Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Skidlöparn »

sthlm19 skrev:
förevigtdjurgården skrev:
medu82 skrev:Vad fan är meningen med att dra "sittplats ställ er upp" med NOLL idéer på fortsättningen?
Inte bara jag på sittplats som vart smått irreterad
Jag som står i klack förstår inte heller.
80 % av sittplats fattar inte det heller, om det inte redan är ett jävla drag.
Fattar det inte heller, med klackplats och allt... Blir sjukt irriterad varje gång det händer... Ska ENDAST vara om det är grymt drag och man vill köra igång olé olé ola eller liknande som alla hänger med på. INTE om några börjar skråla två/tre olika ramsor som direkt tonar bort, blir bara pinsamt :evil:
Helt ok drag idag, andra var dålig, men början (med hjälp av målen) av första och andra halvan av tredje var bra!
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Staten »

Finns ju inga direkta förutsättningar att få bra drag hela matchen om folk går ut när det återstår tre minuter kvar av perioden och inte är inne igen förrän 5 minuter av nästa har spelats. Fan, stanna kvar och sjung istället. Tröttsamt.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Isabo »

Staten skrev:Finns ju inga direkta förutsättningar att få bra drag hela matchen om folk går ut när det återstår tre minuter kvar av perioden och inte är inne igen förrän 5 minuter av nästa har spelats. Fan, stanna kvar och sjung istället. Tröttsamt.
Det blir lite som när vi skulle ha tyst minut mot Timrå, folk som var sent ute eller av annan anledning fortfarande befann sig bakom läktarna fast det var dags för nedsläpp förde ett jäkla oväsen under den tysta minuten, något som iaf jag tyckte var för jäkla synd. Sen är det säkert många av dessa som sedan är samma personer som kliver av läktaren med fem minuter kvar, som du beskriver...
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av medu82 »

Skidlöparn skrev:
sthlm19 skrev:
förevigtdjurgården skrev:
medu82 skrev:Vad fan är meningen med att dra "sittplats ställ er upp" med NOLL idéer på fortsättningen?
Inte bara jag på sittplats som vart smått irreterad
Jag som står i klack förstår inte heller.
80 % av sittplats fattar inte det heller, om det inte redan är ett jävla drag.
Fattar det inte heller, med klackplats och allt... Blir sjukt irriterad varje gång det händer... Ska ENDAST vara om det är grymt drag och man vill köra igång olé olé ola eller liknande som alla hänger med på. INTE om några börjar skråla två/tre olika ramsor som direkt tonar bort, blir bara pinsamt :evil:
Helt ok drag idag, andra var dålig, men början (med hjälp av målen) av första och andra halvan av tredje var bra!

Ja och fan, om "sittplats ställer er upp" ska dras, så ska det väl fan finnas någon tanke bakom det hela?
Bara i ren protest så satt jag varje gång efter det dem ropade att man skulle ställa sig upp :)

Men det bästa igår var iaf "Inget sm-guld åt ajk" sången i mitt tycke (utav de som sjöngs dvs)...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Túrin Turambar »

Från sittplatshåll uppfattade jag det som att det kom igång ordentligt först andra halvan av tredje, när det både blev ett annat tryck och en variation i ramsor och sånger som vi inte har sett tidigare den här säsongen. Det verkade föranledas av att någon/några killar tog kommandot och styrde klacken och därmed skapade samordning. Mer av det verkar som en bra melodi!
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Skidlöparn »

Túrin Turambar skrev:Från sittplatshåll uppfattade jag det som att det kom igång ordentligt först andra halvan av tredje, när det både blev ett annat tryck och en variation i ramsor och sånger som vi inte har sett tidigare den här säsongen. Det verkade föranledas av att någon/några killar tog kommandot och styrde klacken och därmed skapade samordning. Mer av det verkar som en bra melodi!
Instämmer! Ruggigt bra gjort av de grabbarna längst nere som försökte, och till stor del lyckades, dra igång klacken ordentligt i tredje! :D Puss till er!
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Isabo »

medu82 skrev:
Skidlöparn skrev:
sthlm19 skrev:
förevigtdjurgården skrev:
medu82 skrev:Vad fan är meningen med att dra "sittplats ställ er upp" med NOLL idéer på fortsättningen?
Inte bara jag på sittplats som vart smått irreterad
Jag som står i klack förstår inte heller.
80 % av sittplats fattar inte det heller, om det inte redan är ett jävla drag.
Fattar det inte heller, med klackplats och allt... Blir sjukt irriterad varje gång det händer... Ska ENDAST vara om det är grymt drag och man vill köra igång olé olé ola eller liknande som alla hänger med på. INTE om några börjar skråla två/tre olika ramsor som direkt tonar bort, blir bara pinsamt :evil:
Helt ok drag idag, andra var dålig, men början (med hjälp av målen) av första och andra halvan av tredje var bra!

