European Trophy 2013

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: European Trophy 2013

Inlägg av pulverapa »

Kagen skrev:
pulverapa skrev: Kvar står vår förening, nya hammarby, och är långt ifrån CL. Vi är väl inte ens topp 100 bästa lag i Europa längre...
DIF var 68:a senaste säsongen i Elitserien, lär väl vara ned ca 40 placeringar när den nya rankingen kommer om någon månad.
Det är klart att det vill till åtminstone en plats i Elitserien för att kunna göra anspråk på CL såsom det funderas nu.
Ack så fel du hade, plats 106 numer... 38 platser ned. ;)
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: European Trophy 2013

Inlägg av Isabo »

Axel_K skrev:Inte långt kvar till första matchen! Jag tycker att ALLA säsongare ska gå på ET-matcherna, alla som orkar stå ska ställa sig i klacken, dra med er vänner. Det kostar inte mycket att gå på matchen! Få med vänner som aldrig gått på hockey förut, det kan få dem att tycka att det är kul med hockey vilket får dem att komma igen! Jag tycker vi visar redan från början att vi ska göra riktigt jävla bra ifrån oss på läktaren i år! Så kom igen, har ni inte biljetter, fixa det!
Klart man ska gå på ET! Sitter bara och väntar på neddimpandet av säsongskortet i brevlådan...
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: European Trophy 2013

Inlägg av Túrin Turambar »

Fast så kommer det ju inte att fungera. Såhär stod det i Jesper Björcks säsongskortsmail:
Uthämtning av säsongskort

Era säsongskort kommer att finnas för uthämtning under första veckan i september. Jag kommer återkomma när jag vet exakt datum.

European Trophy

Det är inte långt kvar till de första matcherna. Ni som har köpt säsongskort där ET-matcherna ingår kommer att finnas uppskrivna på en lista vid entrén.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17544
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: European Trophy 2013

Inlägg av SirDIFalot »

Túrin Turambar skrev:Fast så kommer det ju inte att fungera. Såhär stod det i Jesper Björcks säsongskortsmail:
Uthämtning av säsongskort

Era säsongskort kommer att finnas för uthämtning under första veckan i september. Jag kommer återkomma när jag vet exakt datum.

European Trophy

Det är inte långt kvar till de första matcherna. Ni som har köpt säsongskort där ET-matcherna ingår kommer att finnas uppskrivna på en lista vid entrén.
Uppskrivna på en lista? Luktar krångligt insläpp. Hoppas det går bra i alla fall.
Expert.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: European Trophy 2013

Inlägg av Isabo »

Túrin Turambar skrev:Fast så kommer det ju inte att fungera. Såhär stod det i Jesper Björcks säsongskortsmail:
Uthämtning av säsongskort

Era säsongskort kommer att finnas för uthämtning under första veckan i september. Jag kommer återkomma när jag vet exakt datum.

European Trophy

Det är inte långt kvar till de första matcherna. Ni som har köpt säsongskort där ET-matcherna ingår kommer att finnas uppskrivna på en lista vid entrén.
Oj, det hade jag missat av någon anledning. Skyller på sommartider och att det stod så pass långt ner i mailet.
Men då är det lugnt. Hoppas på att ET insläppet går smidigt ändå. När man har bokat kampanjbiljetter till vanliga matcher som man hämtar ut vid insläppet brukar det gå helt ok faktiskt.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: European Trophy 2013

Inlägg av Metal Machine »

Nån som vet om man kommer att kunna se första matchen i ET?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17544
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: European Trophy 2013

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Nån som vet om man kommer att kunna se första matchen i ET?
Det blir nog "Whatever you want"-rapporten.
Expert.
HomeOfSvenTumba
Inlägg: 374
Blev medlem: 2011-06-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Tumba

European Trophy 2013

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

SirDIFalot skrev:
Metal Machine skrev:Nån som vet om man kommer att kunna se första matchen i ET?
Det blir nog "Whatever you want"-rapporten.
Och Bume!
Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: European Trophy 2013

Inlägg av Hawk »

HomeOfSvenTumba skrev:
SirDIFalot skrev:
Metal Machine skrev:Nån som vet om man kommer att kunna se första matchen i ET?
Det blir nog "Whatever you want"-rapporten.
Och Bume!
Bombom?
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: European Trophy 2013

Inlägg av Kagen »

pulverapa skrev:
Kagen skrev:
pulverapa skrev: Kvar står vår förening, nya hammarby, och är långt ifrån CL. Vi är väl inte ens topp 100 bästa lag i Europa längre...
DIF var 68:a senaste säsongen i Elitserien, lär väl vara ned ca 40 placeringar när den nya rankingen kommer om någon månad.
Det är klart att det vill till åtminstone en plats i Elitserien för att kunna göra anspråk på CL såsom det funderas nu.
Ack så fel du hade, plats 106 numer... 38 platser ned. ;)
Hehe, jag kan ta den missen.

Jag tror det är viktigt att DIF tar dessa matcher som perfekta träningsmatcher där motståndarna verkligen går för att vinna och också få med sig målskillnad. Missförstå mig rätt nu men DIF är underdog i dessa matcher men även om det är tre mål i baken gäller det att visa att man kan hålla i spelet i 3x20 min.
Ifjol kändes det lite som att DIF gick hårt i ET och också tog en del fina skalper för att sedan inleda Allsvenskan med ett ganska stort mått av övermod vilket gjorde att hela föreningen kom snett när säsogen verkligen dragit igång.
Alltså är det bättre att låta de yngre killarna spela mycket i ET men ändå vara noga med hemjobbet och defensiven för det kommer behövas mot Västerås, Rögle, Timrå, SSK o.s.v. De äldre spelarna kan få matchas lite lugnare än om det vore dödsviktiga matcher, Steve Saviano och Henrik Eriksson vet ändå vad som gäller.
Möjligen lite viktigare med matcherna mot Brynäs eftersom de matcherna har lite mer signalvärde än en bortamatch mot HC CSOB Pojistovna Pardubice.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 712
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: European Trophy 2013

Inlägg av Jimmy Peterson »

Metal Machine skrev:Nån som vet om man kommer att kunna se första matchen i ET?
Vi håller på att avvakta vad det finska tv-avtalet säger och vilka matcher som visas därifrån. Får vi tillstånd att sända så står vi redo att visa samtliga matcher i European Trophy, hemma som borta.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: European Trophy 2013

Inlägg av pulverapa »

Det vore ju befängt om man inte får visa matcherna även om de inte tv-sänds...
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 712
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: European Trophy 2013

Inlägg av Jimmy Peterson »

pulverapa skrev:Det vore ju befängt om man inte får visa matcherna även om de inte tv-sänds...
Kan vara så att de köper rättigheterna till alla matcher men bara visar vissa. I så fall kanske vi måste köpa loss rättigheterna till Tappara-DIF, vilket kan bli svårt att få ihop ekonomiskt. Men förhoppningsvis får vi besked inom kort.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: European Trophy 2013

Inlägg av Metal Machine »

Jimmy Peterson skrev:
pulverapa skrev:Det vore ju befängt om man inte får visa matcherna även om de inte tv-sänds...
Kan vara så att de köper rättigheterna till alla matcher men bara visar vissa. I så fall kanske vi måste köpa loss rättigheterna till Tappara-DIF, vilket kan bli svårt att få ihop ekonomiskt. Men förhoppningsvis får vi besked inom kort.
Det där är så jävla larvigt. I så fall skulle någon, rent hypotetiskt, kunna köpa rättigheterna till Premier League och sedan, bara för att jävlas, ge fan i att visa något därifrån. Och nåde den som filmar inifrån en arena. Han ska minsann jagas som vore han en terrorist! Usch, regler...
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: European Trophy 2013

Inlägg av Staten »

Jimmy Peterson skrev:
Metal Machine skrev:Nån som vet om man kommer att kunna se första matchen i ET?
Vi håller på att avvakta vad det finska tv-avtalet säger och vilka matcher som visas därifrån. Får vi tillstånd att sända så står vi redo att visa samtliga matcher i European Trophy, hemma som borta.
Via DIFTV?
Skriv svar