Hata bajen

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av Jepe »

"Visa att ni förtjänar dessa fans" skrev supportrarna skrivit innan matchen....
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
David1891
Inlägg: 625
Blev medlem: 2011-01-04
Säsongskort: Ja

Sv: Hata bajen

Inlägg av David1891 »

Tydligen så är ett inkastast päron värre än banger, mynt etc. Päron resulterar i avbrutna matcher och skrivbordsförlust medans bangers ger en paus på dryga 30 min och sedan fortsättning som om inget hänt. Underbara SvFF, man slutar aldrig förvånas...
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Sv: Hata bajen

Inlägg av Isabo »

David1891 skrev:Tydligen så är ett inkastast päron värre än banger, mynt etc. Päron resulterar i avbrutna matcher och skrivbordsförlust medans bangers ger en paus på dryga 30 min och sedan fortsättning som om inget hänt. Underbara SvFF, man slutar aldrig förvånas...
En fortsättning som innebar två mål och seger för det laget vars fans just betett sig värre än en hel päronfarm.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Hata bajen

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag tänker inte garva åt eländet då risken är överhängande stor att vi själva är i samma sits en vacker dag. Kommer ihåg hur majoriteten garvade käken ur led när gnaget var aktuellt för KHL och miljarder mil från Elitserien.

Nu är det istället vi som vinglar på gravens kant i båda sporter och Solna som garvar i gengäld.

Men vad gör det? Bajen är ju ändå så patetiskt, jadah.
Remember this day...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Hata bajen

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev:Jag tänker inte garva åt eländet då risken är överhängande stor att vi själva är i samma sits en vacker dag. Kommer ihåg hur majoriteten garvade käken ur led när gnaget var aktuellt för KHL och miljarder mil från Elitserien.

Nu är det istället vi som vinglar på gravens kant i båda sporter och Solna som garvar i gengäld.

Men vad gör det? Bajen är ju ändå så patetiskt, jadah.
Remember this day...
Oops...
Inne i fel tråd och är ödmjuk igen ser jag (du är snart värre än. ...jaa du vet vem :wink: )

Men annars, Couldn't agree more
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Hata bajen

Inlägg av Raus »

Pinsamma bajen, har ingen som helst respekt för dom.
Här har vi och AIK (som jag kan ha respekt för som förening) kämpat för att bli av med polisnotorna, med Bajen som glider på räckmacka. Förslaget går igenom och Bajen svartar ner det mindre än en vecka senare.

Äckliga jävla luffarklubb, försvinn!

Vad var det John sa i 08-fotboll? "Vi behöver inga poliser på matcherna, vi tar hand om problemen själva internt" jo tjena.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Hata bajen

Inlägg av Stulle »

Raus skrev:Pinsamma bajen, har ingen som helst respekt för dom.
Här har vi och AIK (som jag kan ha respekt för som förening) kämpat för att bli av med polisnotorna, med Bajen som glider på räckmacka. Förslaget går igenom och Bajen svartar ner det mindre än en vecka senare.

Äckliga jävla luffarklubb, försvinn!

Vad var det John sa i 08-fotboll? "Vi behöver inga poliser på matcherna, vi tar hand om problemen själva internt" jo tjena.
Skön generalisering där. Hur många bajare tror du inte fördömer skiten som hände?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Hata bajen

Inlägg av Raus »

Stulle skrev:
Raus skrev:Pinsamma bajen, har ingen som helst respekt för dom.
Här har vi och AIK (som jag kan ha respekt för som förening) kämpat för att bli av med polisnotorna, med Bajen som glider på räckmacka. Förslaget går igenom och Bajen svartar ner det mindre än en vecka senare.

Äckliga jävla luffarklubb, försvinn!

Vad var det John sa i 08-fotboll? "Vi behöver inga poliser på matcherna, vi tar hand om problemen själva internt" jo tjena.
Skön generalisering där. Hur många bajare tror du inte fördömer skiten som hände?
Det handlar ju inte om det? Det är bajens säkerhet på matcherna som var varit sjukt dålig. Att Kat C-supportrar kan ta sig genom nödutgångar till etage B över Gais-klacken är ju svårt att förstå. Dom är ju knappast svåra att missa när dom springer runt med rånarluvor.
Nu kommer man ju säkerligen sätta upp nät framför klackarna på derbyt osv.
Men man blir ju knappast förvånad när det gäller Bajen längre, föreningen som misslyckas med precis allt.

Bara att hoppas att vi och aik sköter oss i derbyt och förhoppningsvis har Kat-C supportrarna sina krig utanför arenan på någon grusplan.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata bajen

Inlägg av 18DIF91 »

Som sagt, måste vara någon grym jävla brist på säkerhet när folk kan ta sig igenom sådär, alternativt nån jävla mupp på insidan som hjälpt till av någon puckad anledning.

Bara att gratulera de där jävla ärkemupparna att någon som kämpats så hårt för att få bort (Polisnotorna) kanske kommer att komma tillbaka igen tack vare sådana här jävla idiotiska tilltag.

