Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rix »

Staten skrev:Vågar man hoppas?

Saviano - Johner - Soares.

Ja, tack.
Skulle vara en grymt bra kedja men har vi råd med båda verkligen. Skulle väl vara om inte Jimmie förlänger och vi plockar in huddinge killarna i en "billig" tredjekedja.
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av 18DIF91 »

SirDIFalot skrev:
JohanPez skrev:
SirDIFalot skrev:
JohanPez skrev:Kanske en icke-nyhet men Ölve funderar fortfarande på om hälsan tillåter fortsatt spel enligt en bekant som känner en släkting till Jimmie.
Han har ju alltid pratat om att hans spelstil kanske tvingar honom att gå i pension något år i förtid.
Mm och jag är rädd att den tiden är här nu..
Det skulle göra mig deprimerad.
Jimmie Ölvestad i all ära, men frågan är om det kanske inte är dags att släppa det gamla gardet för att lägga grunden för ett nytt. Ta upp juniorer som kan lägga grunden för det nya gardet. Det kommer säkerligen inte gå helt lätt i början men som jag ser det är det bättre att göra ett sånt drag nu när vi ligger i AS än att påbörja det den gudabenådade dag då vi åter är tillbaka i finrummet igen.

Vi har redan en del rutinerade spelare som faktiskt skulle kunna bidra till att lära våra juniorer ett och annat när de väl kommer upp i A-laget. Sen kanske man får se över hur man lägger upp det rent åldersmässigt också. Att ha ett lag som är homogent på den punkten tror jag är viktigt då det underlättar kommunikationen inom laget, eller åtminstone se till att man har några spelare som kan överbrygga klyftan mellan yngst och äldst i laget.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rocky3000 »

Rix skrev:
Staten skrev:Vågar man hoppas?

Saviano - Johner - Soares.

Ja, tack.
Skulle vara en grymt bra kedja men har vi råd med båda verkligen. Skulle väl vara om inte Jimmie förlänger och vi plockar in huddinge killarna i en "billig" tredjekedja.
Vi får hoppas på det! :D Att allt går i lås! Fast Jimmie skulle förlänga med oss!

"Christian Eklund och Växjös Josh Soares kramas lite."
Bild
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Caveman »

Otto, Linkan & antagligen Fimpen slutar.. jag tycker det är viktigare än någonsin att Ölvestad fortsätter. Att det sedan finns folk utan insyn som pratar om Jimmies höga lön ska vi inte bry oss om. Det handlar om motivation för Jimmie, inte lönen.. Har han inte motivationen så blir det inte mer. Men det handlar inte om lönen.

Sedan så vet vi att Jimmie levererar när det gäller som mest, han går inte & gömmer sig när det är allvar.

Jimmie & Holmqvist i en 3,4:e lina, plus att dom är grymma i PK. DIF kan inte plocka bort alla som har DIF-hjärta på en & samma gång...

Jimmie Ölvestad, jag hoppas att du fortsätter, det är du som är DIF.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rocky3000 »

Caveman skrev:Otto, Linkan & antagligen Fimpen slutar.. jag tycker det är viktigare än någonsin att Ölvestad fortsätter. Att det sedan finns folk utan insyn som pratar om Jimmies höga lön ska vi inte bry oss om. Det handlar om motivation för Jimmie, inte lönen.. Har han inte motivationen så blir det inte mer. Men det handlar inte om lönen.

Sedan så vet vi att Jimmie levererar när det gäller som mest, han går inte & gömmer sig när det är allvar.

Jimmie & Holmqvist i en 3,4:e lina, plus att dom är grymma i PK. DIF kan inte plocka bort alla som har DIF-hjärta på en & samma gång...

Jimmie Ölvestad, jag hoppas att du fortsätter, det är du som är DIF.
Jag applåderar! Fy fan vad bra skrivet "Caveman"!
Bild
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Morwin »

In med huddinge trion istället för att förlänga med folk. Kan bara tycka att gamla gubbarnas tid är över i DIF
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Nummer19 »

Kan leva med att Linkan, Otto och ev. Fimpen kastar in handduken och tackar för sig. Men inte Ölvestad.

Den dagen han väljer att avsluta sin karriär så kommer en del av Djurgården Hockey att dö.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
foan
Inlägg: 30
Blev medlem: 2007-04-07

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av foan »

Hörde genom en polares kusin nere i blekinge att Khk är ute efter Josh Soares. Bara hoppas att Soares väljer oss istället.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rocky3000 »

foan skrev:Hörde genom en polares kusin nere i blekinge att Khk är ute efter Josh Soares. Bara hoppas att Soares väljer oss istället.
Det är väl inte så konstigt heller med tanke på att KHK mer och mer har blivit en restprodukt utav Växjö Lakers Hockey. De inte Växjö vill ha eller passar in i deras organisation hamnar slutligen i Karlskrona HK.

