Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rocky3000 »

Nog snack om "Tjärna" nu! Man måste ju kolla av läget, innan man stänger dörren helt.

Alla ni som så fint klagar på mig, den här är till ER

Anton "Sockan" Forsberg! Han ska vi bara ha! Challe gör ditt jobb, signa han nu!
Bild
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev:
Djurgårn skrev:D. Tjärnqvist är jag rejält tveksam till. Sist han var här så vågade han knappt gå in i närkamperna pga tidigare problem med hjärnskakningar. Han börjar väl bli till åren också? Jag säger nog nej tack till honom även fast han är en personlig favorit.
Han är inte ett dugg aktuell i alla fall.
Nä och han skulle vara onödigt dyr i så fall. Kom ihåg den senaste gången när han tackade nej till vårt första bud osv. En bra back gör inte ett lag.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

http://mrmadhawk.se/2013/march/victor-b ... malmo.html
Berglind närmar sig Malmö verkar det som.

Förmodligen avskriven här efter att vi signade Lofquist.
Expert.
Marre Greenleaf
Inlägg: 45
Blev medlem: 2012-11-05
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Marre Greenleaf »

SirDIFalot skrev:http://mrmadhawk.se/2013/march/victor-b ... malmo.html
Berglind närmar sig Malmö verkar det som.

Förmodligen avskriven här efter att vi signade Lofquist.
Jo, känns inte lika hett nu när vi har Lofquist. Tyckte han var bra i PP men kändes som en EG typ i egen zon.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:http://mrmadhawk.se/2013/march/victor-b ... malmo.html
Berglind närmar sig Malmö verkar det som.

Förmodligen avskriven här efter att vi signade Lofquist.
Bra. Där känns Lofquist som ett oerhört mycket bättre alternativ.
Bild
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Challen »

Fan va jag hatar när det inte händer någonting. Det har ju inte gått så lång tid men ändå. Signa någon ny eller förläng med någon. Ge mig någonting!
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Marre Greenleaf
Inlägg: 45
Blev medlem: 2012-11-05
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Marre Greenleaf »

Mattebo skrev:
SirDIFalot skrev:
Djurgårn skrev:D. Tjärnqvist är jag rejält tveksam till. Sist han var här så vågade han knappt gå in i närkamperna pga tidigare problem med hjärnskakningar. Han börjar väl bli till åren också? Jag säger nog nej tack till honom även fast han är en personlig favorit.
Han är inte ett dugg aktuell i alla fall.
Nä och han skulle vara onödigt dyr i så fall. Kom ihåg den senaste gången när han tackade nej till vårt första bud osv. En bra back gör inte ett lag.
Det går inte att ta in spelare på gamla meriter. Finns för många fall där det har värvats för att återuppleva glansdagarna: Linkan, Tjärna, Timmy, Challe (Som tränare) etc..Som bara slutat med en besvikelse då de inte kunnat leva upp till de förväntningarna. Jag tror att detta sätter onödig press på spelarna.

Jag vill ha ett nytt Dif med spelare som Kalus, Johner, Nils Andersson, Wennberg etc...Skapa nya Dif ikoner istället för att försöka få liv i gamla.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Jag hittar egentligen inga vettiga målvakter som skulle kunna vara aktuella i varken elitserien eller allsvenskan.

Blir det en kanadensare i år igen? Det känns inte som att det är en väg som brukar lyckas fullt ut. Även om Chet var OK.
Expert.
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av sthlm19 »

som vanligt men en nypa salt men det står i kommentarerna, MrM, att det går rykten om Maris Jucers.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5386
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:Jag hittar egentligen inga vettiga målvakter som skulle kunna vara aktuella i varken elitserien eller allsvenskan.

Blir det en kanadensare i år igen? Det känns inte som att det är en väg som brukar lyckas fullt ut. Även om Chet var OK.
Magkänslan säger att vi kommer ha Adam & Mark in da Park som målvaktspar nästa säsong. Svårt att se ett ES lag ta honom och kommer troligtvis lämna USA.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:
SirDIFalot skrev:Jag hittar egentligen inga vettiga målvakter som skulle kunna vara aktuella i varken elitserien eller allsvenskan.

Blir det en kanadensare i år igen? Det känns inte som att det är en väg som brukar lyckas fullt ut. Även om Chet var OK.
Magkänslan säger att vi kommer ha Adam & Mark in da Park som målvaktspar nästa säsong. Svårt att se ett ES lag ta honom och kommer troligtvis lämna USA.
Jag ser Mark som en snubbe som skulle vara villig att jobba sig fram den långa vägen och ta 6-7 år i AHL om det så krävs. Han har precis den rätta inställningen för det. Men det vore en dröm att få tillbaka honom.
Expert.
b-lund
Inlägg: 2
Blev medlem: 2007-01-04

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av b-lund »

Är det någon som har hört någonting om att förlänga med Philip Holm?
Jag ser att många tidigare poster räknar in honom i kommande års trupp. Givetvis vill jag se honom i nästa års trupp, men jag är förvånad över att forumet räknar honom som klar. Holm var årets enda ljuspunkt i backbesättningen och skulle säkerligen färga i ES. Någon som har hört någonting?
Manijock
Inlägg: 7893
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Manijock »

Sam Lofqvist är en mycket bra ersättare till EG. Hästlängder bättre defensivt(vem är inte?) och även vassare framåt i banan. Minns när vi mötte Oskarshamn att den där Lofqvist dök upp lite överallt över banan och att det var han och Mcgrath(stavning?) som var de stora hoten.

Dags att städa riktigt ordentligt i leden. Försök förlänga med:

Bäcklin
Reideborn
Holm (VIKTIGT)
Lidström
Johner
Sörensen
Guter
Ölvestad
Honken
Wennberg(om han vill)

Otto och Fimpen kan avsluta sina karriärer. Vill Kristofer gå ner massvis i lön så kan jag tänka mig att ha honom som en joker kvar i truppen. Eklund platsar inte och har dessutom en hög skaderisk.

Ny klassvärvning - Reideborn

Holm - Lofqvist
Lidström - Ny defensiv klassvärvning
Andersson - Ny
Bohman

Ny klassvärvning - Johner - Sörensen
Guter - Ny klassvärvning - Wennberg
Ny - Honken - Ölvestad
Junior - Ny - Ny
Junior

Utomstående brinnande coach - Bäcklin

Så Challe, sätt igång...

EDIT: Tror faktiskt att målvakten vi kommer ta in är Ridderwall. Skulle inte förvåna mig! Har inga källor utan går bara på magkänsla. Icke godkänd värvning isåfall.
Senast redigerad av Manijock den 2013-03-20 14:10:52, redigerad totalt 5 gång.
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av #87 »

SirDIFalot skrev:Jag hittar egentligen inga vettiga målvakter som skulle kunna vara aktuella i varken elitserien eller allsvenskan.

Blir det en kanadensare i år igen? Det känns inte som att det är en väg som brukar lyckas fullt ut. Även om Chet var OK.
De enda som jag kan se skulle vara Lassinantti och Lundström.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

#87 skrev:
SirDIFalot skrev:Jag hittar egentligen inga vettiga målvakter som skulle kunna vara aktuella i varken elitserien eller allsvenskan.

Blir det en kanadensare i år igen? Det känns inte som att det är en väg som brukar lyckas fullt ut. Även om Chet var OK.
De enda som jag kan se skulle vara Lassinantti och Lundström.
Vilken Lundström? Menar du aikaren så känns det ju rätt uteslutet...
Expert.
Låst