Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

Känns som en logisk ersättare till Ottosson, men som många redan skrivit: inte sådär värst supersexigt. Men jag väljer att tro det är en smart värvning. Om Jocke inte kommer hem och tror han kan lalla sig runt i den här ligan så är jag övertygad om att han kommer vara en stor tillgång.
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

Datsyuk_13 skrev:Konkurrerande klubbar som Oskarshamn (Soares), Malmö (Viktsten, Tenute), Västerås (Williams, Romano) och, ja, till och med världsmetropolen Karlskrona (Smotherman, Bergström) verkar inte ha några som helst problem med att hämta in spetskompetens på forwardssidan.

DIF däremot verkar sitta "lugna i båten" och nöja sig med renodlade budgetlösningar som Ahlén, Honken, Huddinge-trion och en snart avdankad 37-åring. Detta trots HockeyAllsvenskans högsta spelarbudget (12-13 mkr) tillsammans med SSK, enligt sportchefen Challe Berglund.

Bara jag som finner detta jävligt märkligt?
Vi har vissa backförlängningar som ätit fruktansvärt mycket av vår budget.
Bild
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Kall-El »

Jocke är en smart och logisk värvning sett till att vi tappat både Otto och Fimpen och där kan Eriksson förhoppningsvis gå in och ersätta lite av det tappet. En bra tekare och duktig i BP vill jag minnas från tiden hos oss. Lite av en Otto light skulle man kunna säga.

Däremot har jag inget större minne av att han skulle vara någon större poängplockare så de som har den typen av förhoppningar tror jag kommer bli besvikna.

Detta känns i alla fall i min bok som en bra signing, OM han inte kostat för mycket i kombination med att tränarna ser honom som en "poängspelare" för det tvivlar jag på att han blir.

Med Jocke får vi mycket smartness på isen, men man börjar ju bli lite oroad över vilka som skall vara de kreativa spelarna?

Får hoppas på att ett offensivt pangnamn presenteras som sista spelare in till truppen. Skulle detta namn bli Ölvestad, ja då ser det tyvärr riktigt jävla mörkt ut!

Egentligen hade truppen behövt två offensiva klassnamn, men jag förstår att Challe valt att singa Jocke med tanke på förlusterna av Ottosson och Fimpen. Denna signing känns i alla fall sportsligt som smartare än att förlänga med Ölvestad sett till hur truppen ser ut just nu.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Kall-El »

-daniel- skrev:
Datsyuk_13 skrev:Konkurrerande klubbar som Oskarshamn (Soares), Malmö (Viktsten, Tenute), Västerås (Williams, Romano) och, ja, till och med världsmetropolen Karlskrona (Smotherman, Bergström) verkar inte ha några som helst problem med att hämta in spetskompetens på forwardssidan.

DIF däremot verkar sitta "lugna i båten" och nöja sig med renodlade budgetlösningar som Ahlén, Honken, Huddinge-trion och en snart avdankad 37-åring. Detta trots HockeyAllsvenskans högsta spelarbudget (12-13 mkr) tillsammans med SSK, enligt sportchefen Challe Berglund.

Bara jag som finner detta jävligt märkligt?
Vi har vissa backförlängningar som ätit fruktansvärt mycket av vår budget.

Du kan nog tyvärr lägga på även Johner och Hank till den listan misstänker jag även om deras kontrakt kanske inte är lika katastrof höga som vissa andra sett till hur spelarna presterat.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:
-daniel- skrev:
Datsyuk_13 skrev:Konkurrerande klubbar som Oskarshamn (Soares), Malmö (Viktsten, Tenute), Västerås (Williams, Romano) och, ja, till och med världsmetropolen Karlskrona (Smotherman, Bergström) verkar inte ha några som helst problem med att hämta in spetskompetens på forwardssidan.

DIF däremot verkar sitta "lugna i båten" och nöja sig med renodlade budgetlösningar som Ahlén, Honken, Huddinge-trion och en snart avdankad 37-åring. Detta trots HockeyAllsvenskans högsta spelarbudget (12-13 mkr) tillsammans med SSK, enligt sportchefen Challe Berglund.

Bara jag som finner detta jävligt märkligt?
Vi har vissa backförlängningar som ätit fruktansvärt mycket av vår budget.

Du kan nog tyvärr lägga på även Johner och Hank till den listan misstänker jag även om deras kontrakt kanske inte är lika katastrof höga som vissa andra sett till hur spelarna presterat.
Hank sitter dock inte på någon megalön, medan Johner garanterat (i sammanhanget) gör det. Men i Johner får vi ju åtminstone en spelare som kan prestera poäng.

I övrigt tyckte jag du skrev det bra angående Jocke Eriksson ovan.
Bild
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Kall-El »

Har för mig att Hank hade elitserieförslag den säsongen han signade för oss så jag tror inte han har en "dålig allsvensk lön" i alla fall.

Knappast dock like hög som Johner.

En spelare som för övrigt kommer få en sjuhelvetes press på sig att producera poäng och leda en offensiv lina.
Stadion
Inlägg: 409
Blev medlem: 2009-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Stadion »

Datsyuk_13 skrev:Konkurrerande klubbar som Oskarshamn (Soares), Malmö (Viktsten, Tenute), Västerås (Williams, Romano) och, ja, till och med världsmetropolen Karlskrona (Smotherman, Bergström) verkar inte ha några som helst problem med att hämta in spetskompetens på forwardssidan.

