Kan vara. Blir bara så djävla irriterad på att varje period som det spelats dåligt är det för att man "inte minimerat misstagen". Va fan, det stora bekymret är ju att man inte vågat spela ut eftersom man varit så rädd att göra misstag.Boharta skrev:Malto skrev:Jag tycker faktiskt grundproblemet för hela säsongen är en ledarfråga. Från början underskattades motståndet och lagets självförtroende kördes i botten eftersom men inte enkelt körde över alla träskgäng. Laget hämtade sig aldrig efter det, utan samma lika hände i förkvalserien. Vi tyckte vi var så bra att det skulle ordna sig och vågade aldrig spela hockey på hela säsongen. För att våga spela hockey måste man komma över "minimera misstag" stadiet. Det kom vi uppenbarligen aldrig över.
Tror därför på att behålla så många spelare som det går, och som lärt läxan. Annars kommer vi bara göra samma resa nästa år.
Möjligt att du har rätt. Men jag undrar om dagens spelare är för belastade av vår historia? Under de två senaste säsongerna har jag haft oerhört svårt att fatta vad vi står för och vad vi har för spelidé. Det har väl blivit något rakare med Zabel men samtidigt har det ju funnits en enorm osäkerhet i försvarsspelet. Jag vill inte i onödan kritisera Zabel och Challe, faktiskt heller inte spelarna. Jag är helt övertygad om att de verkligen försökt men inte fått ut sitt max. Som yrkesman i en högpresterande bransch vägrar jag tro att man slarvar medvetet, att man match efter match inte ger allt. Såvida man inte tror på spelidén.
Det självförtroende som försvann förra säsongen har aldrig riktigt velat infinna sig. När såg man laget spela ut på riktigt? Jag sa det i höstas och jag säger det igen. Nu är det läge att tillsätta en grupp med kunnigt folk som ska rapportera till styrelsen. De bör analysera vad som gått fel och hur vi ska starta om från grunden. Jag tror att vi blir kvar i den här serien ett bra tag nu och då är det bäst att ta fram en grundlig analys och en spelidé som laget ska stå för. Nån gång ska väl nåt annat gammalt storlag ramla ner i HA och då kommer det laget att vara det som alla ska slå. Först då tror jag att våra spelare kan känna sig fria att prestera.
BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013
BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013
Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013
Blaaaaahh
Kan vi inte lagledningen försöka hitta någon obskyr regel som gör att gårdagens match måste spelas om?
Vill fortfarande inte riktigt acceptera detta.
Kan vi inte lagledningen försöka hitta någon obskyr regel som gör att gårdagens match måste spelas om?
Vill fortfarande inte riktigt acceptera detta.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Det är Stockholms stad som det är fel på. Det är därför vi, DIF, är där vi är. När nästan alla städer och kommuner ger sitt stöd till sina lag så motarbetar de styrande i Stockholm sina lag. Det sitter idioter i kommunfullmäktige som inte har en aning om vem Rolle Stoltz, Lasse Björn, Thomas Eriksson eller Håkan Södergren är. Vem fan är Regina Kevius? Vem fan var Madeleine Sjöstedt? Jo, det är personer som satt Djurgårdens IF, Stockholms Stolthet, där föreningen är. I TOTAL SKIT! Det börjar alltid från toppen.
Ni sitter bara på era jävla rövar och låter det ske. Jag kräver en revolution! EN REVOLUTION!
Ni sitter bara på era jävla rövar och låter det ske. Jag kräver en revolution! EN REVOLUTION!
Du har faktiskt rätt här, tror jag. Det vi lider allra mest av och har så gjort under lång tid är just att vi inte får ta del av den kommunala kakan som alla förbannade bondelag får. Vi får med säkerhet mindre pengar och har mer utgifter och högre avgifter.Rattlehead skrev:Det är Stockholms stad som det är fel på. Det är därför vi, DIF, är där vi är. När nästan alla städer och kommuner ger sitt stöd till sina lag så motarbetar de styrande i Stockholm sina lag. Det sitter idioter i kommunfullmäktige som inte har en aning om vem Rolle Stoltz, Lasse Björn, Thomas Eriksson eller Håkan Södergren är. Vem fan är Regina Kevius? Vem fan var Madeleine Sjöstedt? Jo, det är personer som satt Djurgårdens IF, Stockholms Stolthet, där föreningen är. I TOTAL SKIT! Det börjar alltid från toppen.
Här bör det ske någon slags justering.
Här ser jag också anledningen till varför Leksands IF-skandalen helt plötsligt inte längre är något att snacka om - fusket är så utbrett att faller Leksand faller fan resten av bondekommunerna också.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja, förutsättningarna är inte optimala i STHLM men hur kan lag som har en fjärdedel (BIK) eller hälften (SSK) av vår budget vara betydligt bättre än oss? Vi kan bara skylla oss själva den här säsongen, vi förtjänar garanterat inte bättre än så här efter vår urusla säsong.
- SirDIFalot
Dags att börja lägga lite pengar på scouting. Även om det innebär att skära i budgeten. Vi måste veta vad vi får mycket bättre. Det tog ju halva säsongen innan vi hittade rollerna på backsidan. Precis som om Challe inte hade haft en aning vad för roller spelarna haft tidigare.-daniel- skrev:Ja, förutsättningarna är inte optimala i STHLM men hur kan lag som har en fjärdedel (BIK) eller hälften (SSK) av vår budget vara betydligt bättre än oss? Vi kan bara skylla oss själva den här säsongen, vi förtjänar garanterat inte bättre än så här efter vår urusla säsong.
Vissa säger att "juniorsatsningen har tagit död på DIF". Mjo, tjena pucko liksom... Wennberg, Åberg, Holm, Gustafsson. Nyckelbitar i vårt A-lag nu. Samtidigt har vi misslyckats ENORMT med våra etablerade värvningar senaste åren. Precis som om dom helt enkelt inte är scoutade. Carlsson, Almtorp, Granath, Ljungh, Timmy (ja det är bara fylla på).
Även om det innebär att vi får mindre pengar till spelare så bör vi lyckas bättre med våra nyförvärv om vi faktiskt vet vad vi får in. Jag tycker liksom att det är oförsvarbart att värva en förstamålvakt som ingen i ledningen sett spela. Man får inte jobba så helt enkelt. Vi spelar inte TV-spel.
Expert.
- -daniel-
Nä, nu gick förvisso värvningen av Chet hem men det kunde precis lika gärna kunnat vara tvärtom. Hade vi varit klara för kval neråt om det han hade floppat totalt? Vet inte om det är försvarbart att Challe satt på dubbla poster inför säsongen, men inte fan är tillvägagångsättet bra i varje fall.
Nä det är mycket som är ruttet i den här föreningen, att sitta och tycka-synd-om-oss-själva är det sämsta vi kan göra. Förändra. Förbättra!
Nä det är mycket som är ruttet i den här föreningen, att sitta och tycka-synd-om-oss-själva är det sämsta vi kan göra. Förändra. Förbättra!
-daniel- skrev:Ja, förutsättningarna är inte optimala i STHLM men hur kan lag som har en fjärdedel (BIK) eller hälften (SSK) av vår budget vara betydligt bättre än oss? Vi kan bara skylla oss själva den här säsongen, vi förtjänar garanterat inte bättre än så här efter vår urusla säsong.
Korrekt. Man får verka inom de ramar som finns men jag kom att tänka på intervjun med Gozzi i DN angående hans avgång:
"Vad är det då som får dig att ta det här steget?
–?Det är två saker. Vi är en storstadsklubb som lever med stora förväntningar och krav på oss. Vi har en trogen kärnskara med supportrar som finns där i vårt och torrt, men utöver dem är intresset måttligt. Det i sin tur har gjort att det i många år har varit motvind med ekonomin och resurserna. AIK hockey står på två ben, marknad och publik, och det är egentligen ett antal ben för få för att få en långsiktig lönsamhet i verksamheten.
–?Nästa grej är förhållandena som är i Stockholm med arenor och liknande för hockeyklubbar. Vi kan inte träna hur mycket vi vill, vi kan inte träna när vi vill och så vidare. Det gör att vi är mil från våra konkurrenter i elitserien."
Idag tycker politiker och tjänstemän att fotbollen måste få nya arenor, nästa gång är det väl curling eller varpa, vem vet?
Djurgården behöver en egen träningshall, med schyssta omklädningsrum och lokaler för tränarna osv. Typ som Kettler Capitals Iceplex, där Washington både har kontor och träningsanläggning. Hovet bör endast användas som matchanläggning.
Här sitter jag och drömmer..
