Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Mattsson är en bra målvakt, även jag kan erkänna det av det man sett än så länge.
Hans lagsympatier är dock ett stort minus

Det stora problemet vi har för tillfället är att vi riskerar att få återuppleva slippsåren på globen om inget görs åt den hemska supporterkultur som håller på att få fäste på hovet.

Kämpa Djurgården x20
Sittplats ställ er upp x10
Grisfot & co som "capo", samma äckel som snodde pengar från JK.

Får vi bort denna fantasilösa stämning som tyvärr råder på matcherna för tillfället där man nästan tror att det är en cd på repeat så kan denna säsong bli riktigt riktigt rolig.

Hoppas DIF och ultrasgrupperna kan få någorlunda ordning på sina relationer, säga vad man vill om UCS "mummelramsor" men det är något vi saknar för tillfället.


Bra match idag.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Isabo »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Grisfot & co som "capo", samma äckel som snodde pengar från JK.
Nu har jag nog missat något?


För övrigt tycker jag inte det är något fel på Kämpa Djurgården. Dock så gör den mer nytta om man ligger under eller har oavgjort, inte om man leder med 3-1.

Jag gjorde så gott jag kunde med sången igår, stod nära ett gäng som försökte dra igång lite ramsor. Men det dog ut alldeles för snabbt, det är inte min grej att stå helt själv och gapa, vill gärna ha lite back-up. Framför allt var det väldigt dött i mitten av matchen.
Det blev åtminstone drag på slutet. Men den jävla "gnagarsvin" kunde jag gärna varit utan. Framför allt som jag pajade knät i tisdags och inte vill stå och hoppa i onödan till nån jävla uttjatad idiotramsa om ett lag från en annan serie, som man visserligen inte gillar ett dugg men som hur man än ser på saken inte är relevant.
Användarvisningsbild
Alexander
Inlägg: 618
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Alexander »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Mattsson är en bra målvakt, även jag kan erkänna det av det man sett än så länge.
Hans lagsympatier är dock ett stort minus

Det stora problemet vi har för tillfället är att vi riskerar att få återuppleva slippsåren på globen om inget görs åt den hemska supporterkultur som håller på att få fäste på hovet.

Kämpa Djurgården x20
Sittplats ställ er upp x10
Grisfot & co som "capo", samma äckel som snodde pengar från JK.

Får vi bort denna fantasilösa stämning som tyvärr råder på matcherna för tillfället där man nästan tror att det är en cd på repeat så kan denna säsong bli riktigt riktigt rolig.

Hoppas DIF och ultrasgrupperna kan få någorlunda ordning på sina relationer, säga vad man vill om UCS "mummelramsor" men det är något vi saknar för tillfället.


Bra match idag.
Verkar stå helt still där, iallafall om man baserar det på vad man hör, vilket är ingenting.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Kall-El »

I övrigt tror jag man kan börja trycka upp gratisplåtar till matchen mot Karlskrona hemma redan nu. Den skall visst gå en fredag 18:00 och samma kväll lite senare är det visst landskamp i fotboll mot Österrike.

Varför i hela friden flyttas inte matchen?

Dyker det upp över 3000 åskådare får det ses som en gigantisk framgång.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Isabo »

Kall-El skrev:

Varför i hela friden flyttas inte matchen?
Säkert Coco som knorrar eller så. Den krockar ivf inte med någon annan fotboll den helgen eftersom det är landslagsuppehåll. Peter Jöback på Globen på lördagen. Söndagen skulle man väl kunnat lagt den men det beror väl lite på vad KHK har för matcher också. Sen brukar man väl förlora publik på helgmatcher.

Ja, fan vet.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Glory1 »

Skräll att Karlskoga ska ut o gnälla på domarna nya nolltolerans mot spelförstörande moment. Mindre hakningar och mer tacklingar! Helt rätt!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Kall-El »

tror helgmatcher för hockeyn brukar betyda rätt bra med folk.
Finns nog publikt ingen sämre dag än fredag och nu då än sämre med en tidigareläggning av starttiden.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Isabo »

Kall-El skrev:tror helgmatcher för hockeyn brukar betyda rätt bra med folk.
Finns nog publikt ingen sämre dag än fredag och nu då än sämre med en tidigareläggning av starttiden.
Jag har för mig att de sämsta publiksiffrorna förra säsongen var på just söndagar. Bl.a. var det en match mot Tingsryd hemma vill jag minnas.
Men jag tror nog att den inte går att flytta på andra omständigheter, som t.ex. bortalagets spelschema och annat. Och jag tror säkert att man övervägt andra speldagar.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Kall-El »

Även om inte söndagar är perfekta ur spelsynpunkt kan de omöjligen vara sämre än fredag 18:00.

Dessutom om MIF kunde flytta sin match emot oss borde vi väl kunna få flytta en match också.

Men denna går väl inte att flytta för att viaplay har sin fredagssatsning. ( som för övrigt är helt okej så länge som vi slipper spela den dagen på hemmais. )
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Hahaha... :lol:
Hade glömt/förträngt Moras tränare (Wener..?), han låter verkligen gravt störd vid intervjuer
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Även om inte söndagar är perfekta ur spelsynpunkt kan de omöjligen vara sämre än fredag 18:00.

Dessutom om MIF kunde flytta sin match emot oss borde vi väl kunna få flytta en match också.

Men denna går väl inte att flytta för att viaplay har sin fredagssatsning. ( som för övrigt är helt okej så länge som vi slipper spela den dagen på hemmais. )
Jag gillar inte heller att ha (hemma)match på fredagar, men allt - och då menar jag PRECIS allt är bättre än söndagar. Hade jag varit psykolog och jobbat med insomniatillstånd hade jag utan tvekan ordinerat ett besök på Hovet under valfri söndagsmatch; vi pratar garanterad somnstund i 2-3 timmar...

Känns som spelarna knappt hunnit nyktra till sen Stureplan-partyt på småtimmarna från natten innan, klackkidsen har sandpapper i gommen från nattens folkölshinkande och resten av publiken sitter bara och har ångest för att de måste hinna hem och ta hand om tvätten inför den stundande veckan. Nä usch.
Bild
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Fricke »

2022 åskådare för Timrå ikväll mot Mora...
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Kentta »

Fricke skrev:2022 åskådare för Timrå ikväll mot Mora...
Det kan fan inte varit mer än 1500. Pinsam klubb det där är, hoppas skiten konkar.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av -daniel- »

Fricke skrev:2022 åskådare för Timrå ikväll mot Mora...
Så många? Såg ut som typ 52.
Bild
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Honken »

Lite folk på alla arenor i SHL också
Drygt 5000 i leksand 4300 i brynäs osv.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Låst