Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Husmusen
Inlägg: 261
Blev medlem: 2011-09-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Husmusen »

SirDIFalot skrev: Det skulle förvåna mig oerhört om inte HV sparkar Dahlén, tar in en ny coach samt 2-3 bra nyförvärv utöver deras tilltänkta budget och efter 55 matcher parkerar i mitten på tabellen typ.
Vilka lediga första spadar finns det? Utöver det behöver de en näve stabila backar.

Jag är rätt övertygad att minst ett lag åker ur elitserien i år. HV kan mycket väl vara det laget.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Sv: Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av BaronVonDif »

Husmusen skrev:
SirDIFalot skrev: Det skulle förvåna mig oerhört om inte HV sparkar Dahlén, tar in en ny coach samt 2-3 bra nyförvärv utöver deras tilltänkta budget och efter 55 matcher parkerar i mitten på tabellen typ.
Vilka lediga första spadar finns det? Utöver det behöver de en näve stabila backar.

Jag är rätt övertygad att minst ett lag åker ur elitserien i år. HV kan mycket väl vara det laget.
Vi låg ju på bra mycket stabilare mark den här tidpunkten det året vi åkte ur, Timrå låg hopplöst sist hela vägen och klarade sig men vi åkte ur.Som SirDIFalot påpekar är HV fullt kapabla att värva sig ur krisen, det är fortfarande väldigt många poäng att spela om.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av ciirree »

Jag tycker egentligen det inte spelar någon roll hur stort laget är som säger om man kommer åka ur eller inte. Visst dem kan sparka tränaren, ta in en ny målvakt och sätta in 2 nya backar - men vem säger att alla de klickar direkt? Eller som Wikegård sa; Ta in en ny målvaktstränare som kan lyfta Wesslau. Tar det bara 1 dag? Nej, man måste ge det tid, och det är tid som Hv inte har!

Och dessutom räcker det inte med att dem börjar ta poäng, de måste vara "rätt" lag som tappar ovanför också!

Personligen hoppas jag så sjukt mycket på att Hv hamnar där nere, bor som sagt i Jönköping och min Facebook kryllar av Hv fantaster som lagt ut 100 tals bilder om DIF och deras nedflyttning.. så nu jävlar asså! Håller tummarna 8)
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av seppuko »

Att det går så dåligt för HV och i viss mån färjestad är synonymt med vårat fall. Gamla rigida lag håller inte i modern hockey. Det ska vara fartfyllt och snabba vändningar, nästan alla lag kör med det nu. En intressant utveckling som skett ute i världen ett tag nu men som antagligen nu syns på allvar i Sverige. Jag tycker det är kul, för det blir en roligare hockey.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Rocky3000 »

Lite statistik så här långt i HA:

Bild

Jonas Fransson är den bästa målisen.

Bild

och vi har den bästa formkurvan, härligt! 8)
Bild
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av 18DIF91 »

Rocky3000 skrev:Lite statistik så här långt i HA:

Jonas Fransson är den bästa


och vi har den bästa formkurvan[/url], härligt! 8)
http://stats.swehockey.se/ScheduleAndRe ... rview/3906

Mer statistik, mindre bilder.
Alltid Oavsett.
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Túrin Turambar »

Liten överblick på kedjornas poängproduktion hittills:

Johner-Ljungh-Saviano, 28 poäng
Guter-Eriksson-Sörensen, 23 poäng
Ahlén-Honken-Hank, 8 poäng
Huddinge, 2 poäng

När det gäller backarna har Lofquist och Nisse gjort 8 poäng var. Ingen annan back har gjort mer än 1 poäng hittills.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av android »

Hehe Nylander och Tjärna i samma kedja. Kan inte gå fort där. Liljewall är väl ingen speedkula heller. Lägg till Lilja på backen.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9482
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Jim Morrison »

android skrev:Hehe Nylander och Tjärna i samma kedja. Kan inte gå fort där. Liljewall är väl ingen speedkula heller. Lägg till Lilja på backen.
Två mål av Tjärna hittills... Din jinxare där ;)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Malto »

Jim Morrison skrev:
android skrev:Hehe Nylander och Tjärna i samma kedja. Kan inte gå fort där. Liljewall är väl ingen speedkula heller. Lägg till Lilja på backen.
Två mål av Tjärna hittills... Din jinxare där ;)
Och assist på de andra två, en var i alla fall.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av android »

Jim Morrison skrev:
android skrev:Hehe Nylander och Tjärna i samma kedja. Kan inte gå fort där. Liljewall är väl ingen speedkula heller. Lägg till Lilja på backen.
Två mål av Tjärna hittills... Din jinxare där ;)
Dom blev väl inte snabbare för det?
Född till sportchef.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Axel_K »

android skrev:
Jim Morrison skrev:
android skrev:Hehe Nylander och Tjärna i samma kedja. Kan inte gå fort där. Liljewall är väl ingen speedkula heller. Lägg till Lilja på backen.
Två mål av Tjärna hittills... Din jinxare där ;)
Dom blev väl inte snabbare för det?
Exakt! Det är inte hastigheten som avgör, det såg vi på Murrays mål mot Örebro ifjol :wink:
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9482
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Jim Morrison »

android skrev:
Jim Morrison skrev:
android skrev:Hehe Nylander och Tjärna i samma kedja. Kan inte gå fort där. Liljewall är väl ingen speedkula heller. Lägg till Lilja på backen.
Två mål av Tjärna hittills... Din jinxare där ;)
Dom blev väl inte snabbare för det?
Lite grand kan jag tro ändå ;)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5729
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Vikas »

Tragisk match mellan Rögle och Björklöven. Märks att Rögle är helt desperata efter poäng då de filmar något kopiöst just nu.

Det mest tragiska är dock att domaren köper det.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9482
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Jim Morrison »

Vikas skrev:Tragisk match mellan Rögle och Björklöven. Märks att Rögle är helt desperata efter poäng då de filmar något kopiöst just nu.

Det mest tragiska är dock att domaren köper det.
Lagen ser inte bra ut alls. Rögle påminner om oss förra säsongen fast ännu värre. Precis allt går fel. Men William Nylander är otroligt jävla bra. Hur kan dom inte spela honom mest av alla i Rögle?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst