Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av Isabo »

Ja, jag gick nästan bara på fotboll förr men nu är det både och som gäller för mig. Det är ju ganska idiotiskt att gå och kolla på en sport man inte kan vare sig dynamiken eller reglerna i, mer än för att just lära sig hur den fungerar. Och är det det sistnämnda som är fallet så kan man ju inte börja bua så fort det är nåt.

Jag började inte gå på fotboll förrän jag förstod någorlunda hur det hela fungerade, och ungefär samma med hockey. Skulle aldrig bua åt laget oavsett, möjligtvis efter slutsignalen men det känns rätt främmande.
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av 18DIF91 »

Wait.. whut?

Skall man gå på erat resonemang angående publiken så borde i princip lag som ajk, asplöven, tingsryd och diverse andra lag som knappt har någon publik alls på sina matcher konstant vinna SM-guld eftersom de slipper stressmomenten från sin egen publik.

Skulle vilja påstå att ALLA lag som spelar i både HA och SHL dras med samma problem med folk som skriker dumheter till spelarna när de inte borde. Det är inget som är unikt med just Djurgården.

Jag tycker det är helt fel dock att stå och skrika negativa saker till det egna laget, men det är knappast en majoritet som gör det utan en minoritet.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av 18DIF91 »

Sen borde förövrigt Troja haft en Game Misconduct penalty då en av deras spelare hivade sin klubba upp på läktarplats från banan.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

18DIF91 skrev:Wait.. whut?

Skall man gå på erat resonemang angående publiken så borde i princip lag som ajk, asplöven, tingsryd och diverse andra lag som knappt har någon publik alls på sina matcher konstant vinna SM-guld eftersom de slipper stressmomenten från sin egen publik.

Skulle vilja påstå att ALLA lag som spelar i både HA och SHL dras med samma problem med folk som skriker dumheter till spelarna när de inte borde. Det är inget som är unikt med just Djurgården.

Jag tycker det är helt fel dock att stå och skrika negativa saker till det egna laget,
men det är knappast en majoritet som gör det utan en minoritet.
Givetvis är det så.
Men den "lilla klicken" tycker jag har blivit större på senare år och inte längre så liten att den inte märks, tvärt om.
När folk dessutom börjar överväga att skita i evenemangen så har vi ett problem.
Har ingen direkt lösning, det är bara att se sig omkring i världen så förstår man att vi är i grund & botten rätt så primitiva varelser.

Men, lite mer civilkurage från något mer balanserade individer vore nog önskvärt.
Jag säger alltid till när jag hör nåt otroligt obegåvat, de flesta kan faktiskt ta det, med en liten tillhörande förklaring
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av 18DIF91 »

Lee Harvey Oswald skrev:
18DIF91 skrev:Wait.. whut?

Skall man gå på erat resonemang angående publiken så borde i princip lag som ajk, asplöven, tingsryd och diverse andra lag som knappt har någon publik alls på sina matcher konstant vinna SM-guld eftersom de slipper stressmomenten från sin egen publik.

Skulle vilja påstå att ALLA lag som spelar i både HA och SHL dras med samma problem med folk som skriker dumheter till spelarna när de inte borde. Det är inget som är unikt med just Djurgården.

Jag tycker det är helt fel dock att stå och skrika negativa saker till det egna laget,
men det är knappast en majoritet som gör det utan en minoritet.
Givetvis är det så.
Men den "lilla klicken" tycker jag har blivit större på senare år och inte längre så liten att den inte märks, tvärt om.
När folk dessutom börjar överväga att skita i evenemangen så har vi ett problem.
Har ingen direkt lösning, det är bara att se sig omkring i världen så förstår man att vi är i grund & botten rätt så primitiva varelser.

Men, lite mer civilkurage från något mer balanserade individer vore nog önskvärt.
Jag säger alltid till när jag hör nåt otroligt obegåvat, de flesta kan faktiskt ta det, med en liten tillhörande förklaring
"It only takes a few good men to do nothing.."

Visst är det bra att säga till, men de få gånger jag hört det är det otroligt svårt att höra varifrån det kommer, har aldrig hört det från någon i min närhet där jag sitter.

Sen så undrar jag lite över folk som seriöst överväger att skita i att gå på t.ex matcher på grund av att man inte gillar en del av publiken och deras uppträdande. Man gör ju inte saken bättre på det sättet, blir ju lite "It only takes a few good men to do nothing.." över det hela i sånt fall.

Bättre då att man går dit och skriker desto högre när det SKA skrikas, istället för att bara sitta hemma och skrika framför TV:n i mina ögon sett i allafall. Dessutom tar man ju även upp en plats på Hovet för potentiella neggoskrikare också.

Att skita i att gå på matcherna löser knappast problemet, något som man kanske bör kommunicera ut till folk som man känner som överväger att inte gå på matcherna just på grund av det.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

18DIF91 skrev: "It only takes a few good men to do nothing.."

Visst är det bra att säga till, men de få gånger jag hört det är det otroligt svårt att höra varifrån det kommer, har aldrig hört det från någon i min närhet där jag sitter.

Sen så undrar jag lite över folk som seriöst överväger att skita i att gå på t.ex matcher på grund av att man inte gillar en del av publiken och deras uppträdande. Man gör ju inte saken bättre på det sättet, blir ju lite "It only takes a few good men to do nothing.." över det hela i sånt fall.

