Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
VäsbyMental
Inlägg: 134
Blev medlem: 2012-04-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av VäsbyMental »

Challe borde scouta College spelare i USA. Måste ju finnas hur många som helst som lägger av då dom inte får NHL/AHL kontrakt. Finns säkert en hel del riktigt bra spelare som inte är allt för dyra.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av pulverapa »

VäsbyMental skrev:Challe borde scouta College spelare i USA. Måste ju finnas hur många som helst som lägger av då dom inte får NHL/AHL kontrakt. Finns säkert en hel del riktigt bra spelare som inte är allt för dyra.
Det finns väl inget som heter scouting inom hockey i Europa egentligen. Det handlar om kontaktnät. Jag är övertygad om att Challe har ett bra kontaktnät. Det handlar snarare om att lyckas träffa rätt (ha lite tur). Det känns som att det är vår tur att ha lite flyt nästa säsong. (Himelfarb, Little, Holloway, Lee)

Jag tycker också att Challe ska rikta in sig på den kanadensiska marknaden. Den amerikanska marknaden känns väldigt tunn. Den tror jag inte alls på.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Det är bara vänja sig. För varje år som vi inte går upp så kommer vi tappa 4-5 av våra bästa spelare. Satan vad tungt det är.
Expert.
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 419
Blev medlem: 2011-04-10

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av John Terry »

pulverapa skrev:
VäsbyMental skrev:Challe borde scouta College spelare i USA. Måste ju finnas hur många som helst som lägger av då dom inte får NHL/AHL kontrakt. Finns säkert en hel del riktigt bra spelare som inte är allt för dyra.
Det finns väl inget som heter scouting inom hockey i Europa egentligen. Det handlar om kontaktnät. Jag är övertygad om att Challe har ett bra kontaktnät. Det handlar snarare om att lyckas träffa rätt (ha lite tur). Det känns som att det är vår tur att ha lite flyt nästa säsong. (Himelfarb, Little, Holloway, Lee)

Jag tycker också att Challe ska rikta in sig på den kanadensiska marknaden. Den amerikanska marknaden känns väldigt tunn. Den tror jag inte alls på.

Skojar du?
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:Det är bara vänja sig. För varje år som vi inte går upp så kommer vi tappa 4-5 av våra bästa spelare. Satan vad tungt det är.
Exakt, det är riktigt jobbigt att ligga i AS och detta är en av de stora nackdelarna med detta.
Bocas
Inlägg: 206
Blev medlem: 2008-02-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Bocas »

Nej nu måste det börja komma in nytt eller ska vi vänta tills alla intressanta spelare är under nya kontrakt.

Öka nu!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av pulverapa »

John Terry skrev:
pulverapa skrev:
VäsbyMental skrev:Challe borde scouta College spelare i USA. Måste ju finnas hur många som helst som lägger av då dom inte får NHL/AHL kontrakt. Finns säkert en hel del riktigt bra spelare som inte är allt för dyra.
Det finns väl inget som heter scouting inom hockey i Europa egentligen. Det handlar om kontaktnät. Jag är övertygad om att Challe har ett bra kontaktnät. Det handlar snarare om att lyckas träffa rätt (ha lite tur). Det känns som att det är vår tur att ha lite flyt nästa säsong. (Himelfarb, Little, Holloway, Lee)

Jag tycker också att Challe ska rikta in sig på den kanadensiska marknaden. Den amerikanska marknaden känns väldigt tunn. Den tror jag inte alls på.

Skojar du?
Nämn en klubb med scouter.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Jepe »

Kan på ett sätt köpa att Åberg och Gustafsson lämnar som spelat några år. Men Wennberg känns bara larvigt att han drar. "Testa nått nytt" jo tjena, stackars hans omgivning om han tröttnar efter inte ens ETT år. Otacksamt och vidrigt. Bitter? JA!! Men nån jäkla känsla måste man ha.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av pulverapa »

Jepe skrev:Kan på ett sätt köpa att Åberg och Gustafsson lämnar som spelat några år. Men Wennberg känns bara larvigt att han drar. "Testa nått nytt" jo tjena, stackars hans omgivning om han tröttnar efter inte ens ETT år. Otacksamt och vidrigt. Bitter? JA!! Men nån jäkla känsla måste man ha.
Det är väl ett tecken på att stämningen i föreningen inte är den bästa. Det måste rensas på alla plan.
Mankan84
Inlägg: 98
Blev medlem: 2012-05-21

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Mankan84 »

Segt det ska vara innan man får in något nytt. Bara tråkiga nyheter om talanger som lämnar, fast EG skiter jag i tänkte mest på dom andra.. Nåja här följer en liten lista på vilka jag skulle kunna tänka mig se i världens vackraste tröja.

Backar:
Jonas Emmerdahl: Västerås
Jani Forsström: Tingsryd
Dave Lindarv: Oskarshamn
Niklas Andersson: Asplöven
-------------------------------
Forwards:
Robin Dahlström: Troja Ljungby
Joakim Hagelin: Oskarshamn
Lukas Eriksson: Malmö
Steve Saviano: Växjö
Användarvisningsbild
Boeman
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av Boeman »

Magnutz skrev:
Stadion skrev:
-daniel- skrev:Tungt med Wennberg, men väntat. Tycker det känns rätt sunkigt att Alexander efter 1 jävla säsong där han inte ens var ordinarie från början väljer att gå vidare... en större roll i DIF i HA hade med största sannolikhet främjat hans karriär på sikt istället för att få en mindre roll i ES. I övrigt tycker jag man borde förbinda sig till att spela en eller ett par säsonger med den klubb man fått stora delen av sin hockeyuppfostran i, känns rätt oförskämt annars.

Hursomhaver; vi förlorar en makalöst skicklig spelare vilket känns som en enorm käftsmäll.
Exakt, men efter att ha sett vem som är Wennbergs agent var det inte så förvånande att han lämnar redan nu.
Jag lägger stor skuld vid dessa sk agenters fötter. Det är agenterna som hela tiden jagar fram övergångar hänsynslöst.. Detta sköts nog lika hänsynsfullt som vilken annan rovdrift på denna jord. Vidrig företeelse.

Visst ska väl killarna få chansen att tjäna pengar men det går ju till överdrift. Det skickas ju "talanger" uppåt urskiljningslöst och vår egen liga/ligor trasas sönder.

Hoppas vi lyckas bygga ett bra lag nu, trots allt.

Håller med. Avskyr även dessa hänsynslösa Agenter för att i princip lura sportcheferna på skitspelare till en oförsvarbar lön. Nej fyfan för dessa agenter som trissar upp vansinneslöner och skor sig på klubbarnas olycka.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Mattebo »

Är kanske ute och cyklar helt men hur bra är Viktor Svedberg?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13538

Han verkar ju vara en jätte på isen. Frölunda förlänger inte med honom, det verkar som att det är för att han ska få mer speltid för att utvecklas.

"Vi kommer inte att förlänga kontraktet med Viktor. Han har tagit flera stora kliv framåt i sin utveckling under den här säsongen. Nu behöver han mycket speltid för att fortsätta utvecklas. Vi kommer att hålla kontakten med Viktor och ser gärna att vi kan hitta en lösning framåt i tiden, där Viktor åter tillhör Frölunda."

Inget skägg, men en stor pjäs som säkerligen kan utvecklas i HA.
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 419
Blev medlem: 2011-04-10

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av John Terry »

pulverapa skrev:
John Terry skrev:
pulverapa skrev:
VäsbyMental skrev:Challe borde scouta College spelare i USA. Måste ju finnas hur många som helst som lägger av då dom inte får NHL/AHL kontrakt. Finns säkert en hel del riktigt bra spelare som inte är allt för dyra.
Det finns väl inget som heter scouting inom hockey i Europa egentligen. Det handlar om kontaktnät. Jag är övertygad om att Challe har ett bra kontaktnät. Det handlar snarare om att lyckas träffa rätt (ha lite tur). Det känns som att det är vår tur att ha lite flyt nästa säsong. (Himelfarb, Little, Holloway, Lee)

Jag tycker också att Challe ska rikta in sig på den kanadensiska marknaden. Den amerikanska marknaden känns väldigt tunn. Den tror jag inte alls på.

Skojar du?
Nämn en klubb med scouter.
Aha du menade så. Nä just scouter med enbart scouting som arbetsuppgift är väl väldigt sällsynt. Men scouting sysslar ju sportchefer, tränare och "kontakter" med hela tiden.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4781
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av diftobbe89 »

Mattebo skrev:Är kanske ute och cyklar helt men hur bra är Viktor Svedberg?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13538

Han verkar ju vara en jätte på isen. Frölunda förlänger inte med honom, det verkar som att det är för att han ska få mer speltid för att utvecklas.

"Vi kommer inte att förlänga kontraktet med Viktor. Han har tagit flera stora kliv framåt i sin utveckling under den här säsongen. Nu behöver han mycket speltid för att fortsätta utvecklas. Vi kommer att hålla kontakten med Viktor och ser gärna att vi kan hitta en lösning framåt i tiden, där Viktor åter tillhör Frölunda."

Inget skägg, men en stor pjäs som säkerligen kan utvecklas i HA.
Skulle ta emot honom med öppna armar.
EG ut Svedberg in, gärna.

Inget skägg som du säger men enormt stor och skulle vara intressant att se honom i DIF dressen.

Hugg.
Spela fult
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Kall-El »

crike

Det är väl inte så konstigt finns flera exempel på när managers bytt klubb att de inte fått värva från den klubben de tränade förut under första säsongen. Dessutom räcker det ju med att begränsa sig till de spelare som Rönnberg plockade med i junis-vm.

I övrigt har jag lite på känn att Wennberg mycket väl kan kliva rakt in i NHL till hösten om han blir draftad av rätt lag vill säga.
Låst