Sv: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013
Väldigt viktig poäng du tar upp. Dif måste ha en friktionsfri infrastruktur om vi överhuvudtaget skall tänka tanken att gå upp igen. Vi kan inte slåss mot bondgängen bakbundna. Vi måste ha samma förutsättningar. Drömmen vore en egen träningsanläggning för a-laget tillsammans med j-20. Optimalt vore naturligtvis en egen arena där föreningen får mest av intäkterna. Arenan kan anpassas efter föreningens behov. Den kan tex innehålla en lunchrestaurang där alla intäkter går till föreningen. Samt mycket annat. Konferensverksamhet mm . Tanken är att arenan skall pumpa in pengar till DIF alla dagar i veckan. Inte bara matchdagen.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Mycket bra poäng! Det var något som Murray påpekade när han var här, att det aldrig fanns tid att nöta efter träningspassen därför att det stod andra lag och väntade på sin tur att träna.Kentta skrev:Djurgården behöver en egen träningshall, med schyssta omklädningsrum och lokaler för tränarna osv. Typ som Kettler Capitals Iceplex, där Washington både har kontor och träningsanläggning. Hovet bör endast användas som matchanläggning.
Det här visste jag inte om, det är ju ett STORT problem!Buford skrev:Mycket bra poäng! Det var något som Murray påpekade när han var här, att det aldrig fanns tid att nöta efter träningspassen därför att det stod andra lag och väntade på sin tur att träna.Kentta skrev:Djurgården behöver en egen träningshall, med schyssta omklädningsrum och lokaler för tränarna osv. Typ som Kettler Capitals Iceplex, där Washington både har kontor och träningsanläggning. Hovet bör endast användas som matchanläggning.
Och en lösning på detta är inget man får drömma om och hoppas att det kanske ordnar sig nån gång. Det måste lösas direkt! Ska man ens behöva argumentera för att laget ska få träna tillräckligt?
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
- DIFference
Klart man halkar efter när oändliga träningsmöjligheter saknas. Riktigt illa.
Angående kommunala pengar osv; Visst, en poäng. Men vi har fortfarande mer pengar än övriga klubbar i HA, ganska mycket mer skulle jag tro. Så det är ändå ingen anledning liksom.
Som jag nämnt tidigare. Det allra viktigaste nu är att folk går på matcherna. Det är det som avgör om vi kommer kunna satsa eller inte. En match var i månaden för alla djurgårdare i Sthlm fyller Hovet varje match. Borde inte JK och DIF tillsammans kunna starta någon kampanj för detta?
Vi hade ett bra snitt i år. Men vi får inte glömma att det var mängder av kampanjer var och varannan match också.
Angående kommunala pengar osv; Visst, en poäng. Men vi har fortfarande mer pengar än övriga klubbar i HA, ganska mycket mer skulle jag tro. Så det är ändå ingen anledning liksom.
Som jag nämnt tidigare. Det allra viktigaste nu är att folk går på matcherna. Det är det som avgör om vi kommer kunna satsa eller inte. En match var i månaden för alla djurgårdare i Sthlm fyller Hovet varje match. Borde inte JK och DIF tillsammans kunna starta någon kampanj för detta?
Vi hade ett bra snitt i år. Men vi får inte glömma att det var mängder av kampanjer var och varannan match också.
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Nej så rysligt mycket mer pengar rör det sig inte om. De andra toppsatsande lagen ligger i liknande nivåer som DIF med skillnaden att intäkterna är något lägre (men så också deras omkostnader, Stockholm är inte billigt att verka i).DIFference skrev: Angående kommunala pengar osv; Visst, en poäng. Men vi har fortfarande mer pengar än övriga klubbar i HA, ganska mycket mer skulle jag tro. Så det är ändå ingen anledning liksom.
Lag som Örebro har dessutom privata finansiärer som betalar delar av spelarlönerna men visst har du en viss poäng. BIK Karlskoga imponerar sett till spelarbudget jämfört med oss.
Djurgården har ingen stor pengasäck på banken om du trodde det vilket är pinsamt tydligt i årsredovisningarna och även om man till skillnad från Leksand sköter ekonomin så lär det knappast bli bättre.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Om nu Leksand blir kvar i HA så måste det vara ett jävla krav att vi ska fylla Globen i dom två hemmamatcherna? Skitsamma om vi djurgårdare bara fyller sektion A. Ge sektion B och C till dom så mjölkar vi dom på pengar.
Avskaffa tre mot tre.