DIF däremot verkar, i sann Järlefelt-anda, som vanligt sitta "lugna i båten" och nöja sig med renodlade budgetlösningar som Ahlén, Honken, Huddinge-trion och en snart avdankad 37-åring. Detta trots HockeyAllsvenskans högsta spelarbudget (12-13 mkr) tillsammans med SSK, enligt sportchefen Challe Berglund.

Bara jag som finner detta jävligt märkligt?
Berätta gärna lite mer om Tenute, Williams och Romano, själv har jag ingen koll alls på dessa.
Manijock
Inlägg: 7836
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Manijock »

sensei skrev:
Manijock skrev:Nisse Ekman, Mackan Nilson efter Jersey-säsongen och Tjärnqvist Sr var väldigt producerande spelare när de kom till DIF, men floppade. Komma in med inställningen att man ska avsluta "hemma" lattjandes med polarna är en oerhört farlig tanke. Jocke är 37 år när han kommer in och isåfall ska leda Djurgården. Är han inte 110% på riktigt(inte bara i media) SUPERTAGGAD då kan han spela korpen istället.

Usch magkänslan, hjärnan och rutinen säger nej nej, luktar flopp lång väg. Hjärtat säger, men vad roligt med åtminstone ett bekant ansikte i detta lag nästa säsong.
Mackan floppade möjligen när det gäller intervjutekniken men knappast generellt på isen. Nisse fick ju ingen tid att visa varken det ena aller andra på sina 10 matcher eller vad det var innan eländet slog till.

Vet inte vad du hade för förväntningar på Mackan men efter finalåret så förväntade jag mig att han skulle leda våra förstakedja under många säsonger framöver. Istället hamnade han på bänken stundtals och lirade som en nonchalant Hollywoodbrud. Lägg därtill en extrem ofokus. Ett gravt fiasko och det kan du inte neka.

Angående Nisse så hade han ändå en styv halvsäsong och han var fruktansvärt osynlig. Även han förväntades vara en ledande spelare i en toppkedja. Hårt att kalla fiasko kanske efter 20 matcher, men ett stort misslyckande ändå...
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av kaminor »

Glory1 skrev:Nää, Sörensen är ju leftare?
Ja, minsann, det stämmer ju...
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rix »

Kall-El skrev:Jocke är en smart och logisk värvning sett till att vi tappat både Otto och Fimpen och där kan Eriksson förhoppningsvis gå in och ersätta lite av det tappet. En bra tekare och duktig i BP vill jag minnas från tiden hos oss. Lite av en Otto light skulle man kunna säga.

Däremot har jag inget större minne av att han skulle vara någon större poängplockare så de som har den typen av förhoppningar tror jag kommer bli besvikna.

Detta känns i alla fall i min bok som en bra signing, OM han inte kostat för mycket i kombination med att tränarna ser honom som en "poängspelare" för det tvivlar jag på att han blir.

Med Jocke får vi mycket smartness på isen, men man börjar ju bli lite oroad över vilka som skall vara de kreativa spelarna?

Får hoppas på att ett offensivt pangnamn presenteras som sista spelare in till truppen. Skulle detta namn bli Ölvestad, ja då ser det tyvärr riktigt jävla mörkt ut!

Egentligen hade truppen behövt två offensiva klassnamn, men jag förstår att Challe valt att singa Jocke med tanke på förlusterna av Ottosson och Fimpen. Denna signing känns i alla fall sportsligt som smartare än att förlänga med Ölvestad sett till hur truppen ser ut just nu.
Stämmer in med det här. Jocke är en smart spelare som säkert kommer producera runt 25-30 poäng och dessutom vara nyttig i BP etc.

Om vi tar in han så måste vi dock få in en wing spelare som kan producera.
Senast redigerad av Rix den 2013-05-24 20:49:00, redigerad totalt 2 gång.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Kall-El »

Nyttig i PP vete tusan alltså, däremot i BP helt säkert.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rix »

Kall-El skrev:Nyttig i PP vete tusan alltså, däremot i BP helt säkert.
Menade BP, blev lite fel :)
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9488
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Jim Morrison »

Men alltså, vem fan ska producera poängen då? Förra säsongen hade vi åtminstone en tilltänkt poänglirare i Bremberg som dessvärre inte lyckades. Men nu då?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rocky3000 »

Jim Morrison skrev:Men alltså, vem fan ska producera poängen då? Förra säsongen hade vi åtminstone en tilltänkt poänglirare i Bremberg som dessvärre inte lyckades. Men nu då?
Är M. Strandfeldt avskriven?
Bild
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Jepe »

Rocky3000 skrev:
Jim Morrison skrev:Men alltså, vem fan ska producera poängen då? Förra säsongen hade vi åtminstone en tilltänkt poänglirare i Bremberg som dessvärre inte lyckades. Men nu då?
Är M. Strandfeldt avskriven?
Ja han har signat förlängning med Stavanger.
2014-04-07, vad hände?
Låst