Vi startar en ny grupp ?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
KYLERKYLER
Inlägg: 216
Blev medlem: 2012-07-12
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Vi startar en ny grupp ?

Inlägg av KYLERKYLER »

Med tanke på hur många här inne på forumet som skriker och sjunger i klacken förstår jag inte att ni tycker stämningen är dålig :wink:
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Vi startar en ny grupp ?

Inlägg av medu82 »

Jag har för första gången sen vi spelade i Globen börjat gå på matcherna(dessutom skaffat säsongskort)...

Och jag personligen som "ny" på Hovet tycker att stämningen första matchen var grym, framförallt i början... Nästan så man vart tårögd...

Det har iaf fått mig att utan tvekan vilja fortsätta gå på matcherna och försöka sjunga så gott jag kan(kan ju inte direkt texterna ännu)

Sedan så förstår jag inte att folk klagar på klockan slår, sittplats ställ er upp (tycker inte den har varit så farlig och jag har sittplats) och sedan gnagarsvin visst, kan förstå att man kanske inte pallar o hoppa (dåliga knän, ålder osv osv) men jag tycker iaf att det är så farligt, är väl bara o gunga om man inte pallar att hoppa pga diverse anledningar...

Men samtidigt kan jag hålla med om att det kan behövas något mera organiserat, men som någon skrev i klacktråden så håller jag med om att DIF borde försöka sluta fred med de andra...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vi startar en ny grupp ?

Inlägg av MartinDIF51 »

medu82 skrev:Jag har för första gången sen vi spelade i Globen börjat gå på matcherna(dessutom skaffat säsongskort)...

Och jag personligen som "ny" på Hovet tycker att stämningen första matchen var grym, framförallt i början... Nästan så man vart tårögd...

Det har iaf fått mig att utan tvekan vilja fortsätta gå på matcherna och försöka sjunga så gott jag kan(kan ju inte direkt texterna ännu)

Sedan så förstår jag inte att folk klagar på klockan slår, sittplats ställ er upp (tycker inte den har varit så farlig och jag har sittplats) och sedan gnagarsvin visst, kan förstå att man kanske inte pallar o hoppa (dåliga knän, ålder osv osv) men jag tycker iaf att det är så farligt, är väl bara o gunga om man inte pallar att hoppa pga diverse anledningar...

Men samtidigt kan jag hålla med om att det kan behövas något mera organiserat, men som någon skrev i klacktråden så håller jag med om att DIF borde försöka sluta fred med de andra...
Då du själv säger att du är ny så borde du kanske sitta ner i båten och lyssna på oss som gått ett tag nu. Nivån på klacken är sjukt låg, kreativiteten i ramsorna existerar inte och ramsorna klappas sönder på en gång. "Åh det är full fart framåt", "sittplats ställ er upp" och "den som inte hoppar" körs varje match, alldeles för ofta. Hjärndött på många av sina håll på läktaren. Om du har någon känsla för hur vår publik ska vara så märker du snart hur illa det är.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Vi startar en ny grupp ?

Inlägg av Raus »

medu82 skrev:Jag har för första gången sen vi spelade i Globen börjat gå på matcherna(dessutom skaffat säsongskort)...

Och jag personligen som "ny" på Hovet tycker att stämningen första matchen var grym, framförallt i början... Nästan så man vart tårögd...
Det har iaf fått mig att utan tvekan vilja fortsätta gå på matcherna och försöka sjunga så gott jag kan(kan ju inte direkt texterna ännu)

Sedan så förstår jag inte att folk klagar på klockan slår, sittplats ställ er upp (tycker inte den har varit så farlig och jag har sittplats) och sedan gnagarsvin visst, kan förstå att man kanske inte pallar o hoppa (dåliga knän, ålder osv osv) men jag tycker iaf att det är så farligt, är väl bara o gunga om man inte pallar att hoppa pga diverse anledningar...

Men samtidigt kan jag hålla med om att det kan behövas något mera organiserat, men som någon skrev i klacktråden så håller jag med om att DIF borde försöka sluta fred med de andra...
Ja herregud, vart ska man börja..Det är klackmänniskor som du som får en att tappa hoppet om framtiden för hockeyn. Utan att ha någon som helst koll på hur kulturen har sett ut historiskt sett hakar du på varenda ramsa som vi erfarna har tröttnat på så sjukt mycket.

