DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Enbom »

Han var för dyr för någon månad sedan.
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Henke95 »

Enbom skrev:Han var för dyr för någon månad sedan.
Precis vad jag tänkte. Låt oss hoppas att denna värvning tillsammans med Radetinac inte är överilade handlingar som är tänkta att lyfta oss rent tabellmässsigt. Jag ser hellre att ett mer långvarigt tänk får fäste inom föreningen; signa, om möjligt, upp Högmo på ett långtidskontrakt och försök hitta ett stabilt grundspel där samtliga i truppen vet vad som krävs på planen.

Flera spelare i de yngre leden har imponerat (Frej Engberg, Jakob Glasberg och Brwa Pishdari för att nämna några) och förtjänar chansen i A-laget. Den enorma spelomsättningen som DIF Fotboll (DIF Hockey också för den delen) har knappast gagnat laget direkt.

Om ekonomin tillåter så är jag inte sen att välkomna nyförvärv men alla dessa ständiga förändringar i truppen lär knappast ta oss till den nivå som vi alla önskar se DIF spela på.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Staten »

Våra fotbolls- och hockeylag går verkligen hand i hand. Vinner ett par oväntade matcher men förlorar matcherna de ska vinna. Det är Djurgårn det.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Metal Machine »

Henke95 skrev:
Enbom skrev:Han var för dyr för någon månad sedan.
Precis vad jag tänkte. Låt oss hoppas att denna värvning tillsammans med Radetinac inte är överilade handlingar som är tänkta att lyfta oss rent tabellmässsigt. Jag ser hellre att ett mer långvarigt tänk får fäste inom föreningen; signa, om möjligt, upp Högmo på ett långtidskontrakt och försök hitta ett stabilt grundspel där samtliga i truppen vet vad som krävs på planen.

Flera spelare i de yngre leden har imponerat (Frej Engberg, Jakob Glasberg och Brwa Pishdari för att nämna några) och förtjänar chansen i A-laget. Den enorma spelomsättningen som DIF Fotboll (DIF Hockey också för den delen) har knappast gagnat laget direkt.

Om ekonomin tillåter så är jag inte sen att välkomna nyförvärv men alla dessa ständiga förändringar i truppen lär knappast ta oss till den nivå som vi alla önskar se DIF spela på.
Bra snack.

Ett annat problem med DIF fotboll i dag är att vi är alltför dåliga på alltför många positioner. Mittbacksparet håller inte, vänsterbackarna är för dåliga, yttrarna har inte varit tillräckligt bra, o.s.v. Vi måste tänka långsiktigt för att kunna nå någon framgång över huvud taget.
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: DIF Fotboll

Inlägg av lajjnus »

Staten skrev:Våra fotbolls- och hockeylag går verkligen hand i hand. Vinner ett par oväntade matcher men förlorar matcherna de ska vinna. Det är Djurgårn det.
Det är standard för en Djurgårdare. Så fort man får lite förhoppningar, så fort det känns lite positivt så rasar korthuset åt helvete inom loppet av en vecka. Lycka är att vara Djurgårdare.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Kom igen nu Djurgårdsfamiljen! Dags att mobilisera igen för den livsviktiga matchen mot Häcken, känns som första riktiga ångestmatchen (förutom derbyt) sen MP lämnade. Spelarna behöver vårt stöd nu. Köp biljett till DIF-Häcken på Söndag 15.00 på Tele2.

Orsaker att gå?
Ja, om det inte räcker med det faktum att vi är indragna i en bottenstrid och allt stöd behövs, så kan du gå för att uppleva och vara med och bidra till stämningen hos Sveriges bästa publik.
Om inte det är anledning nog så kan du komma för att välkomna våra två nyförvärv.

Köp er biljett här:

http://www.ticnet.se/event/dif-hacken-biljetter/276697

------


När ni är ändå är på gång så kan ni passa på att skriva upp er till Norrköping away den 22:a Augusti:
http://www.jarnkaminerna.se/2013/08/12/ ... biliserar/

Första matchen utanför Stockholm sen Mjällby away 14:e juli. Vi har inte vunnit på bortaplan sen 10 augusti 2012 och spelarna behöver vårt stöd för att den sviten ska brytas. Vi ska bli 2000 man där nere, minst. Du och dina polare ska också med! Kom igen nu!

---

Alltid oavsett!
Vi är med er överallt!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Som supporter är man i samma situation som en reseledare på Mallis. Det kommer nya spelare/gäster varje vecka. Några stannar en säsong.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

DIF Fotboll

Inlägg av Malto »

minalman skrev:Som supporter är man i samma situation som en reseledare på Mallis. Det kommer nya spelare/gäster varje vecka. Några stannar en säsong.
Haha.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Isabo »

Så jävla "avgå" i lördags. Nu har man nästan förträngt det. Klart PM ska vara kvar, hoppas på en jävla uppryckning tills på söndag!
Lördagens resultat plus dagens i hockeyn gör ju ivf att man blir mer och mer sugen på att se DIF on ice än på badrumsmatta. Inte för jag inte tänker dyka upp på Telefonkiosken i fortsättningen.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

http://www.jarnkaminerna.se/2013/08/14/ ... pa-sondag/

Köp er biljett till DIF-Häcken på söndag! Dags för en ny fest signerad Djurgårdsfamiljen! Redan över 10 000 sålda så se till att ordna er biljett. Ett tips är att köpa förköp för att undvika de långa köerna på matchdag.

Vi går också mot slutsålt på Sofialäktaren så ordna er biljett där om ni vill stå i klacken!

---

http://www.jarnkaminerna.se/2013/07/26/ ... 2-augusti/
Skriv upp er till Norrköping-Djurgården som spelas på torsdag!
Andra bussen är snart fylld men som vanligt är det många som åker snett till Norrköping, inklusive jag själv. MEN hjälp JK och öka haussen inför matchen genom att skriva upp er på deras bussar. Om ni inte vill det, ta er dit själva. Det är löjligt kort till Norrköping och vem fan vill inte se DIF? Alltid kul.
Vi ska ta över Nya Parken!

VI är med er överallt!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Ahhh fan vad jag älskar detta! Vakna upp på en söndag, lite halvbakis och veta att det är fotboll och DIF. Så jävla underbart!
Nu tar man en fet jävla frukost, och en resorb och sen dags att bege sig ut mot Johanneshov för fotboll! Idag ger vi allt, ruskigt viktig match.

KÄMPA - DJURGÅRDEN!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av förevigtdjurgården »

Alltså, helvete vad domare ska vara med och avgöra matcher.

I övrigt ser det faktiskt hyfsat bra ut. Bra fart framåt, även om vi inte tätar (tätat) bakåt särskilt väl.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Kentta »

Träna hörnor grabbar..
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Så typiskt DIF, helt inkapabla att stänga matcher.

Som sagt, efter den oväntade segern över HIF så stod DIF inför ett vägskäl.
2 matcher i rad på Tele2 mot lag i samma läge i tabellen, dvs utmärkt läge att stabilisera sig mot mitten av tabellen.
Facit 1p = Anus :evil:

I princip helt omöjligt att inte bli indragen i kvaldramatik när man bara vinner en gång i månaden.

Har #7 börjat träna med boll ännu, nån som kan bekräfta?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar