Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
nevyn
Inlägg: 280
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av nevyn »

Länk tack, hittar inget.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av mb81 »

nevyn skrev:Länk tack, hittar inget.
Sitter med mobilen men det var på svts nyhetsmorgon. Om jag minns rätt så var det förlust på 3 mille. Vi har klarat oss undan konken tack vare aktieförsäljning och lån från privatpersoner om jag minns rätt.
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Bigge »

Hörde det precis på radion.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5532932
Det här är hemskt. Om jag vore Djurgårdssupporter skulle jag vilja se en förändring av hur man driver verksamheten, för det här är inte långsiktigt hållbart och direkt skadligt för klubben och bolaget, säger Thorsell.
There is no I in TEAM!!!!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Magnutz »

mb81 skrev:Ekonomin är värre än väntat. Stora förluster förra säsongen och konkursen nära enligt abc.
Skräck.. Ren och skär skräck.. Kämpa, Djurhårdshjälpen och allt annat.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av isolerad »

Bigge skrev:Hörde det precis på radion.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5532932
Det här är hemskt. Om jag vore Djurgårdssupporter skulle jag vilja se en förändring av hur man driver verksamheten, för det här är inte långsiktigt hållbart och direkt skadligt för klubben och bolaget, säger Thorsell.
Så vi lever alltså på grund av privata bidrag. Stabilt.
i
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av -daniel- »

Som ett jävla slag i magen såhär på morgonen.... mår illa. :cry:
Bild
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av pulverapa »

Budgeten dras ned rejält inför den här säsongen. Förhoppningsvis kan vi ligga på 0 nästa år...
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Sv: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av BaronVonDif »

Är inte så illa som det låter, kommer ut en lägesrapport under dagen på hemsidan.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av -daniel- »

Det är ju också sinnesrubbat hur DIF kunde räkna med ett publiksnitt i trakterna kring där vi hamnade förra säsongen, snacka om glädjekalkyl. Att man hade räknat med Kvalserien är i mina ögon inte alls underligt dock, men just publiksnittet känns galet.

Hoppas ni dock har rätt.
Bild
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:Det är ju också sinnesrubbat hur DIF kunde räkna med ett publiksnitt i trakterna kring där vi hamnade förra säsongen, snacka om glädjekalkyl. Att man hade räknat med Kvalserien är i mina ögon inte alls underligt dock, men just publiksnittet känns galet.

Hoppas ni dock har rätt.
Räkna med kvalserien ja! Budgetera för det nej! Publiksnittet var ju jävligt bra förra året så sinnessjukt om vi ligger under budget där!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av -daniel- »

mb81 skrev:
-daniel- skrev:Det är ju också sinnesrubbat hur DIF kunde räkna med ett publiksnitt i trakterna kring där vi hamnade förra säsongen, snacka om glädjekalkyl. Att man hade räknat med Kvalserien är i mina ögon inte alls underligt dock, men just publiksnittet känns galet.

Hoppas ni dock har rätt.
Räkna med kvalserien ja! Budgetera för det nej! Publiksnittet var ju jävligt bra förra året så sinnessjukt om vi ligger under budget där!
Att räkna med KS är samma sak som att budgetera för densamma, helt rimligt i mina ögon. Men jag pratar om det totala publiksnittet som var oerhört mycket högre än vad det faktiskt kunde varit.
Bild
VäsbyMental
Inlägg: 134
Blev medlem: 2012-04-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av VäsbyMental »

Poliskostnader för 2 mille. Gissar att vi är den enda laget i AS som har det
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Jepe »

VäsbyMental skrev:Poliskostnader för 2 mille. Gissar att vi är den enda laget i AS som har det
Nädå Leksand hade på hela 300 000:-!

Kan inte direkt säga att jag är chockad över detta, har gått nedåt några år. Trodde, faktiskt, att det skulle vara värre än såhär. Inte sagt att det är positivt på något sätt, det är en skräck att det fortsätter ner. Det värsta är att man inte ser ett slut på raset om det inte sker förändringar. Sitter och uppdaterar hemsidan för att få en förklaring från DIF.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Dr Avalanche
Inlägg: 52
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Dr Avalanche »

Mycket märkligt att ingen ansvarig från styrelse-håll går ut och kommenterar detta.

Det som, för mig, är både oroande och svårt att förstå är att enligt de uppgifter som tas fram i media idag gick vi med förlust även 2010. När vi gick till final och sålde ut Globen på löpande band! Hur i hela friden går det ihop :?:

Det sätt som föreningen/bolaget drivs nu är helt uppenbart inte hållbart långsiktigt. Fortsätter vi så här landar vi väl som LIF, MIK och TIK snart...
Skriv svar