DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
FFFHTB
Inlägg: 173
Blev medlem: 2011-06-27
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av FFFHTB »

Raus skrev:Förstår inte hur folk får det att gå ihop med jobb/familj osv. Eller du kanske är egen företagare? Det är stort hur mycket tid du lägger ner oavsett.

Jag kan förstå en kvällsutflykt till trakter nära Stockholm, men Malmö?
Känns förövrigt som bortaresandet varit fullkomligt uselt om man jämför med förra året..Vilket givetvis är tråkigt!
Har väl lite med att göra att innan vi möte Norrköping hade vi inte vunnit på bortaplan på ett helt år (undantag svenska cupen). Tyvärr som det ser ut måste vi få mycket mera medgång ifall vi ska höjas oss.

Hata Malmö!
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Raus skrev:Förstår inte hur folk får det att gå ihop med jobb/familj osv. Eller du kanske är egen företagare? Det är stort hur mycket tid du lägger ner oavsett.

Jag kan förstå en kvällsutflykt till trakter nära Stockholm, men Malmö?
Känns förövrigt som bortaresandet varit fullkomligt uselt om man jämför med förra året..Vilket givetvis är tråkigt!
Först och främst tack :)

Men som jag beskrivit tidigare i tråden. Jag har ett jobb som är flexibelt och har helt enkelt kommit överrens med min chef att istället för att ta ut semesterdagar i sommaren och runt jul så jobbar jag då och tar ut alla semesterdagar på bortamatcher för DIF i både hockey och fotboll. Min chef vet alltså att de dagarna jag tar ledigt är det för att se DIF.

Att bortaresandet är uselt håller jag inte med om. Fram tills matchen mot Norrköping var vi bra. Vi var många i Helsingborg på premiären, vi var även många i Göteborg, och många i Mjällby. Gävle var helt ok och väldigt bra siffra borta mot Åtvid. Besvikelserna har varit Elfsborg borta, Norrköping borta och även kvällens match mot Malmö där vi inte lär vara speciellt många. Jag tycker vi är riktigt bra för att ligga där vi ligger år efter år ( dvs bottenstrid).

Förövrigt, godmorgon från Köpenhamn!
Nu dags för en trevlig dag i Köpenhamn, sen kvällens match och sen tillbaka till Köpenhamn för en mångdagsutgång och sen flyga tillbaka till Stockholm imorgon kväll!

Ikväll väntar årets mest självklara förlust - Vi ses där! Krossa Malmö!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

20002001 skrev:
Raus skrev:Förstår inte hur folk får det att gå ihop med jobb/familj osv. Eller du kanske är egen företagare? Det är stort hur mycket tid du lägger ner oavsett.

Jag kan förstå en kvällsutflykt till trakter nära Stockholm, men Malmö?
Känns förövrigt som bortaresandet varit fullkomligt uselt om man jämför med förra året..Vilket givetvis är tråkigt!
Först och främst tack :)

Men som jag beskrivit tidigare i tråden. Jag har ett jobb som är flexibelt och har helt enkelt kommit överrens med min chef att istället för att ta ut semesterdagar i sommaren och runt jul så jobbar jag då och tar ut alla semesterdagar på bortamatcher för DIF i både hockey och fotboll. Min chef vet alltså att de dagarna jag tar ledigt är det för att se DIF.

Att bortaresandet är uselt håller jag inte med om. Fram tills matchen mot Norrköping var vi bra. Vi var många i Helsingborg på premiären, vi var även många i Göteborg, och många i Mjällby. Gävle var helt ok och väldigt bra siffra borta mot Åtvid. Besvikelserna har varit Elfsborg borta, Norrköping borta och även kvällens match mot Malmö där vi inte lär vara speciellt många. Jag tycker vi är riktigt bra för att ligga där vi ligger år efter år ( dvs bottenstrid).

Förövrigt, godmorgon från Köpenhamn!
Nu dags för en trevlig dag i Köpenhamn, sen kvällens match och sen tillbaka till Köpenhamn för en mångdagsutgång och sen flyga tillbaka till Stockholm imorgon kväll!

Ikväll väntar årets mest självklara förlust - Vi ses där! Krossa Malmö!
Ja allt annat måste ju ses som en bragd.
Tror DIF behöver göra säsongens match ikväll för att snuva ett guldracande mff på poäng.

Men precis som med Svenska landslaget så, när ingen precis ingen tror på DIF då sticker man upp ibland.
Tänk om det kunde få vara ”ibland” ikväll

Tips med (ärt)Hjärnan 3-0
Med ett sargat hjärta 1-2
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Enbom »

Vi vinner mot topplag och torskar mot soplag! Solklar vinst och bländande spel idag alltså.
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 1962FenderStrat »

Amartey på backpos? Trodde han va mittfältare. Kul att den galna jugoslaven fick va med i kväll, antagligen gäller det röda kortet endast i Svenska Cupen.. Jawo och honom på topp, det blir farligt. Rätt beslut att bänka Erton. Han har inte direkt imponerat.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tror disciplinnämnden bara inte hunnit "fika sig fram" till nåt beslut än, om (hemska tanke) förseelsen skulle anses vara grov tror jag även matcher i allsvenskan kan komma att bli aktuella.
Kanske lagom till Derbyt, skulle inte förvåna mig så mycket.

Annars, vilken av bröderna kabanoss var det som gillade lite yngre flickor?
Är det han i mff?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 1962FenderStrat »

Amadouuuu Jawoo. Jawo, han gör alla våra måååååål... Sht vilket klassmål! Och vilket framspel av Prijovic!! KÄMPA!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Får magsårskänning så fort Chibsah får bollen stillastående, hans bolltapp kan bli kostsamt till slut

Radetinac ser ovanligt stabbig ut på fötterna
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Henke95 »

Imponerande första halvlek får man ändå lov att säga. Hoppas.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9504
Blev medlem: 2009-12-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Jim Morrison »

Bra! Fortsätt!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Celes
Inlägg: 290
Blev medlem: 2012-12-03

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Celes »

Puss på skinkan Jawo
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av förevigtdjurgården »

Fan, ska erkänna att jag inte följer fotbollen lika slaviskt som hockeyn, men vafan, känns ju som att det är exakt samma syndrom som med hockeyn?

Skitenkelt att vinna över topplag men alltid svårt mot mitten- eller bottenlag? Kan någon bekräfta?
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Meeeeen Erton för i helvete!!!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Alexander
Inlägg: 618
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Alexander »

förevigtdjurgården skrev:Fan, ska erkänna att jag inte följer fotbollen lika slaviskt som hockeyn, men vafan, känns ju som att det är exakt samma syndrom som med hockeyn?

Skitenkelt att vinna över topplag men alltid svårt mot mitten- eller bottenlag? Kan någon bekräfta?
Skitenkelt är väl en överdrift men det stämmer så du säger.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

förevigtdjurgården skrev:Fan, ska erkänna att jag inte följer fotbollen lika slaviskt som hockeyn, men vafan, känns ju som att det är exakt samma syndrom som med hockeyn?

Skitenkelt att vinna över topplag men alltid svårt mot mitten- eller bottenlag? Kan någon bekräfta?
Haha, dagens "stenkoll på läget".
DIF totalt nedtryckta i skoskaften i 2:a halvlek
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar