IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Isabo »

Praetori skrev:så spelar resultatet mellan BIK och Karlskoga ingen större roll (om de som sagt inte vinner med typ 9 mål).
Nu blev det fel igen va? :)
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Malto »

Isabo skrev:
Praetori skrev:så spelar resultatet mellan BIK och Karlskoga ingen större roll (om de som sagt inte vinner med typ 9 mål).
Nu blev det fel igen va? :)
Tror Karlskoga slår BIK enkelt....
Användarvisningsbild
Tibbe
Inlägg: 311
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Tibbe »

Nu är det ju kört... Men om man ska hålla på något lag ikväll (Förutom DIF såklart) Vem ska man då önska vinner? BIK eller ÖHK? Är så pass less på Djurgården Hockey att jag knappt orkar engagera mig om målskillnad etc.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av minalman »

Tibbe skrev:Nu är det ju kört... Men om man ska hålla på något lag ikväll (Förutom DIF såklart) Vem ska man då önska vinner? BIK eller ÖHK? Är så pass less på Djurgården Hockey att jag knappt orkar engagera mig om målskillnad etc.
Örebro ska vinna på straffar. Klart mest fördelaktigast för oss. ("Mest fördelaktigast" är väl ingen vidare svenska, men så är det)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
DIF#1
Inlägg: 281
Blev medlem: 2012-09-16

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av DIF#1 »

Tog mig friheten att göra saker och ting lite klarare. Det finns en minimal chans att Djurgården tar sig vidare. Följande scenarion kan rädda oss (lite simplifierat med resultaten dock):

Ställningen just nu:
1. Örebro +7 12p
2. BIK -4 10p
3. Djurgården +2 8p
4. Oskarshamn -5 4p

Scenario 1
Örebro - BIK 3-2 e.str
Oskarshamn - DIF 1-5

DIF - Örebro 2-1
BIK - Oskarshamn 5-2

Ställningen blir då:
1. Djurgården +7 14p
2. Örebro +7 14p
3. BIK -2 14p
4. Oskarshamn -12 4p
(Djurgården vinner serien pga flest gjorda mål 22 mot Örebros 20)
Detta förutsätter att DIF vinner båda matcherna samtidigt som Örebro tar max 2p i matchen mot BIK ikväll. DIF måste ösa in mål mot IOK eller mot Örebro i sista matchen för att gå om i målskillnad. BIK är inget hos såvida de inte vinner med 9-0 mot Oskarshamn i sista matchen.

Scenario 2
Örebro - BIK 2-3 e.str
Oskarshamn - DIF 1-2

DIF - Örebro 2-1
BIK - Oskarshamn 3-2 e.str

Tabellen:
1. DIF +4 14p
2. BIK -2 14p
3. Örebro +5 13p
4. Oskarshamn -7 5p

Om BIK skulle vinna mot Örebro på övertid ikväll får de MAX ta 2 poäng mot Oskashamn i sista matchen samtidigt som Djurgården vinner båda sina matcher efter full tid. Vi går vidare på målskillnad.

Scenario 3
Örebro - BIK 1-2
Oskarshamn - DIF 1-2

DIF - Örebro 2-1
BIK - Oskarshamn 1-2 e.str

Tabellen:
1. DIF +4 14p
2. BIK -4 14p
3. Örebro +5 12p
4. Oskarshamn -5 6p

Om BIK vinner mot Örebro efter full tid så får BIK ta MAX 1 poäng i hemmamatchen mot Oskarshamn i sista omgången. Detta samtidigt som Djurgården vinner båda sina matcher och vi går då vidare på bättre målskillnad.

Hur som helst, så får INTE Örebro vinna efter ordinarie tid i kväll. Då är vi helt borta! Samtidigt måste Djurgården vinna efter ordinarie tid ikväll och om Örebro tar 2p mot BIK, ja (hör och häpna) då har vi det i egna händer hemma mot Örebro

Edit: @minalman: Yes, du hade rätt. Det var jag som gjorde ett misstag i slutorden.
Senast redigerad av DIF#1 den 2013-03-11 16:03:59, redigerad totalt 2 gång.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Praetori
Inlägg: 13765
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Praetori »

Isabo skrev:
Praetori skrev:så spelar resultatet mellan BIK och Karlskoga ingen större roll (om de som sagt inte vinner med typ 9 mål).
Nu blev det fel igen va? :)
Ja det är fan synd att man inte varit på flaskan idag, då skulle det i alla fall finnas något att skylla på. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Sv: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av minalman »

@DIF #1: Om BIK tar två poäng i kväll och tre på onsdag är vi körda
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Mattias_87 »

DIF#1 skrev:Hur som helst, så får INTE Örebro vinna efter ordinarie tid i kväll. Då är vi helt borta! Samtidigt måste Djurgården vinna ikväll efter ordinarie tid ikväll och om BIK tar 2p mot Örebro, ja (hör och häpna) då har vi det i egna händer hemma mot Örebro
Bra jobbat! Men jag har redan bearbetat att det är omöjligt nu i två dagar så jag tänker inte börja tro igen om det inte avgörs i sista omgången då.
Avskaffa tre mot tre.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Staten »

Herregud. Fimpen avstängd för en fajt? Är de helt jävla dumma i huvudet de små meningslösa asen i disciplinnämnden? Vilka troll. Dra åt helvete.

