Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av pulverapa »

sensei skrev:
floor15 skrev:Petr Kalus ?@PetrKalus
@PetrKalus DIF is option but for the moment nothing really specific ..
Blir galen. Kan vi inte bara få ett budskap att det är klart istället.

Vill se DIF 2.0 nästa säsong med lite mer ryt i laget, Kalus är helt central i den förnyelseprocessen.
Ärligt talat är han rätt kass. Jag tycker vi borde titta på andra spelare.
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av diffarn1 »

-daniel- skrev:
Andy skrev:
Själv föreslår jag att Adam Reideborn tar över Chets plats
Ja, jag börjar också luta åt det. Nog inte helt fel att ta in en billig backup (Alexander Berg från Vita Hästen som Metal Machine pratat om kanske kan fungera, aldrig sett honom själv dock) och sen köra på det.

Ifall det av någon anledning inte skulle fungera så får man väl "panikvärva" något under säsongen.
Såg ett par Hästen matcher nu under våren och han ser stabil ut men det är ju svårt att jämföra med allsvenskan. Det enda som jag tycker står ut med honom är att han är ganska dålig utanför målet med klubban. Till exempel så får han problem att stoppa puckar bakom mål och liknande under situationer som ser enkla ut. Han verkar göra missbedömningar lätt och det kan nog straffa sig hårt i allsvenskan jämfört med division 1. Det är vad jag har att tillföra om honom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Kalus var en frisk fläkt första matcherna och jag skulle väl inte ha något emot att ha kvar honom. Men han blev inte direkt bättre och bättre för varje dag han var här. Snarare tvärtom.
Expert.
Användarvisningsbild
Davva
Inlägg: 135
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Davva »

Hoppas verkligen att Kalus stannar, han representerar djurgårdsandan bättre än de flesta i nuvarande trupp. Han bidrar med energi inte bara till sina medspelare utan till hela jävla hovet. En härlig karaktär helt enkelt och om Ölve funderar på att sluta så är det ännu viktigare att Kalus är kvar.

Jag tycker dessutom att han visade prov på spelförståelse och faktiskt kunde dra iväg en lurig passning då och då från bakom motståndarkassen in i slottet.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Manijock »

Davva skrev:Hoppas verkligen att Kalus stannar, han representerar djurgårdsandan bättre än de flesta i nuvarande trupp. Han bidrar med energi inte bara till sina medspelare utan till hela jävla hovet. En härlig karaktär helt enkelt och om Ölve funderar på att sluta så är det ännu viktigare att Kalus är kvar.

Jag tycker dessutom att han visade prov på spelförståelse och faktiskt kunde dra iväg en lurig passning då och då från bakom motståndarkassen in i slottet.
Fast han vek ner sig precis som alla andra när det kom till kritan. Han var sämst när det gällde, var bara Ölvestad som höjde sig när det blev riktigt allvar. Skitnödiga spelare är jag trött på..

Sen det sista stycket du skriver kan jag inte skriva under på. Tyckte möjligtvis att han hade okej näsa för mål när chanserna dök upp. Men spelförståelsen var snudd på katastrofal. Noll koll på vart han skickade puckarna, kastade trissan bakom ryggen till felvända spelare vilket ledde till kontringar osv. Rent farlig stundtals och om han nu stannar så är det något han måste jobba med. Värderingar i situationer och även att spela enkelt.

Svårt att sia om detta när man inte känner till varken budget eller förhandlingarna. Men rent spontant så har jag inget emot om Kalus stannar.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Vikas »

Är också väldigt kluven angående Kalus.

Var väldigt kul att se...i vissa matcher (främst seriematcher inför ganska stor hemmapublik), men bleknade snabbt bort ju längre det gick och var totalt osynlig i playoff.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av pulverapa »

Han får max kosta 40k/mån.
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Henke95 »

Hoppas på en fortsättning för M. Holmqvist i DIF nästa säsong; om inte för hans låga lön, hans färdigheter och DIF-hjärta så för att han tryckte ner en av de hånflinande bröderna Vesterholm så långt ner i isen på JärnKaminernas dag att hans hånflin sitter kvar på Hovets is.

