What grinds your gears?

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Don66-2 »

Vänsterfilsklossar - ÅTERigen!!!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: What grinds your gears?

Inlägg av sensei »

Tycker vänster och höger-fil känns helt utagerat. Jag känner mig lika bekväm att köra om eller bli omkörd i vilken jävla fil som helst. Gör dig själv en tjänst och gör samma, så slipper du bli arg hela tiden.

Dessutom känner man sig lite mer kosmopol då höger/vänsterfil-tänket känns som en ur-svensk sosseprodukt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Don66-2 »

sensei skrev:Tycker vänster och höger-fil känns helt utagerat. Jag känner mig lika bekväm att köra om eller bli omkörd i vilken jävla fil som helst. Gör dig själv en tjänst och gör samma, så slipper du bli arg hela tiden.

Dessutom känner man sig lite mer kosmopol då höger/vänsterfil-tänket känns som en ur-svensk sosseprodukt.
Då antar jag att du är en av dem som ligger och blockerar då? Problemet är ju inte om jag ska köra om till höger eller vänster utan att vänsterfilen håller samma hastighet som den högra - gärna 5 - 10 km under hastighetsbegränsningen - så man inte kan köra om på NÅGON sida.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: What grinds your gears?

Inlägg av sensei »

Don66-2 skrev:
sensei skrev:Tycker vänster och höger-fil känns helt utagerat. Jag känner mig lika bekväm att köra om eller bli omkörd i vilken jävla fil som helst. Gör dig själv en tjänst och gör samma, så slipper du bli arg hela tiden.

Dessutom känner man sig lite mer kosmopol då höger/vänsterfil-tänket känns som en ur-svensk sosseprodukt.
Då antar jag att du är en av dem som ligger och blockerar då? Problemet är ju inte om jag ska köra om till höger eller vänster utan att vänsterfilen håller samma hastighet som den högra - gärna 5 - 10 km under hastighetsbegränsningen - så man inte kan köra om på NÅGON sida.
Nja, normalt brukar det inte bli några "blockningar" då det krävs att båda eller alla tre eller fyra bilar i bredd håller exakt samma fart. Det är iaf enligt min uppfattning väldigt ovanligt, dessutom känns det obehagligt att sitta och stirra rakt in i någon annans bil. I praktiken blir det alltså en naturlig variation i hastigheterna.

Du kanske har andra erfarenheter?

Dock kan jag hålla med dig om att det är enklare för alla inblandade att den yttersta filen i regel håller högst fart. Men för mig är det inget tvång för själva omkörningen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

What grinds your gears?

Inlägg av JohanPez »

sensei skrev:... dessutom känns det obehagligt att sitta och _stirra_ rakt in i någon annans bil.
Har du chaufför eller är du bara våghalsig? ;)
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Sidney Crosby »

1. Vuxna människor som på fullaste allvar gillar Sean Banan.
2. Vuxna människor som gillar Sean Banan till den vida grad att man till och med har "dingedingedingdingding"-melodin som ringsignal.
3. Sean Banan.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Isabo »

Sidney Crosby skrev:1. Vuxna människor som på fullaste allvar gillar Sean Banan.
2. Vuxna människor som gillar Sean Banan till den vida grad att man till och med har "dingedingedingdingding"-melodin som ringsignal.
3. Sean Banan.
Nummer tre är väl egentligen överflödig, den borde ju kvala in under ettan, för han gillar väl sig själv. Kanske har han även sin egen ringsignal så han kvalar in under tvåan också.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: What grinds your gears?

Inlägg av SkönaDjurgårn »

När folk smackar. Speciellt kebab i en intervju för DIFTV. Blir uppriktigt äcklad, Nils gick från en skön kille till... Ja jag vet inte vad. Ohyfsad pojkspoling utan etikett?
Manijock
Inlägg: 7791
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Manijock »

Om vi pratar beteende i intervjuer så stör jag mig mest på Åbergs mössa han har på sig under intervjun med DIF Dokumentären... Ser ut som en jävla karaktär i Damöb eller någonting. Usch skärp er för fan, lite stil kan man begära!
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Sidney Crosby »

Manijock skrev:Om vi pratar beteende i intervjuer så stör jag mig mest på Åbergs mössa han har på sig under intervjun med DIF Dokumentären... Ser ut som en jävla karaktär i Damöb eller någonting. Usch skärp er för fan, lite stil kan man begära!
:lol:
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

What grinds your gears?

Inlägg av Tessan »

SkönaDjurgårn skrev:När folk smackar. Speciellt kebab i en intervju för DIFTV. Blir uppriktigt äcklad, Nils gick från en skön kille till... Ja jag vet inte vad. Ohyfsad pojkspoling utan etikett?
Håller med! Trodde fan inte det var sant. Pinsamt!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Sv: What grinds your gears?

Inlägg av DIF_Soldier »

SkönaDjurgårn skrev:När folk smackar. Speciellt kebab i en intervju för DIFTV. Blir uppriktigt äcklad, Nils gick från en skön kille till... Ja jag vet inte vad. Ohyfsad pojkspoling utan etikett?
Äh, slappna av lite för fan.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

What grinds your gears?

Inlägg av Challen »

DIF_Soldier skrev:
SkönaDjurgårn skrev:När folk smackar. Speciellt kebab i en intervju för DIFTV. Blir uppriktigt äcklad, Nils gick från en skön kille till... Ja jag vet inte vad. Ohyfsad pojkspoling utan etikett?
Äh, slappna av lite för fan.
Verkligen, hahah. Nils är tokskön
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: What grinds your gears?

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Challen skrev:
DIF_Soldier skrev:
SkönaDjurgårn skrev:När folk smackar. Speciellt kebab i en intervju för DIFTV. Blir uppriktigt äcklad, Nils gick från en skön kille till... Ja jag vet inte vad. Ohyfsad pojkspoling utan etikett?
Äh, slappna av lite för fan.
Verkligen, hahah. Nils är tokskön
Var tokskön.






:P
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Edin »

Målade naglar.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriv svar