Ja och fan, om "sittplats ställer er upp" ska dras, så ska det väl fan finnas någon tanke bakom det hela?
Bara i ren protest så satt jag varje gång efter det dem ropade att man skulle ställa sig upp :)

Men det bästa igår var iaf "Inget sm-guld åt ajk" sången i mitt tycke (utav de som sjöngs dvs)...
Inte "var är Änglarna" som nån försökte dra igång? :roll:
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

Så jävla tråkigt att folk inte ens vill haka på när man sjunger en ramsa. Jag och en polare drog igång På Gamla Hovet våran Borg i början av andra, folk sjunger ju bara med två vändor sen orkar dom ju inte längre. Vi stod och sjöng den i över 5 minuter men INGEN vill ju sjunga något som inte går att klappa till. Sjungs en ramsa som inte går att klappa till dör den ju ut innan den ens har börjat.
S. Skuggan
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av S. Skuggan »

Stentuff skrev:Så jävla tråkigt att folk inte ens vill haka på när man sjunger en ramsa. Jag och en polare drog igång På Gamla Hovet våran Borg i början av andra, folk sjunger ju bara med två vändor sen orkar dom ju inte längre. Vi stod och sjöng den i över 5 minuter men INGEN vill ju sjunga något som inte går att klappa till. Sjungs en ramsa som inte går att klappa till dör den ju ut innan den ens har börjat.
Hur många kan de längre ramsorna, ex. Sittplats?
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

S. Skuggan skrev:
Stentuff skrev:Så jävla tråkigt att folk inte ens vill haka på när man sjunger en ramsa. Jag och en polare drog igång På Gamla Hovet våran Borg i början av andra, folk sjunger ju bara med två vändor sen orkar dom ju inte längre. Vi stod och sjöng den i över 5 minuter men INGEN vill ju sjunga något som inte går att klappa till. Sjungs en ramsa som inte går att klappa till dör den ju ut innan den ens har börjat.
Hur många kan de längre ramsorna, ex. Sittplats?
Det är väl ingen ursäkt? Lyssna till ramsan någon vända sen gör man sitt bästa att sjunga med. Inte konstigt att det inte blir någon stämning om man har en sån inställning mot längre ramsor.
S. Skuggan
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av S. Skuggan »

Stentuff skrev:
S. Skuggan skrev:
Stentuff skrev:Så jävla tråkigt att folk inte ens vill haka på när man sjunger en ramsa. Jag och en polare drog igång På Gamla Hovet våran Borg i början av andra, folk sjunger ju bara med två vändor sen orkar dom ju inte längre. Vi stod och sjöng den i över 5 minuter men INGEN vill ju sjunga något som inte går att klappa till. Sjungs en ramsa som inte går att klappa till dör den ju ut innan den ens har börjat.
Hur många kan de längre ramsorna, ex. Sittplats?
Det är väl ingen ursäkt? Lyssna till ramsan någon vända sen gör man sitt bästa att sjunga med. Inte konstigt att det inte blir någon stämning om man har en sån inställning mot längre ramsor.
Ursäkt? Det var en fråga, självklart med sång, men som nämnts ovan kanske det blir problematiskt om det saknas idé med Sittplats ställ...

Själv ställer jag mig gärna upp om jag sitter, sjunger med för den delen, men min fråga rörde inte det.

Sången, stämningen, trycket eller kalla det vad du vill, är i vart fall det som gör det till ett nöje att gå på match, oavsett om det är vår klack på bortamatch eller självklart hemma.
Däremot känns det inte rätt att bua åt laget, när det kanske inte går som vi alla vill. Det är då de behöver stöd som mest och att publiken blir den sjätte spelaren och inte blyskor!
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Salas »

Måste säga att jag är nöjd med mitt val att starta "tjalalala tjalalala, tjalalalala Djurgårn!" när "sittplats, sittplats ge oss en sång" kördes i mitten av tredje.
Det var på tok för länge sen den sjöngs, men när den väl kom igång, då blev det fart på hela kurvan. Den ska köras oftare. Enkel, skön och skapar en jävla ljudkuliss. Dessutom är det i praktiken omöjligt att hamna i otakt i den.

Till nästa match på fredag ska jag starta igång "Djurgårn tunga grabbar". Den har inte sjungits på Hovet den här säsongen än... det är lite av en skandal det.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Isabo »

Salas skrev:
Till nästa match på fredag ska jag starta igång "Djurgårn tunga grabbar". Den har inte sjungits på Hovet den här säsongen än... det är lite av en skandal det.
Är du säker? Jag fick för mig att den har det. Men det kan ju lika gärna ha varit på fotbollen, de går ju i varandra rejält just nu.
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sthlm19 »

S. Skuggan skrev:
Stentuff skrev:Så jävla tråkigt att folk inte ens vill haka på när man sjunger en ramsa. Jag och en polare drog igång På Gamla Hovet våran Borg i början av andra, folk sjunger ju bara med två vändor sen orkar dom ju inte längre. Vi stod och sjöng den i över 5 minuter men INGEN vill ju sjunga något som inte går att klappa till. Sjungs en ramsa som inte går att klappa till dör den ju ut innan den ens har börjat.
Hur många kan de längre ramsorna, ex. Sittplats?
"Ottosson käkar minor" trodde min bänkgranne att vi sjöng t.ex.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

sthlm19 skrev:
S. Skuggan skrev:
Stentuff skrev:Så jävla tråkigt att folk inte ens vill haka på när man sjunger en ramsa. Jag och en polare drog igång På Gamla Hovet våran Borg i början av andra, folk sjunger ju bara med två vändor sen orkar dom ju inte längre. Vi stod och sjöng den i över 5 minuter men INGEN vill ju sjunga något som inte går att klappa till. Sjungs en ramsa som inte går att klappa till dör den ju ut innan den ens har börjat.
Hur många kan de längre ramsorna, ex. Sittplats?
"Ottosson käkar minor" trodde min bänkgranne att vi sjöng t.ex.
"Ottossons Järnkaminer" måste alltså kortas ned! ;-)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar