Välkommen Sam Lofquist

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Välkommen Sam Lofquist

Inlägg av mb81 »

BaronVonDif skrev:Welcome to DIF!
Än en gång ett ettårskontrakt, hur kan man bygga långsiktigt då? Gör han en bra säsong och vi inte går upp så är han förlorad och Challe måste söka nytt när vi behöver en stomme under kontrakt som gardering.
Ja eller så gör han en skitsäsong och så sitter man med kontrakt en säsong till! Lex Ljungh,Hank,Granath!
Såklart både för och nackdelar med kontraktslängden!

Annars väldigt positiv till värvningen av det lilla jag sett!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Välkommen Sam Lofquist

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Kall-El skrev:Och bara för att förtydliga; En rejäl defensiv back är för mig en spelare likt Micke Magnusson.

Syntes kanske inte till så mycket men släppte inte en jävel förbi sig. Snabb och hård i kroppen och spelade alltid efter sina resurser.

Vill inte ha fler sk spelskickliga backar som tror det är kungar med pucken och slår den ena idiotpassning efter den andra i egen zon. Eller för den delen har en övertro på sin passningsskicklighet vilket gör att de istället för att slå ut pucken vid ett småfarligt läge väljer att försöka behandla den och göra det lilla extra vilket enbart leder till hetare målchanser för motståndarna.

Den typen av back har jag sett nog av under de senaste två säsongerna!
Håller med. Ge oss några jävla galningar med pondus, elakhet och ledaregenskaper istället. Är så sjukt less på alla "spelskickliga" sopor som inte ens skulle kunna markera bort ett mjölkpaket om så deras liv hängde på det.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Välkommen Sam Lofquist

Inlägg av sensei »

Hehe

Fast det ser ju faktiskt bra ut på pappret. Kan inte påstå att det är någon jag har lagt märke till under säsongen dock.

Tror vi kan glömma alla tankar om att få in en ny Ragge, de spelare som trots allt skriver på lär ha någon form av begränsning. Men visst, gärna en Andre Matsson också i laget.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Välkommen Sam Lofquist

Inlägg av Staten »

För er som vill (och har tiden över) att scouta Sam;

Omg. 44: (s24)
Omg. 31: (Hockeyallsvenskan play)
Omg. 18: (Viasat)
Omg. 5: (Hockeyallsvenskan play)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Välkommen Sam Lofquist

Inlägg av SirDIFalot »

Nu får ni rätta mig om jag har fel.

Men inte fan är Lofquist en renodlad offensiv back?

Edit: Oavsett. Behovet av en PP-back ifjol var minst lika stort som behovet av defensivt starka backar. Kul att vi kan landa en av allsvenskans bästa.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4764
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Välkommen Sam Lofquist

Inlägg av diftobbe89 »

Välkommen Sam.

Mycket härlig start på silly :)
Spela fult
B.I.B.A
Inlägg: 2826
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Välkommen Sam Lofquist

Inlägg av B.I.B.A »

SirDIFalot skrev:Nu får ni rätta mig om jag har fel.

Men inte fan är Lofquist en renodlad offensiv back?
Min bild av honom är att han är stark i båda zonerna. Riktig toppvärvning i mina ögon. Sen har jag svårt att förstå gnäll när vi värvar en back som faktiskt kan spela pucken. Minns för 5-6 år sedan då varje inlägg på det här forumet handlade om att vi bara hade kylskåp där bak och att det var skamligt att DIF aldrig lyckades lägga beslag på en spelskicklig back som kunde starta uppspelen.

Givetvis behövs båda sorters backar i laget. Hoppas förövrigt att Challe tittar på Printz och Deilert.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4764
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Välkommen Sam Lofquist

Inlägg av diftobbe89 »

SirDIFalot skrev:Nu får ni rätta mig om jag har fel.

Men inte fan är Lofquist en renodlad offensiv back?

