Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
floor15
Inlägg: 41
Blev medlem: 2012-04-11
Säsongskort: Ja
Ort: A10
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av floor15 »

Prio nummer 1 är att hitta en mental coach till nästa säsong. Vi har nu under två år visat tydliga tecken på att vika ned oss när det betyder som bäst, krampaktigt spel och spelarna ser stundtals rädda ut för att hålla i pucken.
Användarvisningsbild
Sudden
Inlägg: 306
Blev medlem: 2011-03-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av Sudden »

SirDIFalot skrev:Kevin Hecquefeuille är också ett namn jag gärna skulle kontraktera inför nästa säsong.
Enig, mycket poäng i en risig klubb, även målat mot Djugårn om jag inte minns med arslet.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av Rocky3000 »

Om nu Chet drar vidare, så kommer här min önskelista till hans ersättare:

Anton "Sockan" Forsberg (G) Södertälje SK, Född: 92, Längd: 190 cm (Har ett JVM-guld i bagaget och kom på andra plats i målvaksligan i HA, kontrakt till och med 2012/13 – Utlånad till Södertälje SK från Modo Hockey, med tanke på Challes förflutna i den klubben, så borde vi alla fall ha en rimlig chans att låna han till oss! Eller varför inte signa honom på en gång!)

Stefan ” Riddarn” Ridderwall (G) IK Oskarshamn, Född: 88, Längd: 188 cm (Djurgårdshjärta, kontrakt går ut nu)

Petter Sandström (G) IF Björklöven, Född: 77, Längd: 185 cm

Daniel Wälitalo (G) IF Björklöven, Född: 88, Längd: 183 cm

(Två bra målvaktspar som IF Björklöven har i sin trupp, de bådas kontrakt går ut 2013-04-30)
Bild
Blueberry hill
Inlägg: 288
Blev medlem: 2011-01-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av Blueberry hill »

Sjöwall skrev:
Blueberry hill skrev:Det finns säkert massor med talangfulla spelare och äldre duktiga spelare runt om i landet som skulle vilja spela för DIF, det är ju en förening med anor och stora meriter. Att få hit spelare lär inte vara svårt. Gäller bara att hitta rätt.
Viktigt nu tycker jag är att få behålla Ölvestad och Ottosson, två fanbärare och duktiga spelare som laget ska byggas kring. Tror inte att de kommer att spela för något annat lag än DIF men orkar de fortsätta ?
Sedan finns det ju ett gäng duktiga yngre spelare i laget, typ Sörensen, Guter, Arnesson, Holm som bör vara kvar. Att Wennberg lämnar tar jag för givet.
Hur ser det ut på juniorsidan ?
Jag vill inte ha hit spelare som vill spela i DIF för att det är en förening med stora meriter. Just nu är vi en skitförening i Allsvenskan. Är trött på spelare som inte pallar för trycket när det väl gäller.
Nu var det inte så jag menade, det finns bra spelare runt om i landet som vi skulle kunna få hit, då är det ingen nackdel att det är DIF som vill värva. Någon skitförening är vi inte, att det gått åt pipsvängen ett par år är en annan sak.
Användarvisningsbild
Tibbe
Inlägg: 311
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av Tibbe »

Rocky3000 skrev:Om nu Chet drar vidare, så kommer här min önskelista till hans ersättare:

Anton "Sockan" Forsberg (G) Södertälje SK, Född: 92, Längd: 190 cm (Har ett JVM-guld i bagaget och kom på andra plats i målvaksligan i HA, kontrakt till och med 2012/13 – Utlånad till Södertälje SK från Modo Hockey, med tanke på Challes förflutna i den klubben, så borde vi alla fall ha en rimlig chans att låna han till oss! Eller varför inte signa honom på en gång!)

Stefan ” Riddarn” Ridderwall (G) IK Oskarshamn, Född: 88, Längd: 188 cm (Djurgårdshjärta, kontrakt går ut nu)

Petter Sandström (G) IF Björklöven, Född: 77, Längd: 185 cm

Daniel Wälitalo (G) IF Björklöven, Född: 88, Längd: 183 cm

(Två bra målvaktspar som IF Björklöven har i sin trupp, de bådas kontrakt går ut 2013-04-30)
Aldrig lill-Riddarn igen tack! Långsam i sidled och ser allmänt tung ut. Jag säger återigen Västerås keepern om dom nu släpper honom...

Sen tänkte jag på Micke Ahlén i Troja-Ljungby. Han tycker jag så bra ut när vi spelade mot dom.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av Andy »

Rocky3000 skrev:Om nu Chet drar vidare, så kommer här min önskelista till hans ersättare:

Anton "Sockan" Forsberg (G) Södertälje SK, Född: 92, Längd: 190 cm (Har ett JVM-guld i bagaget och kom på andra plats i målvaksligan i HA, kontrakt till och med 2012/13 – Utlånad till Södertälje SK från Modo Hockey, med tanke på Challes förflutna i den klubben, så borde vi alla fall ha en rimlig chans att låna han till oss! Eller varför inte signa honom på en gång!)

Stefan ” Riddarn” Ridderwall (G) IK Oskarshamn, Född: 88, Längd: 188 cm (Djurgårdshjärta, kontrakt går ut nu)

Petter Sandström (G) IF Björklöven, Född: 77, Längd: 185 cm

Daniel Wälitalo (G) IF Björklöven, Född: 88, Längd: 183 cm

(Två bra målvaktspar som IF Björklöven har i sin trupp, de bådas kontrakt går ut 2013-04-30)
Som några av er minns blev jag mycket glad över värvningen av Chet och trodde på honom från första stund efter att ha granskat hans historik och kollat på Youtube etc.

Ingen blir gladare än jag om han vill och vi har råd att behålla honom.

Har han andra erbjudanden eller om vårekonomi verkligen är kass efter årets flopp tycker jag att vi skall satsa på Adam som förstemålis. Jag skrev om det inför säsongen och jag repterar det igen. Värvningen av Adam var lysande - en bra målvakt med ohyggligt stor utvecklingspotential. Dessutom en skön kille, men en ödmjuk attitid och suverän inställning som tillför mycket på träningar, i omklädningsrum och vid sidan av isen.

Ska vi leta en ersättare till Chet så har vi redan en under kontrakt - Adam.

Perfelt back up blir - Sandberg från J20

En smart och inte minst - kostnadeffektiv - lösning.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
adrmag96
Inlägg: 25
Blev medlem: 2011-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av adrmag96 »

Kommer Åberg dra efter denna säsong? Han säger att det lutar åt spel för Färjestad nästa år här.http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... r-fiaskot/
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17580
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av SirDIFalot »

adrmag96 skrev:Kommer Åberg dra efter denna säsong? Han säger att det lutar åt spel för Färjestad nästa år här.http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... r-fiaskot/
Han menar att han kommer lämna nu sommar.
Expert.
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av DIFtomppa »

Värva Victor Berglind till nästa sässe..

Läste på twitter att han skall lämna Brynäs och att DIF och Malmö visat intresse
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av pulverapa »

Jag tror såhär... Det har de senaste säsongerna varit för mycket påverkan utifrån när laget har byggts. Man kan nästan säga att fansen har värvat Linkan, Fimpen, Ottosson och några till.

Jag tror att vi fans ska vara tysta den här säsongen och låta Challe bygga laget som han vill det. Vi måste tro på honom.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av Sjöwall »

pulverapa skrev:Jag tror såhär... Det har de senaste säsongerna varit för mycket påverkan utifrån när laget har byggts. Man kan nästan säga att fansen har värvat Linkan, Fimpen, Ottosson och några till.

Jag tror att vi fans ska vara tysta den här säsongen och låta Challe bygga laget som han vill det. Vi måste tro på honom.
Håller med, dock är mitt förtroende för Challe inte på topp sen han värvade Chet helt på måfå. Hade gärna sett att Hakan jobbat sida vid sida med Challe med värvningarna.
Användarvisningsbild
Nyberabb
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-11-15
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Silly-season 2013-2014

Inlägg av Nyberabb »

SirDIFalot skrev:
adrmag96 skrev:Kommer Åberg dra efter denna säsong? Han säger att det lutar åt spel för Färjestad nästa år här.http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... r-fiaskot/
Han menar att han kommer lämna nu sommar.
Alltså, det finns två lag i Sverige man bara inte går till som Djurgårdare, aik, kommentarer överflödiga, fbk, äckligaste jävla skitlaget jag bara hatar framförallt efter sm finalen 98...

Skickat från min Xperia arc S via Tapatalk 2
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av pulverapa »

Sjöwall skrev:
pulverapa skrev:Jag tror såhär... Det har de senaste säsongerna varit för mycket påverkan utifrån när laget har byggts. Man kan nästan säga att fansen har värvat Linkan, Fimpen, Ottosson och några till.

Jag tror att vi fans ska vara tysta den här säsongen och låta Challe bygga laget som han vill det. Vi måste tro på honom.
Håller med, dock är mitt förtroende för Challe inte på topp sen han värvade Chet helt på måfå. Hade gärna sett att Hakan jobbat sida vid sida med Challe med värvningarna.
Vem fan é Hakan?
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av Rocky3000 »

Backen Žiga Pavlins kontrakt går ut med Rögle efter den här säsongen.

Hans tjej Špelca Kleinlercher kan sköta PR för DIF! :P
Bild
henka83
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-03-25

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av henka83 »

Andy skrev:
Rocky3000 skrev:Om nu Chet drar vidare, så kommer här min önskelista till hans ersättare:

Anton "Sockan" Forsberg (G) Södertälje SK, Född: 92, Längd: 190 cm (Har ett JVM-guld i bagaget och kom på andra plats i målvaksligan i HA, kontrakt till och med 2012/13 – Utlånad till Södertälje SK från Modo Hockey, med tanke på Challes förflutna i den klubben, så borde vi alla fall ha en rimlig chans att låna han till oss! Eller varför inte signa honom på en gång!)

Stefan ” Riddarn” Ridderwall (G) IK Oskarshamn, Född: 88, Längd: 188 cm (Djurgårdshjärta, kontrakt går ut nu)

Petter Sandström (G) IF Björklöven, Född: 77, Längd: 185 cm

Daniel Wälitalo (G) IF Björklöven, Född: 88, Längd: 183 cm

(Två bra målvaktspar som IF Björklöven har i sin trupp, de bådas kontrakt går ut 2013-04-30)
Som några av er minns blev jag mycket glad över värvningen av Chet och trodde på honom från första stund efter att ha granskat hans historik och kollat på Youtube etc.

Ingen blir gladare än jag om han vill och vi har råd att behålla honom.

Har han andra erbjudanden eller om vårekonomi verkligen är kass efter årets flopp tycker jag att vi skall satsa på Adam som förstemålis. Jag skrev om det inför säsongen och jag repterar det igen. Värvningen av Adam var lysande - en bra målvakt med ohyggligt stor utvecklingspotential. Dessutom en skön kille, men en ödmjuk attitid och suverän inställning som tillför mycket på träningar, i omklädningsrum och vid sidan av isen.

Ska vi leta en ersättare till Chet så har vi redan en under kontrakt - Adam.

Perfelt back up blir - Sandberg från J20

En smart och inte minst - kostnadeffektiv - lösning.
Chet är en smärre katastrof. Han är räddat oss flera ggr i år, visst det har han och där får du medhåll av mig. Han verkar även en sympatisk kille. Men snubben är alldeles för flaxxig och slöpper in puckar inte andra målvakter gör.

Det enda jag vill ha är en målvakt som inte lagen som möter oss redan på förhand har snackat ner igenom att tränarna går ut och säger att han är våran sämsta lagdel. Chet, den lilla, klarar inte det.

Gistedt eller Västerås målvakt tack!

Kan ju knappast vara dyrare än Chet!
Låst