Ska det finnas en anledning att gå på matchen på onsdag ska det vara för att vädra missnöjet mot disciplinnämnden. De har fan pissat på hockeyn för sista gången.
Senast redigerad av Staten den 2013-03-11 15:52:43, redigerad totalt 1 gånger.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av #10 »

Det finns ett litet hopp att vi fortfarande har chansen efter kvällens matcher, jag ska öka på det hoppet genom att hålla mig borta från matchtråden, sen jag börjat hänga i den när matchen pågår så brukar d gå åt h-vete, sen kan man ju lira Örebro för tur i spel har man ju inte heller!
Praetori
Inlägg: 13765
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Praetori »

DIF#1 skrev: Hur som helst, så får INTE Örebro vinna efter ordinarie tid i kväll. Då är vi helt borta! Samtidigt måste Djurgården vinna ikväll efter ordinarie tid ikväll och om BIK tar 2p mot Örebro, ja (hör och häpna) då har vi det i egna händer hemma mot Örebro
Tar BIK 2p mot Örebro landar de på 12. Går de sedan och vinner mot Oskarshamn så spelar det ingen roll hur DIF spelar för då har BIK 15p vilket är ointagligt för oss.
Det enda resultatet som ger oss allt i egna händer är om Örebro vinner på övertid ikväll samtidigt som vi vinner mot Oskarshamn med typ 1-5. Då finns möjligheten att slå Örebro innan full tid och hamna på samma poäng fast med bättre målskillnad.

För övrigt ser oddsen inget vidare ut. Örebro bör ta en promenadseger ikväll om man får tro bookisarna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF#1
Inlägg: 281
Blev medlem: 2012-09-16

Re: Sv: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av DIF#1 »

minalman skrev:@DIF #1: Om BIK tar två poäng i kväll och tre på onsdag är vi körda
Japp, det är helt rätt! Men vi får ta en omgång i taget. Vinner Örebro idag är det slut. Gör dom inte det så finns chansen inför sista omgången. Men som du sa, Tar BIK totalt mer än 4p så är det rullgardin ner för DIF.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
DIF#1
Inlägg: 281
Blev medlem: 2012-09-16

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av DIF#1 »

Praetori skrev:
DIF#1 skrev: Hur som helst, så får INTE Örebro vinna efter ordinarie tid i kväll. Då är vi helt borta! Samtidigt måste Djurgården vinna ikväll efter ordinarie tid ikväll och om BIK tar 2p mot Örebro, ja (hör och häpna) då har vi det i egna händer hemma mot Örebro
Tar BIK 2p mot Örebro landar de på 12. Går de sedan och vinner mot Oskarshamn så spelar det ingen roll hur DIF spelar för då har BIK 15p vilket är ointagligt för oss.
Det enda resultatet som ger oss allt i egna händer är om Örebro vinner på övertid ikväll samtidigt som vi vinner mot Oskarshamn med typ 1-5. Då finns möjligheten att slå Örebro innan full tid och hamna på samma poäng fast med bättre målskillnad.

För övrigt ser oddsen inget vidare ut. Örebro bör ta en promenadseger ikväll om man får tro bookisarna.
Sant! Det var jag som skrev fel. Menade att Örebro tar 2p mot BIK och INTE tvärtom ;)
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Bigge »

Alla resultat kommer gå våran väg, va så säkra på det!!

Problemet är att DIF kommer vika ner sig mot ett lag som inte har ett skit att spela för!

Ungefär som vi gjorde i slutet då vi jagade 3:e platsen!

Fan va jag är trött på detta nu!
There is no I in TEAM!!!!
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av förevigtdjurgården »

Såhär kommer ske:

Vi kommer vinna idag med typ 6 baljor.
Örebro kommer vinna på övertid.

Vi kommer vinna på Onsdag med typ 3-4 baljor, då vinner vi serien.
Andra matcher är obetydliga.

Vi spelar mot Timrå på Torsdag och ger de asen på käften.

Sen vinner vi på Lördag

sen vinner vi alla matcher, tar poängrekord i KS med 30p och EG vinner skytteligan.


Ni hörde det här först!


Jag har iallafall oddsat lite ikväll igen.

IKO - DIF 2
ÖHK - BIK X
Ott - Bos 2
L.A - Cal 1

Så jag blir rik ikväll.

Hej så länge! Mot 3p!

Ses på Onsdag!
Vila i Frid, DIF Hockey.
Skriv svar