IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Malto »

Känns väl mer illa att nr 19 tar en utvisning.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av SirDIFalot »

Malto skrev:Känns väl mer illa att nr 19 tar en utvisning.
På DIFhockeys forum ställer vi lägre krav på de välavlönade och rutinerade spelarna. Det står bland forumets regler. Läs gärna in dig där.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4783
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av diftobbe89 »

Praetori skrev:
diftobbe89 skrev:Har verkligen inget tålamod för juniorer, sopa..
Bänka honom!
Vem? Målet var knappast EGs fel. Han har lirat ok. Hela laget har spelat dassigt men både Otto, Jimmie och Tim ser vilsna ut.
Holms mål var dock en riktig delikatess.
Syftade på den gallerprydde ungen som tog utvisningen :wink:
Spela fult
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Challen »

EG var fan vår bästa back hela säsongen så det gör inget att han suger nu. Han är junior så det är timmys fel!
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Malto »

SirDIFalot skrev:
Malto skrev:Känns väl mer illa att nr 19 tar en utvisning.
På DIFhockeys forum ställer vi lägre krav på de välavlönade och rutinerade spelarna. Det står bland forumets regler. Läs gärna in dig där.
Haha. Har aldrig varit särskilt bra på att följa regler....
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av SirDIFalot »

Malto skrev:
SirDIFalot skrev:
Malto skrev:Känns väl mer illa att nr 19 tar en utvisning.
På DIFhockeys forum ställer vi lägre krav på de välavlönade och rutinerade spelarna. Det står bland forumets regler. Läs gärna in dig där.
Haha. Har aldrig varit särskilt bra på att följa regler....
Exempel:

Att Linkan, som skulle leda laget och har lön därefter, förväntar sig att ha en helt frisk kropp vid 39-års ålder innan han ska kunna spela är givetvis helt okej.

Wennbergs frånvaro är mer suspekt. Spekulera gärna öppet i om det kan röra sig om några krogbesök eller dylikt från hans sida.
Expert.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Metal Machine »

Mäklaren skrev:Ha ha ha, spelarna insåg att Karlskoga hade kvitterat, så då kände man sig tvungna att släppa in ett. Jag menar, det är ju jobbigt att behöva spela och träna några veckor till. Skönare att dra utomlands.
Nja, nu är du orättvis. Vi släppte faktiskt in målet precis före BIK:s kvittering.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Praetori »

diftobbe89 skrev: Syftade på den gallerprydde ungen som tog utvisningen :wink:
Aha, my bad. Tycker ändå att han lirat riktigt inspirerat än så länge. Att juniorer tar idiotiska utvisningar är väl fan regel och utvisningen var ändå hyfsat hård.
Senast redigerad av Praetori den 2013-03-11 19:46:26, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Mäklaren »

Inte en chans att en seriös och bra kille som Wennberg skulle dra ut och skämma ut sig i det här läget.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Metal Machine »

Okej, det är något allvarligt fel på kommentarsfunktionen. Den raderar mina inlägg...

Ville bara skriva att skyller man på Wennberg eller Lindberg i dag är man fullständigt efterbliven.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Mäklaren »

Metal Machine skrev:Okej, det är något allvarligt fel på kommentarsfunktionen. Den raderar mina inlägg...

Ville bara skriva att skyller man på Wennberg eller Lindberg i dag är man fullständigt efterbliven.
Jag säger bara att jag tycker att det är extremt märkligt att man kan träna på is men inte vara med i säsongens viktigaste matcher. Förmodligen DIFs beslut.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Praetori »

Metal Machine skrev:Okej, det är något allvarligt fel på kommentarsfunktionen. Den raderar mina inlägg...

Ville bara skriva att skyller man på Wennberg eller Lindberg i dag är man fullständigt efterbliven.
Faktum är att jag NU varit på flaskan och då ser jag sanningen.
Oskarshamn, BIK och Örebro är inga skitlag. De ligger där de ligger på grund av hur de spelat under säsongen och Allsvenskan håller fan rätt hög klass ändå (betänk att det går spelare direkt till KHL och NHL härifrån).
Oavsett hur det går ikväll och på Onsdag hoppas jag fan att vi lär oss lite ödmjukhet av lag som dessa. Hårt arbete, skridskoåkning i 60min och framförallt noggrannheten känns som något som vårat kära Djurgården tappat någonstans på vägen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Mäklaren »

Det måste vara Timmys fel att Gustafsson har bjudit på mål i alla matcher på slutet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Metal Machine »

POOOOOOOOONTUS ÅBERG!
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Praetori »

GOA ÅBERG!!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar