Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Varför måste Challe agera såhär drygt mot alla journalister?
Vad saknas i dag för att truppen ska vara komplett?
- Några spelare.

På vilka positioner?
- Blandat. Det är väl inget specifikt område som vi söker våra spelare i utan man tittar väl på den paljetten som bjuds.
Han har ju bara dagar tidigare i DIFTV svarat mer eller mindre exakt på vad som saknas. Två forwards.
Expert.
Sotarn
Inlägg: 105
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Sotarn »

SirDIFalot skrev:Varför måste Challe agera såhär drygt mot alla journalister?
Vad saknas i dag för att truppen ska vara komplett?
- Några spelare.

På vilka positioner?
- Blandat. Det är väl inget specifikt område som vi söker våra spelare i utan man tittar väl på den paljetten som bjuds.
Han har ju bara dagar tidigare i DIFTV svarat mer eller mindre exakt på vad som saknas. Två forwards.
Håller med, tycker att det blivit lite pinsamt hur han beter sig mot journalister som bara ställer relevanta frågor. Tex så har Marie Hallman helt slutat prata med honom pga av att han är enligt henne så fientlig o otrevlig, jag har svårt att se vad DIF har att vinna på ett sådant beteende.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Varför måste Challe agera såhär drygt mot alla journalister?
Vad saknas i dag för att truppen ska vara komplett?
- Några spelare.

På vilka positioner?
- Blandat. Det är väl inget specifikt område som vi söker våra spelare i utan man tittar väl på den paljetten som bjuds.
Han har ju bara dagar tidigare i DIFTV svarat mer eller mindre exakt på vad som saknas. Två forwards.
Just i det här fallet kan man ju dock kanske tycka att journalisten (som förövrigt verkar "sådär" i att formulera sig i text) borde varit så pass påläst och vetat om vad Challe sagt tidigare på DIF's officiella sida och således borde han ha kunnat formulerat frågan därefter. Något i stil med "Tidigare nämnde du att det är två forwards Djurgården söker, är detta fortfarande aktuellt?".

Jag håller dock med om att Challe väldigt ofta låter dryg. Fast det har i det stora hela blivit bättre, det var nästan pinsamt när han var i Timrå och vart ställd mot väggen av en hungrig journalisthord när det gick dåligt ...
Bild
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Remy Lebeau »

Det är knappast alltid begåvningsreserven som intervjuar och ställer frågorna. Har viss förståelse för att man tröttar på korkade frågor som man besvarat X antal gånger tidigare.

Vad jag vill minnas så trivdes för övrigt majoriteten med just den typen av behandling mot journalister, när vi var i final med Hardy senast. Jämför man Challe med Hardy dom sista åren är det en otrolig förbättring.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Remy Lebeau skrev:Det är knappast alltid begåvningsreserven som intervjuar och ställer frågorna. Har viss förståelse för att man tröttar på korkade frågor som man besvarat X antal gånger tidigare.

Vad jag vill minnas så trivdes för övrigt majoriteten med just den typen av behandling mot journalister, när vi var i final med Hardy senast. Jämför man Challe med Hardy dom sista åren är det en otrolig förbättring.
Det märkliga är att Challe är extremt frispråkig med supportrar han kan stötta på på stan. Pratar gärna om vilka spelare han förhandlar med.
Expert.
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Kagen »

Remy Lebeau skrev:Det är knappast alltid begåvningsreserven som intervjuar och ställer frågorna. Har viss förståelse för att man tröttar på korkade frågor som man besvarat X antal gånger tidigare.
Nu är inte Ronnie Rönnqvist - Johansson någon 14-åring från Svenska fans eller en sommarvikarie på SVD som i normalfallet har hand om kulturbilagan utan tvärtom en väldigt kompetent och hockeykunnig herre som bland annat skrivit boken 'Old School Hockey' och intervjuat rätt många av världens främsta spelare.

Även om Challe inte vet vem Ronnie är - mot all förmodan - är ju frågorna långt ifrån korkade och okunniga. Exempelvis "Challe, ni har sex nyförvärv så här långt och om vi börjar med målvakten, Johan Mattsson från Tri-City, hur vill du beskriva han som spelare?"

Det är ju inte direkt "Challe, tror du ni vinner SM-guld i år igen?" frågor som han får. Marie Hallman har också hyfsad koll och ställer ofta relevanta frågor som folk i allmänhet och fans i synnerhet undrar över.

Med det sagt tror jag Challe är mycket bättre som sportchef än som tränare. Som sportchef kommer man undan med att vara lite dryg och undvikande, iaf till en viss gräns.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av DIFtomppa »

Någon som har info om vad som sades på mötet ikv?
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Jepe »

Spelarbudget 12milj personal 4.9milj. Låter rätt mycket va? Personal inkl tränare, ledare, matrialare osv

Intressant sak är att som jag förstod det så är en spelare klar....spännande.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Remy Lebeau »

Kagen skrev:
Remy Lebeau skrev:Det är knappast alltid begåvningsreserven som intervjuar och ställer frågorna. Har viss förståelse för att man tröttar på korkade frågor som man besvarat X antal gånger tidigare.
Nu är inte Ronnie Rönnqvist - Johansson någon 14-åring från Svenska fans eller en sommarvikarie på SVD som i normalfallet har hand om kulturbilagan utan tvärtom en väldigt kompetent och hockeykunnig herre som bland annat skrivit boken 'Old School Hockey' och intervjuat rätt många av världens främsta spelare.

Även om Challe inte vet vem Ronnie är - mot all förmodan - är ju frågorna långt ifrån korkade och okunniga. Exempelvis "Challe, ni har sex nyförvärv så här långt och om vi börjar med målvakten, Johan Mattsson från Tri-City, hur vill du beskriva han som spelare?"

Det är ju inte direkt "Challe, tror du ni vinner SM-guld i år igen?" frågor som han får. Marie Hallman har också hyfsad koll och ställer ofta relevanta frågor som folk i allmänhet och fans i synnerhet undrar över.

Med det sagt tror jag Challe är mycket bättre som sportchef än som tränare. Som sportchef kommer man undan med att vara lite dryg och undvikande, iaf till en viss gräns.
Nu var det inte menat om just den artikeln, då jag inte läst den, utan mer i allmänhet.
Att han redan fått den frågan x antal gånger tidigare är den jag försöker få fram. Sen vem som ställer frågan i just det här fallet är irrelevant i min poäng. Tror knappast att Challe reagerar olika på samma fråga om det är en finnig reporter från metro eller i det här fallet Ronnie Rönnkvist som ställer den.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Hockeyhjärta
Inlägg: 84
Blev medlem: 2012-07-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Hockeyhjärta »

Jepe skrev:Intressant sak är att som jag förstod det så är en spelare klar....spännande.
Ehh va, var kom det fram? Måste missat det! Berätta!
Lät väl som att Ölvestad hade ca till efter de kommande 3 veckornas semester att bestämma sig.

29 juli ispremiär!
Användarvisningsbild
Högdalen
Inlägg: 220
Blev medlem: 2011-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Högdalen »

Jepe skrev:...

Intressant sak är att som jag förstod det så är en spelare klar....spännande.
Vart fick du det ifrån? Ingen ny utöver de som tidigare presenterats är ju klar?
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Lakrisal »

Jepe skrev:Spelarbudget 12milj personal 4.9milj. Låter rätt mycket va? Personal inkl tränare, ledare, matrialare osv

Intressant sak är att som jag förstod det så är en spelare klar....spännande.
Vad yrar du om? Hade någon varit klar hade den spelare såklart presenterats... Det kanske är nära, men ingen är klar.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Jepe »

Lakrisal skrev:
Jepe skrev:Spelarbudget 12milj personal 4.9milj. Låter rätt mycket va? Personal inkl tränare, ledare, matrialare osv

Intressant sak är att som jag förstod det så är en spelare klar....spännande.
Vad yrar du om? Hade någon varit klar hade den spelare såklart presenterats... Det kanske är nära, men ingen är klar.
Njooo för DIF är ju kända för att vara först. Visst allt kanske inte är påskrivet och så, men med den jag pratade med lät det som så.

Även andra verkar ha hört saker...

@hallmanmarie: @petersonjimmy stämmer det att någon sagt något om att "en spelare är klar" och vad sas om den däe assisterande tränaren?

Ta det för vad det är, personen kanske babblade för mycket, men det är ju så jäkla tyst på sillysidan. Nu har vi lite liv i tråden iallafall...
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Lakrisal »

Ganska säker på att den där tweeten refererar till dit tidigare inlägg.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Frasse »

Djungeltrumman säger Stefan Nyman... och Joakim Eriksson.
Tror det när jag ser det dock.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Låst