Edit: Oavsett. Behovet av en PP-back ifjol var minst lika stort som behovet av defensivt starka backar. Kul att vi kan landa en av allsvenskans bästa.
Njae, men hans styrkor typ offensiven, men har ändå för mig han var helt okej och ganska tuff i defensiven.
Bra värvning.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Välkommen Sam Lofquist

Inlägg av SirDIFalot »

B.I.B.A skrev:
SirDIFalot skrev:Nu får ni rätta mig om jag har fel.

Men inte fan är Lofquist en renodlad offensiv back?
Min bild av honom är att han är stark i båda zonerna. Riktig toppvärvning i mina ögon. Sen har jag svårt att förstå gnäll när vi värvar en back som faktiskt kan spela pucken. Minns för 5-6 år sedan då varje inlägg på det här forumet handlade om att vi bara hade kylskåp där bak och att det var skamligt att DIF aldrig lyckades lägga beslag på en spelskicklig back som kunde starta uppspelen.

Givetvis behövs båda sorters backar i laget. Hoppas förövrigt att Challe tittar på Printz och Deilert.
Deilert-spåret kan nog inte vara hett längre.

Med både Nils och Lofquist som rightfattade "offensiva" backar. Eller?
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Välkommen Sam Lofquist

Inlägg av -daniel- »

Jag tror att Lofquist kommer påminna hyfsat mycket om Lidström, det är åtminstone så jag lagt märke till honom i IKO. En allround back som har sina styrkor i offensiven och speluppbyggnaden. Lidström kom ju helt fel in i det och var som en rädd hare med noll självförtroende 75% av säsongen, vart betydligt bättre mot slutet. Både i offensiven samt defensiven. Man kan bara hoppas att Sam acklimatiseras snabbare...
Bild
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Välkommen Sam Lofquist

Inlägg av Magnutz »

Welcome Sam! May your defensive skills be on par with your offensive, that'd make me a frikkin happy camper!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Re: Välkommen Sam Lofquist

Inlägg av diffarn1 »

Om man ska analysera detaljer så såg han ut att ha en snygg flickvän i DIFTV klippet. Det tyder på bra självförtroende och det behöver vi. :)
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Välkommen Sam Lofquist

Inlägg av Kentta »

Vilka gnällgubbar det finns på det här forumet.

Vi har lyckats landa en av allsvenskans absolut bästa backar. Och bara för att han har lyckats peta in poäng betyder det väl inte att han är vek i egen zon? Den bilden jag har fått av Sam är att han är en elak jävel, tar ingen skit och viker inte ner sig. Dessutom är han snabb som bara attan. Nu har vi två backar som faktiskt kan erövra pucken i egen zon, och sedan snabbt transportera den, istället för typ Timmy P som mest stod och letade långa passningar.

Jag kanske får äta upp det här, men det här blir succé.
B.I.B.A
Inlägg: 2826
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Välkommen Sam Lofquist

Inlägg av B.I.B.A »

SirDIFalot skrev:
B.I.B.A skrev:
SirDIFalot skrev:Nu får ni rätta mig om jag har fel.

Men inte fan är Lofquist en renodlad offensiv back?
Min bild av honom är att han är stark i båda zonerna. Riktig toppvärvning i mina ögon. Sen har jag svårt att förstå gnäll när vi värvar en back som faktiskt kan spela pucken. Minns för 5-6 år sedan då varje inlägg på det här forumet handlade om att vi bara hade kylskåp där bak och att det var skamligt att DIF aldrig lyckades lägga beslag på en spelskicklig back som kunde starta uppspelen.

Givetvis behövs båda sorters backar i laget. Hoppas förövrigt att Challe tittar på Printz och Deilert.
Deilert-spåret kan nog inte vara hett längre.

Med både Nils och Lofquist som rightfattade "offensiva" backar. Eller?
Nej det är nog sant.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
DIF#1
Inlägg: 281
Blev medlem: 2012-09-16

Re: Välkommen Sam Lofquist

Inlägg av DIF#1 »

diffarn1 skrev:Om man ska analysera detaljer så såg han ut att ha en snygg flickvän i DIFTV klippet. Det tyder på bra självförtroende och det behöver vi. :)
Haha, jag tänkte samma. Såg henne på twitter också. Riktigt fin :)
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Skriv svar