Nu hade du iofs inte gått på så många matcher den senaste tiden så du har väl svårt att förstå varför vissa ramsor har blivit för mycket.
Tror du verkligen att det är folks fysiska hälsa som gör att gnagarsvin-ramsan hatas av oss andra? Inte att den startas efter VARJE match vi har vunnit nuförtiden? Samma jävla fjortispack som startar den varje gång efter att ha sett något jättecoolt klipp på youtube från slutspelet. Borde vara spöstraff på folk som startar den.
Losing all hope was freedom.
KYLERKYLER
Inlägg: 216
Blev medlem: 2012-07-12
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Vi startar en ny grupp ?

Inlägg av KYLERKYLER »

MartinDIF51 skrev:
medu82 skrev:Jag har för första gången sen vi spelade i Globen börjat gå på matcherna(dessutom skaffat säsongskort)...

Och jag personligen som "ny" på Hovet tycker att stämningen första matchen var grym, framförallt i början... Nästan så man vart tårögd...

Det har iaf fått mig att utan tvekan vilja fortsätta gå på matcherna och försöka sjunga så gott jag kan(kan ju inte direkt texterna ännu)

Sedan så förstår jag inte att folk klagar på klockan slår, sittplats ställ er upp (tycker inte den har varit så farlig och jag har sittplats) och sedan gnagarsvin visst, kan förstå att man kanske inte pallar o hoppa (dåliga knän, ålder osv osv) men jag tycker iaf att det är så farligt, är väl bara o gunga om man inte pallar att hoppa pga diverse anledningar...

Men samtidigt kan jag hålla med om att det kan behövas något mera organiserat, men som någon skrev i klacktråden så håller jag med om att DIF borde försöka sluta fred med de andra...
Då du själv säger att du är ny så borde du kanske sitta ner i båten och lyssna på oss som gått ett tag nu. Nivån på klacken är sjukt låg, kreativiteten i ramsorna existerar inte och ramsorna klappas sönder på en gång. "Åh det är full fart framåt", "sittplats ställ er upp" och "den som inte hoppar" körs varje match, alldeles för ofta. Hjärndött på många av sina håll på läktaren. Om du har någon känsla för hur vår publik ska vara så märker du snart hur illa det är.
Kanske är det dags att ni rutinerade är öppna för nya idéer :?: Kanske är du och andra rädda för förändringar. Bara för att du var i klacken förra året betyder väl inte det att andra ska sitta ner i båten och göra som du tycker. Menar inte att klanka ner på dig på något sätt trots att det ser ut så i texten :( Behövs det en stark klackledare kanske :?:
Vissa tycker tydligen de ramsor du inte gillar är bra och stämningshöjande.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Inlägg av minalman »

Stackars medu82. Lär väl aldrig öppna käften igen och ser sig oroligt över axeln som en nolla på Lundsberg när han besöker Hovet i fortsättningen.
Skärpning ni andra som inte kan lyssna på annat än er egen röst!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Vi startar en ny grupp ?

Inlägg av Raus »

Jag kan hålla med om att t.ex gnagarsvin-ramsan kan vara stämningshöjande OM den startas någon match i månaden. Men som det ser ut just nu är den bara patetisk och bedrövlig.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Vi startar en ny grupp ?

Inlägg av Zephyrox »

Varför skulle DIFHockey behandla en ny tifo/klack-grupp annorlunda än dom föregående? DIF vill uppenbarligen inte ha den typen av supportrar...
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Vi startar en ny grupp ?

Inlägg av medu82 »

Åh va roligt med påhopp för att man kommer med en åsikt.

1. Bara för att jag är ny så har jag inte rätt med att komma med en åsikt?
2. Jag står inte i klacken, jag har sittplats precis som jag skrev.
3. Ja gnagarsvin borde väl inte köras VARJE match, MEN sittplats ställ er upp för att dra igång arenan ser jag INGA problem med.
4. Raus vad fan vet du om mig? Ingenting, och nej jag hakar inte på varenda ramsa...
5. "sett historiskt ut", om du är så jävla erfaren kom med något nytt själv? Istället för att bara gnälla o klanka ner på dem som faktiskt gör något.

Minalman, ingen fara...
Folk som gnäller på saker som sker och inte gör något för att förändra finns det gott om...

Alltid lika roligt att man ska komma med påhopp bara för att man som ny ger sin åsikt, vad ger dig rätt att klanka ner på mig för att jag är ny?

