Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Metal Machine »

Nummer19 skrev:
Metal Machine skrev:Jag och Daniel, och många med oss, tycker att BÅDA DELARNA ska vara okej. Ni andra vill förbjuda ENA sidan. Jävla tyranner. Jag spottar på er. Usch!
Jävlar vad mogen du verkar vara då.

Bra nivå på inläggen för övrigt. Herre min jävla get, skäms ju över att man överhuvudtaget är reggad på det här jävla forumet.
Jag spottar på tyranner. Jag skiter i vad du anser om det. Jag skäms också över vissa. Det är inte relevant.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jepe »

Metal Machine skrev:Jag och Daniel, och många med oss, tycker att BÅDA DELARNA ska vara okej. Ni andra vill förbjuda ENA sidan. Jävla tyranner. Jag spottar på er. Usch!
Loskan mottagen!

Nivån på det här forumet ibland gör så jag då och då hoppad att DIFhockey stänger ner hela skiten. Ser man inte det rasistiska i "andra sidan kan ni svenska" så vet jag inte vad. Vad har den med supportrarna i SSKs klack eller laget att göra annat än att de bor/verksamma i ett område med många invandrare? 90-95% är väl tom "svenskar" med vissa människors definition.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

Men ge er någon gång, om "andra sidan kan ni svenska!?" är så sjukt fel kan vi lika gärna slopa "hugga er", "kängade en gnagare", "den som inte hoppar", "Hujeda mig en jänrkamin", "vi är inte aik", "alla luktar fisk i göteborg" osv.

Orkar inte med er moralkärringar som hycklar värre än medel svensson!
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Stentuff skrev:
minalman skrev:Det är bra med sådana här diskussioner bland oss Djurgårdare. Då förstår man hur gigantiskt olika vi alla är och hur olika vi tänker. Ändå samlas vi på Hovets läktare för att stötta vårt älskade lag. Och vi står bredvid någon vi kanske inte alls känner, kramar varandra vid full tid, men tycker egentligen helt olika om en massa saker utanför arenan.
Men samma sak händer ju på andra ställen. Många som ropar "rasistiska" tillmälen när de står på läktaren har många arbetskollegor som man störttrivs tillsammans med och som har utländsk bakgrund. Då har man jobbet tillsammans och kanske gaddar ihop sig mot chefen, eller en konkurrent i stället.
Det är inte rasism i sin egentliga betydelse det som uttrycks på läktarna. Det är ett uttryck för att olika människor i vissa situationer skapar tillfälliga samförstånd och gaddar ihop sig mot någonting som för tillfället uppfattas som en yttre fiende.
Vi har inte rasism i Sverige, vi har bara djävligt svårt att förstå varandra ibland.
Alltså. Är du seriös?
Yes. Rasism är något mycket mer allvarligt än det vi diskuterar här. Det som till exempel hände i forna Jugoslavien är rasism. Det som hände i Rwanda är rasism. Det vi pratar om här är bara ett av många sätt att skapa tillfälliga konstellationer "vi och dom". Visserligen har vi fullblodsrasister i Sverige, men det är inte samma sak som att säga att vi har rasism.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Metal Machine »

Jepe skrev:
Metal Machine skrev:Jag och Daniel, och många med oss, tycker att BÅDA DELARNA ska vara okej. Ni andra vill förbjuda ENA sidan. Jävla tyranner. Jag spottar på er. Usch!
Loskan mottagen!

Nivån på det här forumet ibland gör så jag då och då hoppad att DIFhockey stänger ner hela skiten. Ser man inte det rasistiska i "andra sidan kan ni svenska" så vet jag inte vad. Vad har den med supportrarna i SSKs klack eller laget att göra annat än att de bor/verksamma i ett område med många invandrare? 90-95% är väl tom "svenskar" med vissa människors definition.
Varsågod! Det var ett sant jävla nöje!

Jag har redan fört fram mina argument. Vill ni förstå är er ensak. Ni som vill tvinga andra till tystnad tänker jag fortsätta bekämpa. Vare sig ni kallar er djurgårdare eller ej.

God natt
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

MartinDIF51 skrev:Men ge er någon gång, om "andra sidan kan ni svenska!?" är så sjukt fel kan vi lika gärna slopa "hugga er", "kängade en gnagare", "den som inte hoppar", "Hujeda mig en jänrkamin", "vi är inte aik", "alla luktar fisk i göteborg" osv.

Orkar inte med er moralkärringar som hycklar värre än medel svensson!
Om du inte ser skillnad på "Andra sidan kan ni svenska" Och ramsor gjorda för häckla våra största rivaler tycker jag väldigt, väldigt synd om dig. Att kalla någon gnagarsvin och anspela på att man inte kan svenska för att man är invandrare är inte samma sak, och kommer aldrig vara det.
Användarvisningsbild
Nyberabb
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-11-15
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Nyberabb »

står det ingen stans i reglerna att politik ej får diskuteras?