Bättre då att man går dit och skriker desto högre när det SKA skrikas, istället för att bara sitta hemma och skrika framför TV:n i mina ögon sett i allafall. Dessutom tar man ju även upp en plats på Hovet för potentiella neggoskrikare också.

Att skita i att gå på matcherna löser knappast problemet, något som man kanske bör kommunicera ut till folk som man känner som överväger att inte gå på matcherna just på grund av det.
Men kom igen, alla är vi på olika nivåer i livet (alla är inte 13-25).
Det är ju faktiskt "bara sport" detta handlar om, så blir energiläckaget för stort så har iaf jag full förståelse om man tar en paus på obestämd tid.
Alla har sin gräns liksom.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av -daniel- »

Jag håller med LHO här, det är verkligen en större frekvens på sågspånen som vrålar helt irrelevanta superkorkade kommentarer till spelarna under match. Går att dra upp exempel från de flesta matcher faktiskt sen 09/10.

Jävligt tråkigt. Som senast efter knappt en period när vissa börjar vråla åt Sam Lofquist efter en felpass. Hallå? Karln har knappt spelat EN ENDA PERIOD under seriespel i vår klubb och redan börjar folk kasta skit? Herregud. Att spela i DIF är inte alltid ett privilegium när en viss del av publiken knappt håller fiskmås-klass sett till intelligensen...
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av SirDIFalot »

Kände samma sak när jag stod där på läktaren i första perioden och det skreks på det ena och det andra mot varenda spelare. Speciellt när man märker att de som skriker mest kan fruktansvärt lite om hockey. "Åk inte och byt när vi anfaller din jävla idiot" Mm okej... Och när alla buar efter första perioden. Kände bara "Var det verkligen det här man längtade till under sommaren?"
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av Jepe »

Runt min plats var det exakt samma sak, min bänkkamrat tappade tillslut tålamodet och vände sig om och "sa till" vilket uppskattades av de flesta.

Var precis samma sak som SirDIF nämner, åk inte och byt, varför dumpar ni puck för? Skjuuuut. Ni kan ju fan inte åka skridskor. Sam är förjäkla dålig, ta bort honom från PP. Nils Andersson måste vara en av de sämsta i allsvenskan. (Observera att detta var enbart i första perioden).

Efter min kompis ord var det inte mycket negativt. Sen satte några snubbar högre upp och skrek på Sam plus några till hela matchen, tror det var samma som satt de flesta matcherna och skrek på Widing hur kass han var. Hörde sen samma människor efter slutsignal vara lyriska över hur "VI" (lät det då) aldrig gav upp, och att det här laget kommer bli bra i år.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av -daniel- »

Man kan liksom inte göra annat än säga till, problemet är att det tämligen ofta kommer mongovrål som man inte riktigt kan ringa in vart exakt personerna i fråga sitter / står.

Jag kan liksom inte ens greppa hur man inte ens efter en period på säsongen kan börja såga folk. Vad har man för förväntningar? Eller har man enbart tagit sig till Hovet eftersom DIF helt plötsligt blev topptippade? Sjukt tråkigt. Ser helt klart hellre 5000 på läktarna som åtminstone vet vad det handlar om än 7000 + när minst 20% är svagbegåvade grottmongon som sänker moralen för spelarna.

Alltså jag kan också flippa ur ibland och bli allmänt trött och (väldigt) grinig på läktarna, men det kanske är in på typ omgång 30 när spelet sett ut som en påse rövslip i 2 månader och allt bara känns hopplöst.
Bild
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av minalman »

Jag sitter på A9, långt från klacken. Runt mig sitter folk som har sett hockey sedan Hedenhös. Det klagas en del i onödan där också och hade dessa gubbar litet mer under västen samt lite fler av ungdomens hormoner i behåll hade det garanterat buats därifrån också. Sen att man sällan har småmynt i fickorna i den åldern är bara tur för där finns inga nät som skyddar isen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av sensei »

Mynt känns ju bara tråkigt och farligt. Släng in nått kul istället, typ en hel bläckfisk eller något.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av Isabo »

18DIF91 skrev:Att skita i att gå på matcherna löser knappast problemet, något som man kanske bör kommunicera ut till folk som man känner som överväger att inte gå på matcherna just på grund av det.
Jag slutade gå på fotbollen ett tag, framför allt bortamatcherna, detta i samband med guldet 2005, då jag och min bror blev tårgasade på gamla Ullevi av en "medsupporter" som ville fira på sitt eget lilla sätt. Säsongen efter hamnade vi mitt emellan två huligangrupper utanför Råsunda efter ett derby och då blev det väldigt spontant även med hemmamatcherna. Sedan blev det betydligt tristare klimat överlag kring fotbollen åren efter. Så att man ledsnar och slutar gå, om så bara för ett tag pga vissas uppförande är inte alltid så konstigt. Man känner kanske inte att det är värt det, just då.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av Staten »

sensei skrev:Mynt känns ju bara tråkigt och farligt. Släng in nått kul istället, typ en hel bläckfisk eller något.
Eller päron eller nåt. Känns mer Djurgårn.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av förevigtdjurgården »

Fast jag tror fortfarande att första periodens burop var med domarmissen i åtanke snarare än något negativt mot DIF.

Vill dock minnas att det var buerier på gång efter andra perioden, det är då man ger upp som människa och undrar vad man hamnat bland för intelligent folksamling.

Förstår inte vad folk tror ska komma för positivt ur negativiteten..
Vila i Frid, DIF Hockey.
Skriv svar