Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Lucky Luke
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Kul start han verkar få i sin nya klubb....
- Nummer19
- Säsongskort: Ja
Vem har sagt det?-daniel- skrev:Retarderad diskussion. Det finns ett antal spelare i DIF genom åren som tidigare i sina liv både representerat Solna på isen och / eller haft starka sympatier för desamma. Om någon får för sig att bua när grabben Mattsson kommer in så skäms jag enda in i själen... Patetiskt.
Och varför är det en retarderad diskussion?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Svårt att se en riktig gnagare gå till DIF och vice versa. Möjligtvis hobbygnagare
Välkommen Johan!
Välkommen Johan!
Senast redigerad av Glory1 den 2013-05-21 18:34:38, redigerad totalt 1 gånger.
Även jag ogillar tanken att ha en gnagare i kassen, det är en sak ifall spelaren har lirat i aik vid något tillfälle men att gilla sidor på fb som hånar DIF, nej fyfan. Saknar man respekt för laget har man fan inget här att göra.
När man nu läst igenom de senaste 5-6 sidorna efter att ha kommit hem från jobbet känns det nästan jobbigt att man inte lade ner sin själ på ett innebandylag från Flen istället. Allt detta snack och nästan förtäckta hot på grund av att en person inte håller lika helhjärtat på samma lag som du eller jag.
Och detta är alltså ett par veckor efter flertalet Djurgårdsskandaler som kört vårat namn ner i gruset helt i onödan. Är detta starten på en ny skandal framöver (om Mattsson signar) eller kommer ni lugna ned er framöver?
Och detta är alltså ett par veckor efter flertalet Djurgårdsskandaler som kört vårat namn ner i gruset helt i onödan. Är detta starten på en ny skandal framöver (om Mattsson signar) eller kommer ni lugna ned er framöver?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Nu handlar det om att han gillar sidor på facebook som är ett hån mot oss. Vi har haft många legoknektar i laget med åren. Men att gilla sådana sidor är inte välkommet alls.seppuko skrev:När man nu läst igenom de senaste 5-6 sidorna efter att ha kommit hem från jobbet känns det nästan jobbigt att man inte lade ner sin själ på ett innebandylag från Flen istället. Allt detta snack och nästan förtäckta hot på grund av att en person inte håller lika helhjärtat på samma lag som du eller jag.
Jag har följt detta forum ett bra tag nu o måste nog säga att denna diskussion är en av de absolut larvigaste jag varit med om.
Ska vi bara kunna värva (Äkta Djurgårdare) så kommer vi ha en jävligt tunn trupp, eller mindre skridsko kunniga.
Ska vi hitta de personer som vissa söker efter så får vi nog kliva upp i klacken o fråga om någon av dem vill snöra på sig grillorna.
Kan nästan garantera att våran trupp som finns eller har funnits, inte tittade ut ur mammas grotta iförd en Djurgårdshalsduk.
Så skärpning nu vi måste för fan ge varje nyförvärv en möjlighet att visa vad han går för, sen att denne sprang runt i en ajk mössa som liten o skrek att han hatade Djurgården, har ingen jävla betydelse.
Har nu man klickat gilla på en facebook sida så innebär det att man är dömd för all framtid,denna person har gjort sitt val här i livet.
Tar man facebook på ett sådant stort allvar, så tycker jag att man ska logga ut, resa sig upp och ta sig ut i den riktiga världen.
Nu måste vi ge alla nya i klubben samma möjligheter att visa vad man går för, o stötta dessa under säsongen, om vi nu överhuvud taget vill gå upp.
Ska vi bara kunna värva (Äkta Djurgårdare) så kommer vi ha en jävligt tunn trupp, eller mindre skridsko kunniga.
Ska vi hitta de personer som vissa söker efter så får vi nog kliva upp i klacken o fråga om någon av dem vill snöra på sig grillorna.
Kan nästan garantera att våran trupp som finns eller har funnits, inte tittade ut ur mammas grotta iförd en Djurgårdshalsduk.
Så skärpning nu vi måste för fan ge varje nyförvärv en möjlighet att visa vad han går för, sen att denne sprang runt i en ajk mössa som liten o skrek att han hatade Djurgården, har ingen jävla betydelse.
Har nu man klickat gilla på en facebook sida så innebär det att man är dömd för all framtid,denna person har gjort sitt val här i livet.
Tar man facebook på ett sådant stort allvar, så tycker jag att man ska logga ut, resa sig upp och ta sig ut i den riktiga världen.
Nu måste vi ge alla nya i klubben samma möjligheter att visa vad man går för, o stötta dessa under säsongen, om vi nu överhuvud taget vill gå upp.
- Lucky Luke
Precis så! Mycket bra skrivet!!emilin skrev:Jag har följt detta forum ett bra tag nu o måste nog säga att denna diskussion är en av de absolut larvigaste jag varit med om.
Där skulle det vara
Senast redigerad av Lucky Luke den 2013-05-21 19:29:26, redigerad totalt 1 gånger.
- Nummer19
- Säsongskort: Ja
Alltså, va?! Vem har kommit med något hot? Överdriv inte.seppuko skrev:När man nu läst igenom de senaste 5-6 sidorna efter att ha kommit hem från jobbet känns det nästan jobbigt att man inte lade ner sin själ på ett innebandylag från Flen istället. Allt detta snack och nästan förtäckta hot på grund av att en person inte håller lika helhjärtat på samma lag som du eller jag.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Folk som okejar detta och förklarar bort det som det vore små saker.
Han har alltså gillat sidor som har med gnaget och göra och hånat oss.
och att säga billiga saker som "det var säkert 4-5 år sedan" vem bryr sig? Jag hatade gnaget lika mycket nu som för drygt 5år sedan. Och har heller inga problem att gilla sidor som är dåligt mot gnaget idag heller. så det där är bara billiga ursäkter.
Vi har stått ut förut med gnagare men dom har hållt sig proffsiga innan. Det där han sysslat med är inte okej.
Och ni som gillar detta. Ingen har sagt något om att bua, bara ni som drar egna slutsatser.
Men ja vi som inte gillar detta måste vara ensamma inom DIF falangen att inte tycka detta är okej för ni tycker ju tydligen det.
och att säga billiga saker som "det var säkert 4-5 år sedan" vem bryr sig? Jag hatade gnaget lika mycket nu som för drygt 5år sedan. Och har heller inga problem att gilla sidor som är dåligt mot gnaget idag heller. så det där är bara billiga ursäkter.
Vi har stått ut förut med gnagare men dom har hållt sig proffsiga innan. Det där han sysslat med är inte okej.
Och ni som gillar detta. Ingen har sagt något om att bua, bara ni som drar egna slutsatser.
Men ja vi som inte gillar detta måste vara ensamma inom DIF falangen att inte tycka detta är okej för ni tycker ju tydligen det.
MP varning på den va?Nummer19 skrev:Alltså, va?! Vem har kommit med något hot? Överdriv inte.seppuko skrev:När man nu läst igenom de senaste 5-6 sidorna efter att ha kommit hem från jobbet känns det nästan jobbigt att man inte lade ner sin själ på ett innebandylag från Flen istället. Allt detta snack och nästan förtäckta hot på grund av att en person inte håller lika helhjärtat på samma lag som du eller jag.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Sotarn skrev:MP varning på den va?Nummer19 skrev:Alltså, va?! Vem har kommit med något hot? Överdriv inte.seppuko skrev:När man nu läst igenom de senaste 5-6 sidorna efter att ha kommit hem från jobbet känns det nästan jobbigt att man inte lade ner sin själ på ett innebandylag från Flen istället. Allt detta snack och nästan förtäckta hot på grund av att en person inte håller lika helhjärtat på samma lag som du eller jag.
Var den jag menade, ett _nästan förtäckt hot_ som jag skrev. Kanske MP-varning men då får det väl vara så.Jag kommer bua ut honom tills han inte är kvar i DIF, räcker inte det får man väl helt enkelt ringa de 3 vise männen.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Det handlar om en facebook-grupp. Facebook. Förstår du hur irrelevant facebook faktiskt är? Dessutom ska han tydligen ha lämnat grupperna.Robin.H skrev:Folk som okejar detta och förklarar bort det som det vore små saker.
Kan du inte leva med att han en gång varit med i dessa grupper, fine, so be it.. Ge killen en chans iaf, skriver han på ett kontrakt så tar jag för givet att DIF har hans fulla fokus och att han och Adam gör allt de kan och orkar för att föra DIF tillbaks till eliten.
Gillar att du låste dig på min kommentar .Robin.H skrev:Folk som okejar detta och förklarar bort det som det vore små saker.
Du får tycka precis vad du vill, men han är inte kvar i grupperna och visst fan var det onödigt att han var med i dem från första början. Speciellt när han inte spelade för AIK. Det kan jag hålla med om.
Men om Mattsson kommer till DIF är jag helt övertygad om att han och Adam kommer ge järnet för att spela bra och försöka få upp DIF i elitserien igen. Han är ingen ungdom längre och jag tror faktiskt inte professionella spelare gör sig sämre med flit. Men sitt du där på din pedestal och tro att det finns 1000-tals målvakter vi kan välja mellan som inte mer än drömmer att spela för DIF och aldrig har gjort något dumt på Facebook av alla sidor.
Ger han allt för DIF så är han välkommen och inte fan tror jag Challe tar hit en spelare som med flit kommer spela sämre bara för att han lirar i DIF.
Jag bara sitter och funderar på om du verkligen tror att Wesslau som faktiskt är fostrad i Gnaget satt och hyllade DIF under sin tid där. Eller det han gjorde 4-5 år innan han spelade för DIF kanske inte är lika intressant?
#87 skrev:Det handlar om en facebook-grupp. Facebook. Förstår du hur irrelevant facebook faktiskt är? Dessutom ska han tydligen ha lämnat grupperna.Robin.H skrev:Folk som okejar detta och förklarar bort det som det vore små saker.
Spelar väl ingen roll vad du tycker om facebook? Jag använder det dagligen och kommunicerar med folk och skriver på forum osv. Och han kommunicerar säkert mycket med bekanta där också. Så vad du tycker om Facebook är helt irrelevant!
Kan du inte leva med att han en gång varit med i dessa grupper, fine, so be it.. Ge killen en chans iaf, skriver han på ett kontrakt så tar jag för givet att DIF har hans fulla fokus och att han och Adam gör allt de kan och orkar för att föra DIF tillbaks till eliten.