Hoppas som sagt att vi slipper något liknande under derbyt nu bara, för om det fuckas upp där också kan vi räkna med att polisnotorna kommer vara på tapeten om att tas tillbaka illa kvickt igen.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata bajen

Inlägg av 18DIF91 »

Intressant detalj, enligt bajenfans själva är det säkerhetsansvariga på arenan (första gången jag INTE hört dem kalla det "Nya söderstadion") som de anser brustit i sina rutiner och de överlämnar det således till dessa att se över och åtgärda detta.

Är det inte respektive klubbs ansvar att se över säkerheten på arenan? Eller har jag missuppfattat detta? Som arrangerande klubb har man väl ansvaret för säkerheten på arenan?
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Hata bajen

Inlägg av Stulle »

Raus skrev:
Stulle skrev:
Raus skrev:Pinsamma bajen, har ingen som helst respekt för dom.
Här har vi och AIK (som jag kan ha respekt för som förening) kämpat för att bli av med polisnotorna, med Bajen som glider på räckmacka. Förslaget går igenom och Bajen svartar ner det mindre än en vecka senare.

Äckliga jävla luffarklubb, försvinn!

Vad var det John sa i 08-fotboll? "Vi behöver inga poliser på matcherna, vi tar hand om problemen själva internt" jo tjena.
Skön generalisering där. Hur många bajare tror du inte fördömer skiten som hände?
Det handlar ju inte om det? Det är bajens säkerhet på matcherna som var varit sjukt dålig. Att Kat C-supportrar kan ta sig genom nödutgångar till etage B över Gais-klacken är ju svårt att förstå. Dom är ju knappast svåra att missa när dom springer runt med rånarluvor.
Nu kommer man ju säkerligen sätta upp nät framför klackarna på derbyt osv.
Men man blir ju knappast förvånad när det gäller Bajen längre, föreningen som misslyckas med precis allt.

Bara att hoppas att vi och aik sköter oss i derbyt och förhoppningsvis har Kat-C supportrarna sina krig utanför arenan på någon grusplan.
Jag hoppas verkligen inget händer under derbyt, så bajens supporters får anledning att kalla oss pinsamma DIF.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata bajen

Inlägg av 18DIF91 »

Vad jag läst mig till om hur de kom upp, så är det något med att även om dörrarna är kodlåsta, så är de designade att ge efter efter ett visst tryck för att släppa igenom en eventuell publikmassa som trycker på i fall av brand.

Dock undrar jag lite varför publiken nödvändigtvis skall ta sig UPP istället för UT om det brinner.

En hel massa här som är konstigt, och så jävla skumt på sätt och vis att det händer nästan PRECIS efter att det meddelats att polisnotorna skall tas bort.

Det som är ännu mer konstigt är att polisen enbart lyckades omhänderta 5 personer på plats i samband med händelsen. Nu var man förvisso enbart 20 poliser kommenderade på plats, men det fanns väl även ganska gott om ordningsvakter. Dessa har väl om jag inte minns helt fel befogenhet att faktiskt frihetsberöva folk också.

Vet att det osar dålig konspirationsteori, och det är förmodligen bara så att ett gäng miffon fick för sig att det här var en jävligt skitkul grej att göra och bestämde sig för att köra på, men det är ändå lite konstigt.

Även om jag inte gillar bajen så tycker jag inte riktigt man kan blanda ihop dessa miffon med bajensupportrar. Lika lite som jag skulle kunna tycka att det var Djurgårdssupportrar om detta hänt under en av våra matcher.

Jag tycker personligen inte att individer eller grupperingar, som aktivt ser till att åsamka det lag de säger sig "hålla" på böter, förlorade matcher, skadestånd och ett allmänt dåligt rykte har något att göra med vad en supporter är och gör.

Finns inget i detta uppträdande som stödjer laget, finns inget som laget vinner på med detta i längden, finns inget som sporten vinner något på med detta i längden.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hata bajen

Inlägg av Kentta »

Haha, incidenten mellan Bajen-Gais var alltså en false-flag operation som utfördes av polisen.
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata bajen

Inlägg av 18DIF91 »

Kentta skrev:Haha, incidenten mellan Bajen-Gais var alltså en false-flag operation som utfördes av polisen.
Njae, som jag sa är det förmodligen bara ett gäng miffon som ville vara lite tuffa.

Tanken om en false-flag är ganska så långsökt även för mig, även om dock inte HELT omöjlig.

Men personligen tror jag dessa miffon inte ens vet om det där med polisnotorna och detta har varit planerat sedan länge, och de genomförde det som de planerat under matchen.

Egentligen syftar jag mest till att det är en smula dåligt av polisen samt ordningsvakter att enbart mäkta med att omhänderta 5 av personerna på plats och sen hoppas på att kameror "kanske" ger något om de övriga.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Hata bajen

Inlägg av minalman »

Bäst för samtliga partner inklusive DIF hockey, är att trejda Abbe till bajen. Då blir det ordning på hammarbytorpet och vi får tillbaka vår klack.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar