DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Magistern
Inlägg: 30
Blev medlem: 2013-03-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Magistern »

Skrämmande maskineri en del håller på med för att få ut några få enstaka människors åsikter.

- Abbe måste bort
- DIF Hockey är ansvariga för polisens våld
- MP ljuger om hot

Det blir lite roligare när man listar dem ovanpå varandra. Antingen tror du på ALLT, eller så tror du på INGET. Intressant. Det mest intressanta är att ideerna får genomslag hos en del. Skulle vara intressant att sätta en beteendevetare på detta. Göra en analys av hur svaga individer tar till sig åsikter enkelt för att bli accepterade i gruppen. Den stora frågan är ju varför idrott, kanske speciellt fotbollen och dess supporterkultur drar till sig dessa svaga människor.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: DIF Fotboll

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Nu är det tungt att vara Djurgårdare, har det någonsin varit tyngre? Det tråkiga är ju att man inte ser någon väg ut i varken hockeyn eller fotbollen. Hur får vi hopp igen? Det här går åt helvete, är så bedrövad. :(
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lidingö DIF »

Magistern skrev:Skrämmande maskineri en del håller på med för att få ut några få enstaka människors åsikter.

- Abbe måste bort
- DIF Hockey är ansvariga för polisens våld
- MP ljuger om hot

Det blir lite roligare när man listar dem ovanpå varandra. Antingen tror du på ALLT, eller så tror du på INGET. Intressant. Det mest intressanta är att ideerna får genomslag hos en del. Skulle vara intressant att sätta en beteendevetare på detta. Göra en analys av hur svaga individer tar till sig åsikter enkelt för att bli accepterade i gruppen. Den stora frågan är ju varför idrott, kanske speciellt fotbollen och dess supporterkultur drar till sig dessa svaga människor.
Detta är varken rätt tråd eller för den sakens skull rätt forum att argumentera retorik, men istället för att saluföra dina högst personliga, men säkerligen sakliga argument går du istället på attack med en salig blandning av generaliseringar (tror du på ALLT, eller så tror du på INGET"), arrogans (sätta en beteendevetare på detta) kryddat med lite självgod "von oben"-perspektiv (svaga människor). Antar att du ser dig själv som en intellektuell tungviktare.

Du kallar dig själv för Magistern och borde därför om någon kunna undvika att begå så många retoriska tankevurpor inom loppet av endast en paragraf.

Jag är inte speciellt insatt i några av de tre exempel du ger och delar mycket möjligt dina åsikter utan omsvep så bidra gärna sakligt med varför du anser de som tycker annorlunda en dig är sådana "svaga människor". Jag är speciellt intresserad av turerna kring MPs plötsliga avgång och jag värderar faktiskt alla åsikter kring detta.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Magistern
Inlägg: 30
Blev medlem: 2013-03-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Magistern »

Lidingö DIF skrev:
Magistern skrev:Skrämmande maskineri en del håller på med för att få ut några få enstaka människors åsikter.

- Abbe måste bort
- DIF Hockey är ansvariga för polisens våld
- MP ljuger om hot

Det blir lite roligare när man listar dem ovanpå varandra. Antingen tror du på ALLT, eller så tror du på INGET. Intressant. Det mest intressanta är att ideerna får genomslag hos en del. Skulle vara intressant att sätta en beteendevetare på detta. Göra en analys av hur svaga individer tar till sig åsikter enkelt för att bli accepterade i gruppen. Den stora frågan är ju varför idrott, kanske speciellt fotbollen och dess supporterkultur drar till sig dessa svaga människor.
Detta är varken rätt tråd eller för den sakens skull rätt forum att argumentera retorik, men istället för att saluföra dina högst personliga, men säkerligen sakliga argument går du istället på attack med en salig blandning av generaliseringar (tror du på ALLT, eller så tror du på INGET"), arrogans (sätta en beteendevetare på detta) kryddat med lite självgod "von oben"-perspektiv (svaga människor). Antar att du ser dig själv som en intellektuell tungviktare.

Du kallar dig själv för Magistern och borde därför om någon kunna undvika att begå så många retoriska tankevurpor inom loppet av endast en paragraf.