Ni klagar på folk som bara sitter och tittar "slipsnissarna" men ändå så ska jag "sitta ner och hålla käften"
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re:

Inlägg av ciirree »

minalman skrev:Stackars medu82. Lär väl aldrig öppna käften igen och ser sig oroligt över axeln som en nolla på Lundsberg när han besöker Hovet i fortsättningen.
Skärpning ni andra som inte kan lyssna på annat än er egen röst!
Känns så tråkigt att medu82 kommer med en åsikt, sen händer det honom samma sak som vi har pratat om att vissa råkar ut för i klacken - man blir påhoppad direkt! Ny regel på forumet, inga fler åsikter okej? .. suck!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17536
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Re:

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:
minalman skrev:Stackars medu82. Lär väl aldrig öppna käften igen och ser sig oroligt över axeln som en nolla på Lundsberg när han besöker Hovet i fortsättningen.
Skärpning ni andra som inte kan lyssna på annat än er egen röst!
Känns så tråkigt att medu82 kommer med en åsikt, sen händer det honom samma sak som vi har pratat om att vissa råkar ut för i klacken - man blir påhoppad direkt! Ny regel på forumet, inga fler åsikter okej? .. suck!
Men det är ändå ett forum. Kommer man med en åsikt så får man väl vara beredd på att någon har motsatt åsikt. Och där efter debatteras det.

Har man någon åsikt men är rädd att bli "påhoppad" kanske man ska hålla tyst om den på ett forum i så fall.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Vi startar en ny grupp ?

Inlägg av -daniel- »

Absolut. Det finns dock ett problem här och att det är att många av de som kallar sig själv "aktiva" (som varit med lite längre och känner till klackkulturen osv) ofta verkar ha en rätt dryg attityd. Det förbättrar liksom inte stämningen mellan olika grupperingar på läktarna.

Kan man lugnt och sakligt förklara varför vissa sånger / ramsor inte bör sjungas så är det väldigt mycket lättare att acceptera. Rätt barnslig attityd på sina håll ibland. Har även hört & sett det live på Hovet och det är inte alltid sådär jävla snyggt hanterat.
Bild
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Re:

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:
minalman skrev:Stackars medu82. Lär väl aldrig öppna käften igen och ser sig oroligt över axeln som en nolla på Lundsberg när han besöker Hovet i fortsättningen.
Skärpning ni andra som inte kan lyssna på annat än er egen röst!
Känns så tråkigt att medu82 kommer med en åsikt, sen händer det honom samma sak som vi har pratat om att vissa råkar ut för i klacken - man blir påhoppad direkt! Ny regel på forumet, inga fler åsikter okej? .. suck!
Men det är ändå ett forum. Kommer man med en åsikt så får man väl vara beredd på att någon har motsatt åsikt. Och där efter debatteras det.

Har man någon åsikt men är rädd att bli "påhoppad" kanske man ska hålla tyst om den på ett forum i så fall.
Det är stor skillnad på ett påhopp och en åsikt? Sen sa han också att han varit där första gången, och att han inte kan alla ramsor ännu! En åsikt är att man tycker tvärtemot, inte att man tycker såna som han som får en att tappa hoppet om framtiden för hockeyn.

Dessutom var det ganska elakt sagt med tanke på att detta händer i klacken med. Men om vi tycker detta är okej här på forumet så kan de lika gärna vara okej i klacken.. så varför ha denna diskussion?
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Vi startar en ny grupp ?

Inlägg av ciirree »

-daniel- skrev:Absolut. Det finns dock ett problem här och att det är att många av de som kallar sig själv "aktiva" (som varit med lite längre och känner till klackkulturen osv) ofta verkar ha en rätt dryg attityd. Det förbättrar liksom inte stämningen mellan olika grupperingar på läktarna.

Kan man lugnt och sakligt förklara varför vissa sånger / ramsor inte bör sjungas så är det väldigt mycket lättare att acceptera. Rätt barnslig attityd på sina håll ibland. Har även hört & sett det live på Hovet och det är inte alltid sådär jävla snyggt hanterat.
Jag känner lite samma sak. Det är väl ni rutinerade och mest aktiva som ska vara en bra "ledare" i detta fallet och inte klanka ner eller tycka påhopp är okej?
Man har ju ingen jättelust att sjunga med på Hovet efter man läst detta!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Vi startar en ny grupp ?

Inlägg av android »

Alla dessa trådar slutar bara i gråt och besvikelse. Konstigt. Samma utvecklingsmönster varje gång. Någon får feeling och kommer med ett ogenomtänkt förslag. Olika åsikter framförs och gör att folk tycker inte att det är kul längre. Abbe, UCS, fabriken och "dra igång det själv" är vanligt förekommande också.
Dom som är för är knasbollar och dom som är emot är gnällbengts.

Ger det 1,5 månader innan en liknande tråd startas. Ofta är det någon utanför Stockholm som startar trådarna också. Lägger ingen värdering i detta utan konstaterar det bara.

Har Otto signat än?
Född till sportchef.
Skriv svar