Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Kall-El »

Detta är en tränarfråga!

Vi måste få in en vinnare till boss och inte en som viker ner sig fullständigt match på match.

Två gånger i rad borde vi med enkelhet stängt matcherna, men inte lyckats.

Det värsta är dock inte dessa jävla kryss utan den förbannade jävla plast sudden som följer.
Användarvisningsbild
Boeman
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Boeman »

Hjärta glöder.
Användarvisningsbild
Nyberabb
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-11-15
Säsongskort: Ja

Sv: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Nyberabb »

Zabel är inte en vinnare, ut med han inte en chans att vi avancerar med honom, ok assisterande men inte head

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Edin skrev:VARFÖR händer det här oss? Vad har vi gjort hockeygudarna egentligen?

Asplöven har inte gjort något för att förtjäna det här, precis som mot Karlskrona så tycker jag att vi har bra kontroll på grejerna, så får dom ett sånt där jävla turmål... :|
Äh, vänd på det, vi har sett det förut och det lär bli några repriser denna säsong.
Vi saknar verktygen för att stänga matcher, spelar ingen roll hur mycket vi dominerar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Gibbs
Inlägg: 89
Blev medlem: 2012-10-04

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Gibbs »

8 och 41 inne på baklängesmål i slutet, För andra matchen i rad!
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av bastis7 »

Man kan ju iaf inte ifrågasätta vf Challe letar efter en målskytt!
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Andspe »

Jag orkar inte mer..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av ciirree »

Så jävla pinsamt att vi är det enda lag i denna skithåla till liga att aldrig kunna få in ett ledningsmål eller avgöra skiten när det väl behövs! Så patetiskt dåligt.. nästa gång vi leder med 3-0 och det är liveodds på 18,95 att det blir oavgjort så är jag den första som lägger 15 k rakt av asså!
Göran
Inlägg: 206
Blev medlem: 2012-04-25

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Göran »

Vilket backpar var inne igen när vi hamnade i egen zon och inte fick ut pucken , Arnesson och Falk .Åt helvete med Zabel om han inte kan se det under en hel match att dom oftar hamnar i gen zon...
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av ciirree »

bastis7 skrev:Man kan ju iaf inte ifrågasätta vf Challe letar efter en målskytt!
Jag har ifrågasatt det innan.. men vi har ju ingen som kan avgöra matcher.. så varför inte!
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Djurgårn »

Zabel är alltså ingen vinnare för att vi släpper in ett slumpmål när det är ca två minuter kvar? Lägg ner för fan. Så här fungerar hockeyn och det är bara gilla läget. Man vinner sällan matcher genom att bara göra ett mål framåt.
Senast redigerad av Djurgårn den 2013-10-15 20:15:05, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Nyberabb
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-11-15
Säsongskort: Ja

Sv: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Nyberabb »

Inte en chans att vi tar 2p idag, det blir torsk i sudden

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
S. Skuggan
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av S. Skuggan »

Lee Harvey Oswald skrev:
Edin skrev:VARFÖR händer det här oss? Vad har vi gjort hockeygudarna egentligen?

Asplöven har inte gjort något för att förtjäna det här, precis som mot Karlskrona så tycker jag att vi har bra kontroll på grejerna, så får dom ett sånt där jävla turmål... :|
Äh, vänd på det, vi har sett det förut och det lär bli några repriser denna säsong.
Vi saknar verktygen för att stänga matcher, spelar ingen roll hur mycket vi dominerar
Av dessa 40+ skott måste något mer än ett gå in, oavsett skitis eller vad det nu är. Att stänga en match med ett måls övertag, visst men känns alltför riskfyllt. Så, få in fler baljor helt simpelt!
Användarvisningsbild
Nyberabb
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-11-15
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Nyberabb »

Djurgårn skrev:Zabel är alltså ingen vinnare för att vi släpper in ett slumpmål när det är ca två minuter kvar? Lägg ner för fan. Så här fungerar hockeyn och det är bara gilla läget. Man vinner sällan matcher genom att bara göra ett mål framåt.
Är ju inte första gången detta, genomgående tema lika med generalfel

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5737
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Vikas »

Djurgårn skrev:Zabel är alltså ingen vinnare för att vi släpper in ett slumpmål när det är ca två minuter kvar? Lägg ner för fan. Så här fungerar hockeyn och det är bara gilla läget. Man vinner sällan matcher genom att bara göra ett mål framåt.
Zabel är ingen vinnare eftersom han uppenbarligen ger order om att spela på ledning 0-1 en hel period. Alla vet hur sånt tänk slutar.
Skriv svar