Men blir Josh Soares upplyst över att vi förmodligen har Steve Saviano på kroken och har redan Dustin Johner i laget, så borde han vilja komma hit! Men man vet aldrig vad Janne Karlsson tränare i KHK (Dåvarande tränare i Växjö när Soares lirade där.) kan plocka upp i för ess i ärmen, det är där vi kan gå miste om honom! Så i en perfekt värld, får man hoppas på att Soares väljer från hjärtat och bildar kedja med Johner och Saviano.
Bild
Användarvisningsbild
Roppan
Inlägg: 191
Blev medlem: 2011-03-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Roppan »

Jag har ju redan skrivit det, Soares skulle liksom Saviano gärna spela i DIF. Det har jag fått berättat för mig att han själv uttryckt. Sen om det är möjligt, att det kan bli så - att vi har råd med både han och Saviano - det vet jag inte.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

Roppan skrev:Jag har ju redan skrivit det, Soares skulle liksom Saviano gärna spela i DIF. Det har jag fått berättat för mig att han själv uttryckt. Sen om det är möjligt, att det kan bli så - att vi har råd med både han och Saviano - det vet jag inte.
Att en spelare i något lösryckt sammanhang uttalat sig att de "gärna skulle spela i Djurgården" betyder verkligen inte ett endaste dugg, mer än att spelaren i fråga förmodligen skulle kunna tänka sig DIF om rätt bud ligger på bordet.
Bild
Användarvisningsbild
Amadeus
Inlägg: 225
Blev medlem: 2010-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Amadeus »

Nummer19 skrev:Kan leva med att Linkan, Otto och ev. Fimpen kastar in handduken och tackar för sig. Men inte Ölvestad.

Den dagen han väljer att avsluta sin karriär så kommer en del av Djurgården Hockey att dö.
Håller med dig!
Det kommer bli ett enormt hål, speciellt i ett läge som detta när Otto och ev Fimpen lämnar.
Det kommer bli ett hål i DIFs hjärta som inga juniorer kan fylla.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
MJ25
Inlägg: 25
Blev medlem: 2012-06-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av MJ25 »

På tal om att fylla sista back platsen med någon junior, va sägs som Oliver Forsberg från J20?

En riktigt bjässe, 197 cm 93 kg. Ass i J20 laget föregående säsong. Kanske den där tuffa backen vi behöver? Någon som har mer koll på han?

http://difhockey.se/andralag/J20/31
Magistern
Inlägg: 30
Blev medlem: 2013-03-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Magistern »

MJ25 skrev:På tal om att fylla sista back platsen med någon junior, va sägs som Oliver Forsberg från J20?

En riktigt bjässe, 197 cm 93 kg. Ass i J20 laget föregående säsong. Kanske den där tuffa backen vi behöver? Någon som har mer koll på han?

http://difhockey.se/andralag/J20/31
Den sista backplatsen kommer att vara öppen under säsongen för den junior som är bäst för stunden om jag förstod Challe rätt.
Användarvisningsbild
Amadeus
Inlägg: 225
Blev medlem: 2010-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Amadeus »

18DIF91 skrev:
SirDIFalot skrev:
JohanPez skrev:
SirDIFalot skrev:
JohanPez skrev:Kanske en icke-nyhet men Ölve funderar fortfarande på om hälsan tillåter fortsatt spel enligt en bekant som känner en släkting till Jimmie.
Han har ju alltid pratat om att hans spelstil kanske tvingar honom att gå i pension något år i förtid.
Mm och jag är rädd att den tiden är här nu..
Det skulle göra mig deprimerad.
Jimmie Ölvestad i all ära, men frågan är om det kanske inte är dags att släppa det gamla gardet för att lägga grunden för ett nytt. Ta upp juniorer som kan lägga grunden för det nya gardet. Det kommer säkerligen inte gå helt lätt i början men som jag ser det är det bättre att göra ett sånt drag nu när vi ligger i AS än att påbörja det den gudabenådade dag då vi åter är tillbaka i finrummet igen.

Vi har redan en del rutinerade spelare som faktiskt skulle kunna bidra till att lära våra juniorer ett och annat när de väl kommer upp i A-laget. Sen kanske man får se över hur man lägger upp det rent åldersmässigt också. Att ha ett lag som är homogent på den punkten tror jag är viktigt då det underlättar kommunikationen inom laget, eller åtminstone se till att man har några spelare som kan överbrygga klyftan mellan yngst och äldst i laget.
Juniorer i all ära, underbart att vi får fram sådana år efter år, men hur ska vi kunna lägga grunden med dem? Många av de lämnar ju klubben om vi blir kvar i HA och de har haft en bra säsong. Jimmie behövs ett tag till.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Låst