Jag är inte speciellt insatt i några av de tre exempel du ger och delar mycket möjligt dina åsikter utan omsvep så bidra gärna sakligt med varför du anser de som tycker annorlunda en dig är sådana "svaga människor". Jag är speciellt intresserad av turerna kring MPs plötsliga avgång och jag värderar faktiskt alla åsikter kring detta.
Du säger: "jag värderar faktiskt alla åsikter kring detta" och det är lite av min poäng.

Jag tar alltså inte ställning. Jag menar att i dessa tre fall så bör det ju rimligtvis vara så att kanske en eller två av dessa påståenden är sanna medan det tredje är falsk t ex. Men när man läser runt så verkar det inte så. Har inte en blekaste aning och är heller inte jättenyfiken på vad som är sant eller falskt på just detta. Jag är mer inne i det för sporten. Jag konstaterar enbart att man kan enkelt förutspå vilka personer som tycker vad genom att se vart de inhämtar sin information ifrån.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lidingö DIF »

Magistern skrev:
Lidingö DIF skrev:
Magistern skrev:Skrämmande maskineri en del håller på med för att få ut några få enstaka människors åsikter.

- Abbe måste bort
- DIF Hockey är ansvariga för polisens våld
- MP ljuger om hot

Det blir lite roligare när man listar dem ovanpå varandra. Antingen tror du på ALLT, eller så tror du på INGET. Intressant. Det mest intressanta är att ideerna får genomslag hos en del. Skulle vara intressant att sätta en beteendevetare på detta. Göra en analys av hur svaga individer tar till sig åsikter enkelt för att bli accepterade i gruppen. Den stora frågan är ju varför idrott, kanske speciellt fotbollen och dess supporterkultur drar till sig dessa svaga människor.
Detta är varken rätt tråd eller för den sakens skull rätt forum att argumentera retorik, men istället för att saluföra dina högst personliga, men säkerligen sakliga argument går du istället på attack med en salig blandning av generaliseringar (tror du på ALLT, eller så tror du på INGET"), arrogans (sätta en beteendevetare på detta) kryddat med lite självgod "von oben"-perspektiv (svaga människor). Antar att du ser dig själv som en intellektuell tungviktare.

Du kallar dig själv för Magistern och borde därför om någon kunna undvika att begå så många retoriska tankevurpor inom loppet av endast en paragraf.

Jag är inte speciellt insatt i några av de tre exempel du ger och delar mycket möjligt dina åsikter utan omsvep så bidra gärna sakligt med varför du anser de som tycker annorlunda en dig är sådana "svaga människor". Jag är speciellt intresserad av turerna kring MPs plötsliga avgång och jag värderar faktiskt alla åsikter kring detta.
Du säger: "jag värderar faktiskt alla åsikter kring detta" och det är lite av min poäng.

Jag tar alltså inte ställning. Jag menar att i dessa tre fall så bör det ju rimligtvis vara så att kanske en eller två av dessa påståenden är sanna medan det tredje är falsk t ex. Men när man läser runt så verkar det inte så. Har inte en blekaste aning och är heller inte jättenyfiken på vad som är sant eller falskt på just detta. Jag är mer inne i det för sporten. Jag konstaterar enbart att man kan enkelt förutspå vilka personer som tycker vad genom att se vart de inhämtar sin information ifrån.
Jag håller till stora delar med i din analys. Tack.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Div1Norra
Inlägg: 94
Blev medlem: 2012-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Div1Norra »

Mycket bra analys av Magistern ovan. Jag är heller inte jätteintresserad av vad som faktiskt är sant, jag kan bara konstatera att MP och TJ har sett sig tvugna att avgå för att de själva inte tycker att de kan verka i Djurgården Fotboll. Det är illa nog.

Då ställer jag mig frågan; hur tänker ni som fortfarande stödjer dessa kvartssamtal? Hur tror ni att det bidrar till en bättre föreningsdemokrati? JAG, som medlem, känner mig oerhört kränkt när dessa individer tar sig friheter att påverka den sportsliga organisationen - trots att ett årsmöte gett TJ och styrelsen sitt fulla stöd. Vad för typ av demokrati är detta? Att dessutom en av dessa pajasar går ut i aftonbladet och vill ha en ursäkt är så kränkande att jag börjar gråta. Jag vill inte ha någon ursäkt från MP och TJ. Som medlem i DIF vill jag ha en ursäkt av dem som utövar dessa satans påtryckningar direkt mot tränare och ledare. Oavsett om det är hot inblandade eller inte. Sen ska vi heller inte glömma att det är fler händelser som föranlett denna situation. Och vid dessa tillfällen tycks ju definitivt hot ha förekommit.

