålig tränare. Sett till spelet så kommer det att lossna, det fattas bara lite flyt. Jag är inte orolig.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Vi gör en bra bortamatch. Inte lätt att åka upp till Ha-randa och spela finhockey.
Vi skapade tillräckligt för att stänga denna match men misslyckades/hade otur.
Sedan, vad ska Zabel göra liksom, hoppa in från båset? Spelet var närmast kliniskt. Att spelarna sedan inte sätter sina chanser är inte hans fel. Vi har ett klart bättre spel denna säsong.

Gillar deras sympatiske tränare mer och mer. Vilken eldsjäl.
Omöjligt att inte gilla Kenttä. Snubben ser ut att vara 18 bast men sitter som både sportchef och huvudtränare. Med Allsvenskans minsta budget. Och dom vinner mot Djurgården. Asplöven.
Man kan inte annat än imponeras. Sedan att direkt efter match med pumpande adrenalin i ådrorna ändå hylla oss är stort. "Djurgården var ruskigt bra. Vi har inte skapat så lite mot någon annan motståndare i år och idag hade vi tur."
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av diftobbe89 »

Alla lag vinner över DIF, Halmstad Hammers och Haninge skulle också krångla till sig poäng mot oss.

"ont att möta Djurgår'n förresten" vilket sorligt skämt.
Spela fult
Användarvisningsbild
Boeman
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Boeman »

Till alla som önskar Zabels avgång undrar jag: Vem ska ta över? Vad kan den tränaren tillföra?
Vad exakt är det vi behöver jobba på för att inte släppa in en puck med minuten kvar? En tränare som har allt står inte bara där tillgänglig för ett allsvenskt lag.Definitivt inte så här tidigt på säsongen.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av minalman »

Summering:Att vara tränare är som att vara målvakt. Det är lätt att bli syndabock när hela laget underpresterar. Exempelvis:
"Om bara han tagit den där enkla pucken hade vi inte torskat med 0-1".
"Om bara han gett tydliga order om fortsatt full fart framåt i stället för spela på resultatet hade det inte blivit någon kvittering".
Senast redigerad av minalman den 2013-10-15 21:38:33, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Andspe »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Vi gör en bra bortamatch. Inte lätt att åka upp till Ha-randa och spela finhockey.
Vi skapade tillräckligt för att stänga denna match men misslyckades/hade otur.
Sedan, vad ska Zabel göra liksom, hoppa in från båset? Spelet var närmast kliniskt. Att spelarna sedan inte sätter sina chanser är inte hans fel. Vi har ett klart bättre spel denna säsong.

Gillar deras sympatiske tränare mer och mer. Vilken eldsjäl.
Vi pratar inte pojkhockey, de får ju betalt för att spela hockey. Spelarna ska kunna leverera även fastän de lirar i en liten skithall vid ryska gränsen. Har man som spelare en istid på någonstans mellan 10-20min per match så ska man fan vara hungrig.

Stort + till Saviano! annars var inte mycket speciellt kul idag. Men.. nya tag nu på torsdag, då går vi för vinst!
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Husmusen
Inlägg: 261
Blev medlem: 2011-09-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Husmusen »

Folk har orimligt förväntningar på laget. Vi är ett lag för play off, inte mer.

Mvh
Husmusen
Kalle
Inlägg: 77
Blev medlem: 2007-04-10

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Kalle »

Skriver sällan här, men efter att ha läst tråden några sidor bakåt blir man mörkrädd.

Misstaget DIF gjorde förra året och som flera lag gjort före oss var att underskatta serien och det som krävs för att bli framgångsrika i HA.
Jag tycker det känns mycket bättre med årets lag, man spelar med en helt annan ödmjukhet än fjolårets lag. Man är på väg att bygga en stabil defensiv och det finns en grundtanke om att hårt arbete är vägen till framgång. Man kommer ALDRIG vinna med 4-5 mål i Haparanda, Ljungby eller annan ort bara genom att ställa in skridskorna och uteslutande lite på få spelares offensiva spetskompetens.

Sen att går lås i målskyttet ibland händer alla lag. Det jag däremot kan sakna med Zabel och som är något han kan utveckla är matchcoachningen. I dagens match är väl det tydligaste att fortsätta lira Guter trots att det syntes relativt tidigt att det inte var hans match. Kände absolut att man kunde låtit Guter och Heinerö byta plats under matchen. Skulle ofta önska att man mer frekvent sände signaler till laget genom matchning och inte bara rullade på.

Känner ändå ingen oro överhuvudtaget. Man är inne på ett bra spår och jag tror på detta.
Sen såg jag att flera klagade på Arnesson/Falk. Visst de gör sina misstag, precis som Claesson, Gustafsson och O.Eklund gjort före dem, men på det stora hela tycker jag de gör det förbannat bra och att DIF får fram unga, talangfulla spelare värmer!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Andspe skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Vi gör en bra bortamatch. Inte lätt att åka upp till Ha-randa och spela finhockey.
Vi skapade tillräckligt för att stänga denna match men misslyckades/hade otur.
Sedan, vad ska Zabel göra liksom, hoppa in från båset? Spelet var närmast kliniskt. Att spelarna sedan inte sätter sina chanser är inte hans fel. Vi har ett klart bättre spel denna säsong.

Gillar deras sympatiske tränare mer och mer. Vilken eldsjäl.
Vi pratar inte pojkhockey, de får ju betalt för att spela hockey. Spelarna ska kunna leverera även fastän de lirar i en liten skithall vid ryska gränsen. Har man som spelare en istid på någonstans mellan 10-20min per match så ska man fan vara hungrig.

Stort + till Saviano! annars var inte mycket speciellt kul idag. Men.. nya tag nu på torsdag, då går vi för vinst!
Förstår inte din replik men håller med om att Saviano var bra.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker ärligt talat vi gör en rätt OK match, att vi sen återigen tappar det här förvånade mig inte det minsta. Det sitter i skallen. Har man tagit ledningen och sen tappat den i 50% av matcherna hittills den här säsongen så är det väl inte så värst förvånande att det blir stirrigt?

Att det ser bättre ut än förra säsongen tror jag de allra flesta kan hålla med om. Hur långt det räcker? Tjae det vettefan. Som sagt. Har man sänkt kraven så inser man att vi inte kommer vinna varenda jävla match med det här laget. Jag kom till den insikten efter TIK-matchen för några veckor sedan, tycker fler borde ta efter.
Bild
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Zephyrox »

Håller vi det här snittet slutar vi på 86.6 poäng när serien är slut.. snäppet sämre än förra året.
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Skriv svar