Är även lite nyfiken på MIK:s Alexander Bergström. Eller är det bara jag?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2074
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av XantE »

mb81 skrev:Hur mycket kostar spelare som gör bra med poäng i NCAA tro? Tänker på att västerås hade råd med Broc. En spelare som tex denna skulle vara äldigt intressant! Obs, bara ep-scoutning!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=48475

Kyle De Laurell är namnet. Producerat stabilt under flera säsonger och känns som en sån spelare skulle vara billigare än Hurtubise eller Soares tex?

Behöver inte vara just han men borde finnas spelare att hitta där menar jag!
Jo , går att hitta riktiga guldkorn där
Användarvisningsbild
SebGla
Inlägg: 66
Blev medlem: 2012-04-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SebGla »

Henke95 skrev:Hoppas på en fortsättning för M. Holmqvist i DIF nästa säsong; om inte för hans låga lön, hans färdigheter och DIF-hjärta så för att han tryckte ner en av de hånflinande bröderna Vesterholm så långt ner i isen på JärnKaminernas dag att hans hånflin sitter kvar på Hovets is.

Är även lite nyfiken på MIK:s Alexander Bergström. Eller är det bara jag?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2074
Instämmer! För den lönen som han hade under föregående säsong, var det 30k/mån(?), är han helt klart värd pengen
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av sensei »

Vikas skrev:Är också väldigt kluven angående Kalus.

Var väldigt kul att se...i vissa matcher (främst seriematcher inför ganska stor hemmapublik), men bleknade snabbt bort ju längre det gick och var totalt osynlig i playoff.
Han gör ju bara som han blir tillsagd.

När det är seriespel kan han spela normalt.

När det är ångestkval så går det ut på att inte "göra några misstag" och alltid spela 5-5 (vilket är ett av skälen till att det suger så hårt med öppna serier..), och han tvingas ta det lugnare och relativt sett, syns mindre.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av mb81 »

XantE skrev:
mb81 skrev:Hur mycket kostar spelare som gör bra med poäng i NCAA tro? Tänker på att västerås hade råd med Broc. En spelare som tex denna skulle vara äldigt intressant! Obs, bara ep-scoutning!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=48475

Kyle De Laurell är namnet. Producerat stabilt under flera säsonger och känns som en sån spelare skulle vara billigare än Hurtubise eller Soares tex?

Behöver inte vara just han men borde finnas spelare att hitta där menar jag!
Jo , går att hitta riktiga guldkorn där
Men vad kan en sån kille kosta i lön då?
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av pulverapa »

mb81 skrev:
XantE skrev:
mb81 skrev:Hur mycket kostar spelare som gör bra med poäng i NCAA tro? Tänker på att västerås hade råd med Broc. En spelare som tex denna skulle vara äldigt intressant! Obs, bara ep-scoutning!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=48475

Kyle De Laurell är namnet. Producerat stabilt under flera säsonger och känns som en sån spelare skulle vara billigare än Hurtubise eller Soares tex?

Behöver inte vara just han men borde finnas spelare att hitta där menar jag!
Jo , går att hitta riktiga guldkorn där
Men vad kan en sån kille kosta i lön då?

Eric Himelfarb kostade runt 30k/mån.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av android »

pulverapa skrev:
mb81 skrev:
XantE skrev:
mb81 skrev:Hur mycket kostar spelare som gör bra med poäng i NCAA tro? Tänker på att västerås hade råd med Broc. En spelare som tex denna skulle vara äldigt intressant! Obs, bara ep-scoutning!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=48475

Kyle De Laurell är namnet. Producerat stabilt under flera säsonger och känns som en sån spelare skulle vara billigare än Hurtubise eller Soares tex?

Behöver inte vara just han men borde finnas spelare att hitta där menar jag!
Jo , går att hitta riktiga guldkorn där
Men vad kan en sån kille kosta i lön då?

Eric Himelfarb kostade runt 30k/mån.
Kom väl inte direkt från ncaa?
Född till sportchef.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rix »

Tror inte NCAA spelare är jättedyra, eftersom dem antagligen inte tjänar några jättelöner i den ligan heller. 25-50 k kanske? Beronde på hur duktig, välkänd och sugen spelaren är på att spela i Europa.
Låst