Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

Túrin Turambar skrev:Samma här. Jag var bara 10, men det stör mig fortfarande. Vi skulle ha vunnit det där.
Var glad att du inte var tio 29/3 1984.:(
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Malto »

Värsta målet någonsin är dock Thom Eklunds i sudden i, tror jag, tredje finalmatchen 85.

Nu. Slut på OT. Sorry.
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Erik af Sibirien »

Det stod 1-1 efter full tid sista finalmatchen -98. DIF vann skotten i förlängningen med 11-1. Det enda värmländska skottet stod denne Greger för.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av DIF_Soldier »

1962FenderStrat skrev:
DIF_Soldier skrev:
Malto skrev:
-daniel- skrev:Jag tror inte man avser att skaffa någon förstärkning nu utan att man avvaktar tills typ årsskiftet. Vore ju oerhört mycket klokare, speciellt med tanke på att skador och liknande elände lär komma.

Greger Hanson som någon nämnde, varför i hela friden skulle vi ta in honom? Skulle ju inte ens platsa i Huddinge-kedjan om man går efter hans prestation i SSK tidigare.
Aldrig en Greger i DIF.
Haha. Klyftigt där. Jag var sju år. Grät non stop i fyra timmar. Fan ta Greger.
Låter som en intressant historia, berätta gärna ;)
Det är ganska simpelt egentligen;

Uttorkade röda ögon som det undertill närmast bildats ömma utslag, så gott som förlamade kindmuskler och kopiösa mängder snorblandat saltvatten.

En ytterst oskön upplevelse och berättelse. Då var ju monumentala förluster en raritet. Nu är det normen. Människan förlikar sig ofta med normen för att undvika en mer utbredd ohälsa. Det är därför vi som bryr oss har slutat bry oss.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av pulverapa »

Min ringsignal på jobbet är ett referat från 2001 av en viss Lasse Granqvist. DT gör mål.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av Isabo »

pulverapa skrev:Min ringsignal på jobbet är ett referat från 2001 av en viss Lasse Granqvist. DT gör mål.
Jag ryser av välbehag!

http://www.youtube.com/watch?v=z2gWKPkd2ZE&noredirect=1
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Staten »

Jag tycker vi ska anstränga oss för att få hit Soares nu. Verkar inte funka 100 för honom i Oskarshamn. Tror att Oskarshamn skulle gå med på bytesaffär med Guter.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17595
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Staten skrev:Jag tycker vi ska anstränga oss för att få hit Soares nu. Verkar inte funka 100 för honom i Oskarshamn. Tror att Oskarshamn skulle gå med på bytesaffär med Guter.
Jag vettefan om jag skulle vilja släppa Guter mot honom dock? Soares känns som en mycket större risk.
Expert.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Andspe »

Det som jag tycker är bäst med Kalus är att han alltid gör sitt. Spelar ingen roll om vi möter bra eller dåliga lag. Han har en sjukt bra mentalitet och har liksom inte "trötta ben" bara för att han suttit på en buss x antal mil.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rocky3000 »

Så länge Evan McGrath spelar i Frölunda kommer IKO aldrig att släppa Josh Soares punkt slut. "- Vi har skrivit ett kontrakt på ett år och Josh är fast besluten att ge allt för att hjälpa IKO att ta nästa kliv. Han vill mycket med sin hockey och vill tillbaka till Elitserien så småningom." Vi får signa han, när vi går upp helt enkelt. :)

Annars kan vi alltid signa Miroslav Šatan eller Simon Gagné, som är free agent listade! ha ha
Bild
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2697
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av klintan85 »

Jag tycker inte att de ska ta in fler spelare just nu utan istället bygga vidare på de spelarna de har för de har ju börjat Allsvenskan bra förutom de två sista matcherna som de har haft otur.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

Andspe skrev:Det som jag tycker är bäst med Kalus är att han alltid gör sitt. Spelar ingen roll om vi möter bra eller dåliga lag. Han har en sjukt bra mentalitet och har liksom inte "trötta ben" bara för att han suttit på en buss x antal mil.
Extremt stor objektion mot det här. Tror Kalus gjorde högst en (!) godkänd bortamatch förra sejouren han var här. Resten var han fullkomligt osynlig och lika fjunig som resten av laget.
Bild
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av BaronVonDif »

Ryktas om blåa matchtröjor i morgon, säkraste sättet att vända en negativ trend är ju att byta tröja.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av -daniel- »

BaronVonDif skrev:Ryktas om blåa matchtröjor i morgon, säkraste sättet att vända en negativ trend är ju att byta tröja.
Gillar't.
Bild
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rocky3000 »

BaronVonDif skrev:Ryktas om blåa matchtröjor i morgon, säkraste sättet att vända en negativ trend är ju att byta tröja.
Bild

Känns som du har rätt! :) Bara det inte blir en sådan här match, så är jag lugn:

http://www.youtube.com/watch?v=H_5_Db_xBoc
Bild
Låst