Hata bajen

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata bajen

Inlägg av 18DIF91 »

Aftonbladet i morgon:

"Bajen har fått nog - Flyttar tillbaka till söderstadion"
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hata bajen

Inlägg av Edin »

Såhär när den initiella skadeglädjen har lagt sig så börjar jag ändå känna att hela fenomenet bajen inte är särskilt kul längre. Dom har gått och blivit så fruktansvärt tragiska att jag själv mår dåligt bara av att behöva bevittna skiten.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Hata bajen

Inlägg av pulverapa »

De har förtjänat detta. Karma kallas det, så som deras förening och supportrar har betett sig. Ren och skär karma.
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hata bajen

Inlägg av Millwall »

Pajasluffarna som enligt egen utsago varit med att ta fram, planera och att slutföra byggnationen av det som de kallar för "Nya Söderstadion" börjar nu tycka att denna är plast...

Var är allt gnäll om att vi lirade på "deras" arena, allt defendande och allt snack om att varje DIF-match skulle vara en högriskmatch eftersom alla upprörda luffare skulle vara på tårna.

Vraken är så j*vla pajas!

Åker dom ner i division ett norra vore detta det bästa som kunde hända svensk fotboll.
Senast redigerad av Millwall den 2013-08-27 18:00:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Hata bajen

Inlägg av Jepe »

Luke Rodgers! Hahaha
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Hata bajen

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Edin skrev:Såhär när den initiella skadeglädjen har lagt sig så börjar jag ändå känna att hela fenomenet bajen inte är särskilt kul längre.
Dom har gått och blivit så fruktansvärt tragiska att jag själv mår dåligt bara av att behöva bevittna skiten.
Kan inte påstå att jag mår dåligt, men jag har svårt att se det hysteriskt roliga.
(ok, lite skojsigt är det att bajen inte gjort mål än på Fåret-Frank-Arena).
Bajen har jag aldrig tagit riktig på allvar, ett förlorat derby mot dom känns i någon minut efter sedan är det överspelat, lite en gång ingen gång.
Inte ens i närheten av ohälsan som följer en derbytorsk mot solna

Lätt att glömma, att DIF hockey är på god väg att "göra en bajen" om vi inte tar steget upp....typ nu.
Fotbollen har lin-dansat sedan 2009, små tillfälligheter gör att vi idag spelar i högsta serien.

(Sorry, nu blev det så där tokigt igen, jag är inne i fel tråd & yrar)
Får ibland bara ett sånt ohejdat behov av att banka in lite ödmjukhet i era oerhört vackra men ibland lite trånga DIF-skallar :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hata bajen

Inlägg av Millwall »

Lee Harvey Oswald skrev:Får ibland bara ett sånt ohejdat behov av att banka in lite ödmjukhet i era oerhört vackra men ibland lite trånga DIF-skallar :wink:
Vi är DIF. Vi behöver inte vara ödmjuka...
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hata bajen

Inlägg av -daniel- »

Millwall skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Får ibland bara ett sånt ohejdat behov av att banka in lite ödmjukhet i era oerhört vackra men ibland lite trånga DIF-skallar :wink:
Vi är DIF. Vi behöver inte vara ödmjuka...
Titta hur bra det gick i hockeyn med den attityden.

Jag är 100% inne på LHO's spår här.
Bild
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Hata bajen

Inlägg av Metal Machine »

Håller med Daniel och LHO i det här fallet. För den sakens skull kan man väl få vara lite skadeglad? Passa på medan man kan liksom! ;)
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata bajen

Inlägg av 18DIF91 »

Lee Harvey Oswald skrev: Får ibland bara ett sånt ohejdat behov av att banka in lite ödmjukhet i era oerhört vackra men ibland lite trånga DIF-skallar :wink:
Är medveten om situationen, fast försöker att inte tänka på det så mycket för min egen sinnesro.

Dock så tycker jag att brajenfansen själva knappast har ett uns med ödmjukhet, så de förtjänar det å det grövsta. De skulle inte spara på krutet hade situationen varit tvärt om. Det är ju snudd på att de hävdar att brajen minsann uppfann både hockey och fotboll.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17526
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Hata bajen

Inlägg av SirDIFalot »

Till och med DN driver med dom nu. Måste vara sjukt kul att vara Sveriges officiella skämtklubb.

Bild
Expert.
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata bajen

Inlägg av 18DIF91 »

Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata bajen

Inlägg av 18DIF91 »

-daniel- skrev:
Millwall skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Får ibland bara ett sånt ohejdat behov av att banka in lite ödmjukhet i era oerhört vackra men ibland lite trånga DIF-skallar :wink:
Vi är DIF. Vi behöver inte vara ödmjuka...
Titta hur bra det gick i hockeyn med den attityden.

Jag är 100% inne på LHO's spår här.

Fast nu är vi väl lite OT, detta är en Hata bajen tråd, då kan vi väl inte sitta och försöka hitta sympatier eller vara ödmjuka heller.. går ju lite emot hela tråden..
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: Hata bajen

Inlägg av Arkju »

Kan du klippa in vad som står där. Får inte titta på den sidan på jobbet:
Your request to URL "http://www.bajenfans.se/blog/2013/08/28 ... orklaring/" has been blocked by the McAfee Web Gateway URL Filter Database. The URL is listed under categories (Malicious Sites, Sports), which are not allowed by your administrator at this time. The following reputation level was assigned to it: Malicious
:lol:
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Hata bajen

Inlägg av Stulle »

Såg detta på Twitter nyss:

Martin Kellerman ?@kellermannen 2h
Jag vet inte vad ni lärt er på den skolan, Beata, men om en bit av en kaka är äcklig så SKA man slänga hela kakan.

Retweetad av John Holmström.

Nu har jag ingen relation till skolan alls, men jag förstår inte hur man kan resonera på det viset. Samma resonemang har ju förts gällande supportrar och klubbar, om hur vida en hel klubb ska drabbas av enskilda individers uppförande.

Om man inte står bakom det ena så tycker jag inte man ska stå bakom det andra heller. John är ju en av dom som skrikit mest när det gäller kollektiv bestraffning inom idrotten trots allt.

Är jag ute och cyklar eller?

Edit: detta bevisar i och för sig inte att John håller med om det men det var i alla fall min uppfattning.
Senast redigerad av Stulle den 2013-08-29 09:35:16, redigerad totalt 1 gånger.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Skriv svar