Den här diskutionen är ju snudd på värre än I&I på flashback. alla har rätt till sin egna åsikt, vad som har sjungits har sjungits, se till att det inte sjungs nästa gång istället för att skrika som ett gäng dagisbarn om vem som har rätt i en vänster/höger diskution

herrejävlar
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av #87 »

Nyberabb skrev:står det ingen stans i reglerna att politik ej får diskuteras?

Den här diskutionen är ju snudd på värre än I&I på flashback. alla har rätt till sin egna åsikt, vad som har sjungits har sjungits, se till att det inte sjungs nästa gång istället för att skrika som ett gäng dagisbarn om vem som har rätt i en vänster/höger diskution

herrejävlar
De reglerna gäller ju säkert inte när "Djurgårdseliten" har belönat oss med ett besök.
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

Stentuff skrev:
MartinDIF51 skrev:Men ge er någon gång, om "andra sidan kan ni svenska!?" är så sjukt fel kan vi lika gärna slopa "hugga er", "kängade en gnagare", "den som inte hoppar", "Hujeda mig en jänrkamin", "vi är inte aik", "alla luktar fisk i göteborg" osv.

Orkar inte med er moralkärringar som hycklar värre än medel svensson!
Om du inte ser skillnad på "Andra sidan kan ni svenska" Och ramsor gjorda för häckla våra största rivaler tycker jag väldigt, väldigt synd om dig. Att kalla någon gnagarsvin och anspela på att man inte kan svenska för att man är invandrare är inte samma sak, och kommer aldrig vara det.
Men att vi ska hugga och döda dem är okej att sjunga?
Sjuka är inte bara att du tycker det är rasism (för övrigt kan jag undra hur många invandrare du ens känner) utan att du inte tror samma typ av hyckleri görs av våra rivaler och motståndare!?
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Viktory
Inlägg: 171
Blev medlem: 2011-06-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Viktory »

#87 skrev:
Nyberabb skrev:står det ingen stans i reglerna att politik ej får diskuteras?

Den här diskutionen är ju snudd på värre än I&I på flashback. alla har rätt till sin egna åsikt, vad som har sjungits har sjungits, se till att det inte sjungs nästa gång istället för att skrika som ett gäng dagisbarn om vem som har rätt i en vänster/höger diskution

herrejävlar
De reglerna gäller ju säkert inte när "Djurgårdseliten" har belönat oss med ett besök.
Ingen skulle känna mer lättnad än jag om den här tråden togs bort.
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

Handlar väl inte om politik i sig, ingen ideologi eller parti har tagits upp ... utan vad folk tycker passar eller inte passar på läktaren.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Viktory skrev:
#87 skrev:
Nyberabb skrev:står det ingen stans i reglerna att politik ej får diskuteras?

Den här diskutionen är ju snudd på värre än I&I på flashback. alla har rätt till sin egna åsikt, vad som har sjungits har sjungits, se till att det inte sjungs nästa gång istället för att skrika som ett gäng dagisbarn om vem som har rätt i en vänster/höger diskution

herrejävlar
De reglerna gäller ju säkert inte när "Djurgårdseliten" har belönat oss med ett besök.
Ingen skulle känna mer lättnad än jag om den här tråden togs bort.
Ja snart börjar väl JK införa att man bara får vara medlem om två befintliga medlemmar kan ge en rekommendation.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sleepy
Inlägg: 23
Blev medlem: 2010-07-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Årsta

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sleepy »

minalman skrev: Vi har inte rasism i Sverige, vi har bara djävligt svårt att förstå varandra ibland.

Okej... om det här är utgångspunkten tror jag inte vi kommer så långt i den här diskussionen.
11433 - Sektion 210
Användarvisningsbild
Nyberabb
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-11-15
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Nyberabb »

Viktory skrev:
#87 skrev:
Nyberabb skrev:står det ingen stans i reglerna att politik ej får diskuteras?

Den här diskutionen är ju snudd på värre än I&I på flashback. alla har rätt till sin egna åsikt, vad som har sjungits har sjungits, se till att det inte sjungs nästa gång istället för att skrika som ett gäng dagisbarn om vem som har rätt i en vänster/höger diskution

herrejävlar
De reglerna gäller ju säkert inte när "Djurgårdseliten" har belönat oss med ett besök.
Ingen skulle känna mer lättnad än jag om den här tråden togs bort.
är det Jimmy som moddar detta

VAKNA JIMMY
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

minalman skrev:
Viktory skrev:
#87 skrev:
Nyberabb skrev:står det ingen stans i reglerna att politik ej får diskuteras?

Den här diskutionen är ju snudd på värre än I&I på flashback. alla har rätt till sin egna åsikt, vad som har sjungits har sjungits, se till att det inte sjungs nästa gång istället för att skrika som ett gäng dagisbarn om vem som har rätt i en vänster/höger diskution

herrejävlar
De reglerna gäller ju säkert inte när "Djurgårdseliten" har belönat oss med ett besök.
Ingen skulle känna mer lättnad än jag om den här tråden togs bort.
Ja snart börjar väl JK införa att man bara får vara medlem om två befintliga medlemmar kan ge en rekommendation.
1+
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Skriv svar