Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Marre Greenleaf
Inlägg: 45
Blev medlem: 2012-11-05
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Marre Greenleaf »

Malto skrev:
Marre Greenleaf skrev:Jag tror de flesta skulle byta jobb om de blev erbjuden högre lön med samma arbetsuppgifter. Ingen kan kräva att de unga spelarna stannar kvar bara för att de håller på laget de spelar för. Går inte direkt att jämföra med fimpen, Jimpa etc.. Som har familj och har rotat sig i Sthlm. Förr om åren så stor spelare på rad för att spela i dif. Så är det inte idag!

När jag blev intresserad för hockey så var dif och fbk de stora drakarna i svensk hockey. Att Dick Axelsson gick till fbk var en mkt större skandal än att Åberg gör det. Nu är det så att fbk är ljusår före dif i vinnarkultur för tillfället. Det svider som fan att vi är så långt efter dock!
Axelsson fick ju för fan sparken. Vad skulle han gjort?
Jag kanske inte var tydlig med poängen: Övergången Dif -->Fbk var i mina ögon mkt känsligare på den tiden när Dick gick till Fbk än nu när Åberg går över. Även om vi vill ha kvar Åberg och inte ville det med Dick.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Morwin »

DIF_Söderort skrev:Hitta en nyhet från sportbladet.

"Dustin Johner, 30, stannar i Djurgården – om man ska tro hans flickvän.

Hon skriver på sin Twitter: ”Vi kommer tillbaka, Dustin förlängde optionsåret för nästa säsong”

Ett positivt besked för Djurgården som får göra ett nytt försök nästa säsong att ta steget tillbaka till elitserien. Johner svarade för 35 poäng den gångna säsongen som slutade med att klubben inte ens lyckades nå kvalserien."

Stämmer det är det riktigt bra.


http://bloggar.aftonbladet.se/hockeydirekt/

Stämmer nog till 99.9 % :) tror inte hon skulle skrivit annars :)
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Malto »

Marre Greenleaf skrev:
Malto skrev:
Marre Greenleaf skrev:Jag tror de flesta skulle byta jobb om de blev erbjuden högre lön med samma arbetsuppgifter. Ingen kan kräva att de unga spelarna stannar kvar bara för att de håller på laget de spelar för. Går inte direkt att jämföra med fimpen, Jimpa etc.. Som har familj och har rotat sig i Sthlm. Förr om åren så stor spelare på rad för att spela i dif. Så är det inte idag!

När jag blev intresserad för hockey så var dif och fbk de stora drakarna i svensk hockey. Att Dick Axelsson gick till fbk var en mkt större skandal än att Åberg gör det. Nu är det så att fbk är ljusår före dif i vinnarkultur för tillfället. Det svider som fan att vi är så långt efter dock!
Axelsson fick ju för fan sparken. Vad skulle han gjort?
Jag kanske inte var tydlig med poängen: Övergången Dif -->Fbk var i mina ögon mkt känsligare på den tiden när Dick gick till Fbk än nu när Åberg går över. Även om vi vill ha kvar Åberg och inte ville det med Dick.
Håller med. Och förmodligen hade det varit än värre tidigare. Fast just Dick fick väl vara glad att något lag vågade satsa på honom
Oaklund
Inlägg: 134
Blev medlem: 2011-04-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Oaklund »

sthlm19 skrev:
Oaklund skrev:
djbase skrev:Har man klubbkänsla så går man inte till en annan klubb, har man spelat ner sitt lag få man fan ställa upp och visar att man visar klubbkänslan och hjälpa laget som ställt upp i ur och skur. Inte fan drar man för det gått lite skit imaskineriet då få man fan bita sig i tummen och visar ännu mer pondus och tränar mer och visar att vi ska upp i elitserien igen. Dom som drar för lite mer deg i fickan kan stanna där och inte visat sig i en Djurgårdsdräss igen. Ågren du är inte ens värd skit när man går till ett lag som Färjestad som Djurgårdare är det förräderi att gå dit hoppas du trivs i den skit hålan och blir kvar där för i DIF har du gjort ditt. Tack för mig Djurgården tills jag dör ???
Aa Ågren vill man helst slippa i DIF.
Stefan eller? Nä, helt ärligt har jag förståelse att Åberg drar.

Bild

Helst vill jag bli av med Ågren (ångest) när jag går på hockey.

Edit: såg att vissa förstod skämtet haha!
Senast redigerad av Oaklund den 2013-03-23 01:26:29, redigerad totalt 1 gånger.
henka83
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-03-25

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av henka83 »

Ja, resonerar man som ni gör så får inga djurgårdare bli framgångsrika. HEHEHEHEHE

Klart killen ska dra. Kan vi inte betala liknande lön så har jag full respekt oavsett om han är Djurgårdare eller aikare. Killen är ung och har hela framtiden för sig och ska inte behöva lida för att han spelar med 20st åsnor tidigare i år.

Lycka till Åberg!

All respekt även om jag tycker du ordagrannt va klippt oduglig till vad jag förväntade mig. Men jag hoppas asen från Karlstad utbildar dig väl och gör dig till den spelare du har kapacitet till. Bli bara lite mer mogen och ödmjuk så kan du återigen komma hem till DIF när du vill avsluta karriären i Sverige.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 744
Blev medlem: 2012-02-18

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Eriksson »

henka83 skrev:Ja, resonerar man som ni gör så får inga djurgårdare bli framgångsrika. HEHEHEHEHE

Klart killen ska dra. Kan vi inte betala liknande lön så har jag full respekt oavsett om han är Djurgårdare eller aikare. Killen är ung och har hela framtiden för sig och ska inte behöva lida för att han spelar med 20st åsnor tidigare i år.

Lycka till Åberg!

All respekt även om jag tycker du ordagrannt va klippt oduglig till vad jag förväntade mig. Men jag hoppas asen från Karlstad utbildar dig väl och gör dig till den spelare du har kapacitet till. Bli bara lite mer mogen och ödmjuk så kan du återigen komma hem till DIF när du vill avsluta karriären i Sverige.
Word!
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
DIFdalarna
Inlägg: 103
Blev medlem: 2010-12-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av DIFdalarna »

Henke Erikssonkör på med match i helgen... :D

Maserfrakt:

Målvakter:
Calle Holfve Guldsmedshyttan
Nicklas Eriksson Åsens SK

Backar:
Anders Gunnarsson Nyköping
Simon Friberg Orsa
Viktor Amner Troja/Ljungby
Martin Amner Nynäshamn
Patrik Ulriksen Frisk/Asker

Forwards:
Patrik Karlsson Tuvans spelcenter
Mikael Tomth Örebros konståkningsklubb
Emil Nordin ÄHC
Andreas Persson Jessheims IF
Mattias Grötting Bålsta
Markus Tomth ÄHC
Johan Persson Mariestad
Henrik Eriksson Djurgården
Oskar Amner Haninge
Tyvärr har vi skador på Vksten och Hilmersson. De testades sent men de lovar
återkomma nästa år.
General Manager: Kalle Orsen
Coach: Kristoffer Tomth & Joakim Backlund
Materialare: Erik Wallin
Massör: Alexander Hilmersson
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Lakrisal »

What?
henka83
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-03-25

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av henka83 »

Kul. Hoppas han får spela i en 1:a lina i det sällskapet.
Violator77
Inlägg: 123
Blev medlem: 2006-03-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Violator77 »

Det som är bra med lagbygget så här långt är att jag tycker att man ÄNTLIGEN agerar på de saker som vi haft problem med senaste åren. För det första, under flera år har vi haft problem med renodlade målskyttar. Nu har vi börjat lagbygget med att säkra upp spelare som Johner och Guter. Dessutom har man agerat på senaste årets problem, backsidan, och börjat med att signa en av seriens målfarligaste backar. Så givet vad vi redan sitter med för kontrakt har DIF agerat helt rätt så här långt!
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Violator77 skrev:Det som är bra med lagbygget så här långt är att jag tycker att man ÄNTLIGEN agerar på de saker som vi haft problem med senaste åren. För det första, under flera år har vi haft problem med renodlade målskyttar. Nu har vi börjat lagbygget med att säkra upp spelare som Johner och Guter. Dessutom har man agerat på senaste årets problem, backsidan, och börjat med att signa en av seriens målfarligaste backar. Så givet vad vi redan sitter med för kontrakt har DIF agerat helt rätt så här långt!
Inget fel med det men du glömmer väl inte bort defensiven? Där behöver vi ha in rejäl kvalitet i både backar och målvakt.