Slutligen fattar jag inte hur DIF fotboll kan tillåta enskilda kvartssamtal. Om de har skett något olagligt, så kommer det ju ändå adrig gå att få dem dömda. De tre kan hitta på vad som helst i förhören hos polisen - bara de är sammstämmiga. Vad MP sedan säger kommer ju rättsligt inte ha någon betydelse alls. Däremot kommer utslaget i rätten (om det ens går så långt) bli den sanning som en del personer frågade efter på stadion igår.

Och så frågar man sig vad det är som är fel i vår förening...
Div1Norra
Inlägg: 94
Blev medlem: 2012-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Div1Norra »

Here we go: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 6684838.ab

Dessa idioter ville tydligen "föra en dialog" med spelare också. Nu får det fan vara nog! Varför gör ni så här mot vår förening?

Edit: Lite mer utförlig text i expressen: http://www.expressen.se/sport/fotboll/a ... mig-ocksa/

FAN!
Boharta
Inlägg: 110
Blev medlem: 2012-07-08

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Boharta »

Och så Kennedy Igboananike på det. Vilket sjukt mål.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror inte man skulle kalla det kvartssamtal a la Firman Boys. Vi snackar om TRE personer på en träning som DIF har valt att ha öppna för supportrarna. Enda dagarna när träningarna är stängda är dagen före match.

Det är ganska ofta det är folk där ute och växlar några ord med spelare och ledare. Egentligen inget konstigt med det.
Expert.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:Jag tror inte man skulle kalla det kvartssamtal a la Firman Boys. Vi snackar om TRE personer på en träning som DIF har valt att ha öppna för supportrarna. Enda dagarna när träningarna är stängda är dagen före match.

Det är ganska ofta det är folk där ute och växlar några ord med spelare och ledare. Egentligen inget konstigt med det.
Beror ju dock helt på vad man går dit och säger, men som sagt. Svårt att veta vad som har skett helt och hållet. Men DIF får just en massa skit i media och vi får hoppas denna shitstorm blåser förbi snart och DIF börjar vinna matcher istället.
laxen
Inlägg: 131
Blev medlem: 2012-01-27

Re: DIF Fotboll

Inlägg av laxen »

Div1Norra skrev:Here we go: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 6684838.ab

Dessa idioter ville tydligen "föra en dialog" med spelare också. Nu får det fan vara nog! Varför gör ni så här mot vår förening?

Edit: Lite mer utförlig text i expressen: http://www.expressen.se/sport/fotboll/a ... mig-ocksa/

FAN!
Ja vi är inte enbart motarbetade av kommunen och drabbade av skev konkurrens mot bondelag. Vi blir även motarbetade av folk internt vilket faktiskt är vårat största problem just nu.

Det känns så jävla tråkigt just nu. Man kan bara hoppas att det finns ett ljus på detta men ja vi blir ju inte direkt kända för att stå upp när det blåser, varken i hockey eller fotboll. Tyvärr. Vi vänder spelare och ledare ryggen och spottar på dem när det går dåligt. Det är inga bra förutsättningar. Den attityden måste förändras.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

Senast redigerad av Jepe den 2013-04-28 23:03:09, redigerad totalt 1 gånger.
2014-04-07, vad hände?
Boharta
Inlägg: 110
Blev medlem: 2012-07-08

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Boharta »

MP ger en lite tydligare bild av vad som föregick avgången.

http://www.expressen.se/sport/magnus-pe ... -om-hoten/
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Är det bara jag som får känslan av att han backar lite kring hur hotfullt det egentligen var?
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:Är det bara jag som får känslan av att han backar lite kring hur hotfullt det egentligen var?
Känns som det va? Tolkar den intervjun som så, att det inte framkommit några riktiga hot, i den mening man tänker hot, i det här sammanhanget. Illa i så fall.
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar