Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Han gillar alltså bland annat dessa sidor på facebook:

Tystnaden som uppstår när djurgården spelar fotbollsmatch

Kan den här ballongen få mer fans en djurgården

Mats Rubarth

aik

Hissa #9 Anders Gozzi på Hovet nu

Att ni ens överväger att acceptera detta pack till Djurgårdsfamiljen skrämmer mig.
Känns som att en "sharbel-säsong" kan inträffa om han signas till DIF.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Allvarligt talat.

Jämför du att gilla en handfull gnaget-grupper på facebook med FUCKING SHARBEL?!?! Då måste jag ifrågasätta din intelligens kraftigt och din kunskap om Sharbels historia.

Tror du Mattssons gillande av fem stycken facebookgrupper skulle skapa en Sharbel-säsong?!
Expert.
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av #87 »

SirDIFalot skrev:Allvarligt talat.

Jämför du att gilla en handfull gnaget-grupper på facebook med FUCKING SHARBEL?!?! Då måste jag ifrågasätta din intelligens kraftigt och din kunskap om Sharbels historia.

Tror du Mattssons gillande av fem stycken facebookgrupper skulle skapa en Sharbel-säsong?!
Ganska uppenbart att anteckningsblock är ett tråkigt troll..
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Facebooksidorna visar inte en full bild utav hans personlighet om man säger så.
Med sharbel-säsong menar jag på en splittrad publik, något som vi redan till viss del upplevde förra säsongen i efterdyningarna av derbyna.
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

#87 skrev:
SirDIFalot skrev:Allvarligt talat.

Jämför du att gilla en handfull gnaget-grupper på facebook med FUCKING SHARBEL?!?! Då måste jag ifrågasätta din intelligens kraftigt och din kunskap om Sharbels historia.

Tror du Mattssons gillande av fem stycken facebookgrupper skulle skapa en Sharbel-säsong?!
Ganska uppenbart att anteckningsblock är ett tråkigt troll..
Bara för att jag inte stannar uppe till 4 och följer franchise-penguins så betyder det inte att jag är ett troll.

Du råkar inte vara grisfots nhl-polare?
WiktorK
Inlägg: 8
Blev medlem: 2013-05-06

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av WiktorK »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Han gillar alltså bland annat dessa sidor på facebook:

Tystnaden som uppstår när djurgården spelar fotbollsmatch

Kan den här ballongen få mer fans en djurgården

Mats Rubarth

aik

Hissa #9 Anders Gozzi på Hovet nu

Att ni ens överväger att acceptera detta pack till Djurgårdsfamiljen skrämmer mig.
Känns som att en "sharbel-säsong" kan inträffa om han signas till DIF.
Är det inte dags att tagga ner snart?
Låt killen ha sina lagsympatier utanför isen.. Jag förväntar mig och förutsätter att han uppträder kring allt som har med DIF att göra..

Glöm inte bort i allt detta att killen är fortfarande väldigt ung! Vad tror du det blir för effekt genom att bua ut honom? I mina ögon så känns inte du som en sann Djurgårdare? Eftersom en sann Djurgårdare stöttar spelarna i truppen, inte tvärtom!
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av #87 »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:
Bara för att jag inte stannar uppe till 4 och följer franchise-penguins så betyder det inte att jag är ett troll.

Du råkar inte vara grisfots nhl-polare?
Nää, jag tänkte mer på att ingen frisk människa kan bry sig så mycket om ett par facebook likes.

Ja, det tar verkligen emot att sitta och kolla på världens bästa hockeyspelare ifrån världens bästa liga.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av pulverapa »

Vi har och har haft både gnagare och bajare i truppen. Landeskog är bajare. Heinerö gnagare, t.ex. Som sagt, vi har inte råd att vara selektiva.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av Morwin »

pulverapa skrev:Vi har och har haft både gnagare och bajare i truppen. Landeskog är bajare. Heinerö gnagare, t.ex. Som sagt, vi har inte råd att vara selektiva.
Printz gnagare och kolla hur länge han spela för oss.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av isolerad »

SirDIFalot skrev:
isolerad skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Gillar man hånsidor om DIF på facebook och utrycker sin avsky för föreningen är man inte välkommen.

End of
Jag måste faktiskt hålla med här.

Det är en sak att hålla på AIK men han verkar inte ha skött det professionellt. Det inte särskilt begåvat att håna DIF för att senare skriva på för just DIF.

Vilket annat företag skulle anställa någon som har gått ut i sociala medier och hånat företaget innan? Ingen!
Han har gillat lite facebookgrupper som vilken gnagare som helst typ. Kom igen nu. Han har inte "gått ut och hånat DIF" på det sättet ni får det att låta som. Även om det såklart inte är svinroligt.
Ingen seriös arbetsgivare skulle anställa en person med den typen av likes. Ponera att jag söker jobb på Swedbank. På min facebooksida gillar jag Handelsbanken samt sidor som uttrycker sig negativt om Swedbank som varumärke. Tror du jag skulle få jobbet?
i
Grimster
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Grimster »

Herregud, vad detta blev överdrivet.

Så länge han sköter sitt jobb så struntar jag fullkomligt i vart hans sympatier är. Som tidigare sagts så är det flera gnagare som passerat genom Djurgården och jag är tämligen övertygad om att Johan om han signas definitivt inte kommer vara den sista.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Jepe »

isolerad skrev:
SirDIFalot skrev:
isolerad skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Gillar man hånsidor om DIF på facebook och utrycker sin avsky för föreningen är man inte välkommen.

End of
Jag måste faktiskt hålla med här.

Det är en sak att hålla på AIK men han verkar inte ha skött det professionellt. Det inte särskilt begåvat att håna DIF för att senare skriva på för just DIF.

Vilket annat företag skulle anställa någon som har gått ut i sociala medier och hånat företaget innan? Ingen!
Han har gillat lite facebookgrupper som vilken gnagare som helst typ. Kom igen nu. Han har inte "gått ut och hånat DIF" på det sättet ni får det att låta som. Även om det såklart inte är svinroligt.
Ingen seriös arbetsgivare skulle anställa en person med den typen av likes. Ponera att jag söker jobb på Swedbank. På min facebooksida gillar jag Handelsbanken samt sidor som uttrycker sig negativt om Swedbank som varumärke. Tror du jag skulle få jobbet?
Ja, om du är tillräckligt kompetent så.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av #87 »

isolerad skrev:
SirDIFalot skrev:
isolerad skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Gillar man hånsidor om DIF på facebook och utrycker sin avsky för föreningen är man inte välkommen.

End of
Jag måste faktiskt hålla med här.

Det är en sak att hålla på AIK men han verkar inte ha skött det professionellt. Det inte särskilt begåvat att håna DIF för att senare skriva på för just DIF.

Vilket annat företag skulle anställa någon som har gått ut i sociala medier och hånat företaget innan? Ingen!
Han har gillat lite facebookgrupper som vilken gnagare som helst typ. Kom igen nu. Han har inte "gått ut och hånat DIF" på det sättet ni får det att låta som. Även om det såklart inte är svinroligt.
Ingen seriös arbetsgivare skulle anställa en person med den typen av likes. Ponera att jag söker jobb på Swedbank. På min facebooksida gillar jag Handelsbanken samt sidor som uttrycker sig negativt om Swedbank som varumärke. Tror du jag skulle få jobbet?
Om en arbetsgivare ser dig, en kompetent bankman som har allt banken behöver, men inte kan anställa dig för ett par facebook likes, då är det en bank jag aldrig skulle besöka.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Sjöwall »

isolerad skrev:
SirDIFalot skrev:
isolerad skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Gillar man hånsidor om DIF på facebook och utrycker sin avsky för föreningen är man inte välkommen.

End of
Jag måste faktiskt hålla med här.

Det är en sak att hålla på AIK men han verkar inte ha skött det professionellt. Det inte särskilt begåvat att håna DIF för att senare skriva på för just DIF.

Vilket annat företag skulle anställa någon som har gått ut i sociala medier och hånat företaget innan? Ingen!
Han har gillat lite facebookgrupper som vilken gnagare som helst typ. Kom igen nu. Han har inte "gått ut och hånat DIF" på det sättet ni får det att låta som. Även om det såklart inte är svinroligt.
Ingen seriös arbetsgivare skulle anställa en person med den typen av likes. Ponera att jag söker jobb på Swedbank. På min facebooksida gillar jag Handelsbanken samt sidor som uttrycker sig negativt om Swedbank som varumärke. Tror du jag skulle få jobbet?
När jag blev anställd på Swedbank gillade jag Skandiabanken på Facebook.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av crike »

Ingen aning om hans hockeykunskaper men bedöms han som kvalificerad av ledningen så är han välkommen.

Jag ser dock gärna att han avstår från tidigare ståndpunkter som på något sätt är negativa gentemot DIF. Fine han kan väl "gilla" saker som har med aih att göra men att ha publika åsikter som är negativa gentemot sin arbetsgivare rimmar inte så bra, det tror jag även DIFs-ledning håller med om.

Sen kan jag skicka honom en Powerpoint som förklarar hur han "låser" sin FB för utomstående. Måste vara det mest korkade som man kan göra att ha sin profil publik.
Låst