Framförallt - värva spelare som vill och kan vinna!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9559
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av Jim Morrison »

JohnnyOduya skrev:Är det någon här som hört det ryktas om en eventuell utlåning av Frölundas Mats Rosseli Olsen till DIF? Ligger det någon sanning bakom? Tycker annars han har varit strålande hos oss i år och förtjänar ett förlängt kontrakt och en ordinarie plats.
Vad är detta för intressant rykte? Jag skulle älska Rosseli Olsen i DIF nästa säsong. Berätta mer!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
JohnnyOduya skrev:Är det någon här som hört det ryktas om en eventuell utlåning av Frölundas Mats Rosseli Olsen till DIF? Ligger det någon sanning bakom? Tycker annars han har varit strålande hos oss i år och förtjänar ett förlängt kontrakt och en ordinarie plats.
Vad är detta för intressant rykte? Jag skulle älska Rosseli Olsen i DIF nästa säsong. Berätta mer!
Tror inte det är något konkret alls, utan att vissa Frölunda fans på diverse forum börjar spåna om han får plats i truppen till nästa säsong och började fundera kring en utlåning. Tror dock Oskarshamn ligger närmast till hands så fall (eftersom jag tror Frölunda och IKO har något slags utbyte).
Bild
Användarvisningsbild
Amadeus
Inlägg: 225
Blev medlem: 2010-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Amadeus »

djbase skrev:Har man klubbkänsla så går man inte till en annan klubb, har man spelat ner sitt lag få man fan ställa upp och visar att man visar klubbkänslan och hjälpa laget som ställt upp i ur och skur. Inte fan drar man för det gått lite skit imaskineriet då få man fan bita sig i tummen och visar ännu mer pondus och tränar mer och visar att vi ska upp i elitserien igen. Dom som drar för lite mer deg i fickan kan stanna där och inte visat sig i en Djurgårdsdräss igen. Ågren du är inte ens värd skit när man går till ett lag som Färjestad som Djurgårdare är det förräderi att gå dit hoppas du trivs i den skit hålan och blir kvar där för i DIF har du gjort ditt. Tack för mig Djurgården tills jag dör ???
Har du fullständigt missat att han tackade nej till Brynäs inför säsongen som var av den anledningen att han ville ta sitt ansvar och försöka spela upp klubben han spelat ner. Men hur länge ska han behöva det? Han är 19 år och inte fan kommer han till NHL lika fort om han spelar kvar här där han inte kan utvecklas på rätt sätt.

Om jag inte minns fel så är han draftad av Nashville och jag vet att de tidigare nekat att deras draftade får spela i AS. Patrick Cehlin tex fick inte ens spela kvar i ES, utan de krävde att han skulle över till AHL för de tyckte det var bättre att utvecklas där.
Nu är Pontus yngre så de fattade kanske att han behövde stanna i Sverige ett år till, men kan ha ställt kravet att han måste spela i högsta ligan här. I sådana fall är det knappast Pontus val. Om han vill över dit måste han göra som de vill. Så vi kan väl vänta med att döma innan vi vet varför han gick till FBK.

Oavsett anledning tycker jag att det är lågt att att tracka ner på en 19-åring, som bara var 18 år då klubben åkte ur. Han stannade iaf i ett år, till skillnad mot de flesta äldre som bara såg dollartecken i ögonvrån a´la vår egen Daniel Tjärnqvist tex. DET var en besvikelse. Inte att en junis vill fortsätta utvecklas. Har dessutom hört av vissa att blir det bänken i FBK, om han får svårt att slå sig in där, kommer han lånas ut till oss.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
Amadeus
Inlägg: 225
Blev medlem: 2010-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Amadeus »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:
sensei skrev:Har vi helt seriöst inte lärt oss något av de senaste årens pet-fiasko?

Vi måste börja med ett lag som gör de grundläggande momenten i ishockey så det blir lite jävlar anamma i omklädningsrummet.

Finessen med Tim Erikssons, Normans, etc. kan komma senare.

Jag blir helt tom när jag faktiskt tror att lagledningen på riktigt resonerar som sirDif och ibland du, daniel.

No offense, men vi har inte riktigt samma syn på hur vi skall resa oss ur askan 8)
Haha, du kan inte ha sett mycket av Norman. Den killen sliter stenhårt.
Han sliter, jobbar, backcheckar men han TACKLAS INTE. Då är man inte hockeyspelare, enligt sensei. :|
I sådana fall är vår bästa spelare Ottosson inte någon hockeyspelare heller, för de tacklingarna han gjort under sin karriär kan väl lätt räknas på ena handens fingar. Bremberg sprang både om han skulle tacklas eller tackla.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Låst