BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Magnutz »

JÄVLA SATANS FÖRBANNADE
SKIT FAR ÅT HELVETE
.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Djurgårn »

Magnutz skrev:JÄVLA SATANS FÖRBANNADE
SKIT FAR ÅT HELVETE
.

+1!
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2339
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Buford »

Magnutz skrev:JÄVLA SATANS FÖRBANNADE
SKIT FAR ÅT HELVETE
.
Börjar whiskeyn färga på nu, hehe! Men det är bra, ut med ilskan bara. Så känner jag också.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2339
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Buford »

När vi väl får igång vårt powerplay så börjar vi släppa in mål i den spelformen istället. Dessa två baklängesmål kom dessutom i kritiska lägen i matcherna.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av #10 »

Sean Banan såg ut som #56 på min tv, han har blivit som en ond demon som kommer att förfölja mig livet ut...
Rattlehead
Inlägg: 17
Blev medlem: 2012-07-09

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Rattlehead »

Det är slut nu... Den svenska idrottsrörelsens Camelot dog den 9 mars 2013.

Vi, supportrar, försökte med insamlingen till Ottosson men bredvid honom så saknades lite kunnande, lite ork och en jävla massa smartness.

Stockholm är en väldigt, VÄLDIGT sjuk stad. Det vet vi alla som lever i den dagligen. DIF hockey har legat i respirator i nästan ett decennium. Tack som fan Stockholms stad...

"This is the end..." - Jim Morrison, 1967. Det här inlägget kommer att försvinna i mängden, precis som alla andra. Fotbollen kommer att gå samma öde till mötes om 2-3 år. Kartan ritas om nu. IK Göta fanns en gång, men inte längre.

Amen!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9501
Blev medlem: 2009-12-01

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Jim Morrison »

Vi tar det nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Magnutz »

Jim Morrison skrev:Vi tar det nästa säsong.
Vem är du och vad fan har du gjort av Jim?!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Praetori »

Rattlehead skrev:Det är slut nu... Den svenska idrottsrörelsens Camelot dog den 9 mars 2013.

Vi, supportrar, försökte med insamlingen till Ottosson men bredvid honom så saknades lite kunnande, lite ork och en jävla massa smartness.

Stockholm är en väldigt, VÄLDIGT sjuk stad. Det vet vi alla som lever i den dagligen. DIF hockey har legat i respirator i nästan ett decennium. Tack som fan Stockholms stad...

"This is the end..." - Jim Morrison, 1967. Det här inlägget kommer att försvinna i mängden, precis som alla andra. Fotbollen kommer att gå samma öde till mötes om 2-3 år. Kartan ritas om nu. IK Göta fanns en gång, men inte längre.

Amen!
IK Göta finns ändå kvar på sätt och vis, delvis genom DIF men vallfärdar du till Stora Mossen så kan du fortfarande bevittna klubben där Douglas Murray lirade hockey en gång i tiden.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Rattlehead
Inlägg: 17
Blev medlem: 2012-07-09

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Rattlehead »

Praetori skrev:
Rattlehead skrev:Det är slut nu... Den svenska idrottsrörelsens Camelot dog den 9 mars 2013.

Vi, supportrar, försökte med insamlingen till Ottosson men bredvid honom så saknades lite kunnande, lite ork och en jävla massa smartness.

Stockholm är en väldigt, VÄLDIGT sjuk stad. Det vet vi alla som lever i den dagligen. DIF hockey har legat i respirator i nästan ett decennium. Tack som fan Stockholms stad...

"This is the end..." - Jim Morrison, 1967. Det här inlägget kommer att försvinna i mängden, precis som alla andra. Fotbollen kommer att gå samma öde till mötes om 2-3 år. Kartan ritas om nu. IK Göta fanns en gång, men inte längre.

Amen!
IK Göta finns ändå kvar på sätt och vis, delvis genom DIF men vallfärdar du till Stora Mossen så kan du fortfarande bevittna klubben där Douglas Murray lirade hockey en gång i tiden.
Visst, ja, ja och allt som kan sägas.

Vila i frid Djurgårdens IF 1922-2013. Minnena har man alltid kvar.

Ridå!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17545
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:
Jim Morrison skrev:Vi tar det nästa säsong.
Vem är du och vad fan har du gjort av Jim?!
Versal-Jim försvann ju någon gång när Zabel tog över. Positiv utveckling tycker jag.
Expert.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:
Jim Morrison skrev:Vi tar det nästa säsong.
Vem är du och vad fan har du gjort av Jim?!
Versal-Jim försvann ju någon gång när Zabel tog över. Positiv utveckling tycker jag.
Sabbade frontal-lober! Och Lee Harvey Oswald?! För fan, var håller du hus karl?!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Rolv
Inlägg: 250
Blev medlem: 2009-10-29

BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Rolv »

djmoden skrev:Är så grymt besviken. insåg redan i oktober att detta inte skulle funka. Känns som laget inte vill spela eller kämpa, nånting måste verkligen hända tills nästa säsong.

Vist chansen finns fortfarande. Går det som jag vill.

såhär
11/3 Örebro - Karlskoga 3-2sd
Oskarshamn - Djurgården 2-6

I detta läge så skulle tabbelen se ut såhär

1.Örebro 14P och 8+ mål
2.Djurgården 11P och 6+mål
3.Karlskoga 11P och 5-mål
4.Oskarshamn

13/3 Karlskoga - Oskarshamn 4-1
Djurgården - Örebro 4-2


Ifall det skulle bli såhär så skulle allt gå som jag bara önskar just nu

Tabell efter 6 omgångar om det går som jag vill :)

1.Djurgården 14P och 8+ mål
2.Örebro 14P och 6+mål
3.Karlskoga
4.Oskarshamn

VI kan vinna med 4-3 också i sista mot Örebro men då hamnar vi på samma målskillnad
Men som sagt det ska mkt till att detta ska slå in. Ser redan fram emot nästa säsong men det är mkt som måste bytas ut i laget. Ska bli intressant och se hur truppen ser ut. Sen gäller det alla Djurgårdare att aldrig svika laget även fast vi skulle bli kvar o HA lika länge som de där äckliga Solna laget. Vi ska inte ha 2-3000 på läktaren aldrig då menar jag aldrig vi ska visa att vi ställer upp oavsett. DIF hockey kommer alltid att finnas och vi kommer alltid finnas där. Vi får se fram emot, vår/sommar och en massa härlig fotboll. Där spelar i alla fall DIF i finrumet. Ha det bra nu alla DJURGÅRDARE så ses vi i sommar på stadion och våran nya arena.
Räcker ju med att vi "bara" tar 6 poäng. Samtidigt som BIK tar poäng (gärna mer än 1, då blir det inte frågan om målskillnad) av Örebro. Sedan slår Oskarshamn, BIK i sista omgången.

!!!!
Senast redigerad av Rolv den 2013-03-09 22:21:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17545
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av SirDIFalot »

Fan vad kul det ska bli att se Oskarshamn-DIF sen.... Och hur många blir det på plats mot Örebro? Om vi till och med i teorin är borta då? 1000-1500?
Expert.
Rattlehead
Inlägg: 17
Blev medlem: 2012-07-09

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Rattlehead »

En sak till. Jag vill bara säga detta.

Det kommer att krävas en total krasch av samhället för att DIF hockey ska bli gällande igen. En total krasch, ekonomiskt, för att alla föreningar och klubbar ska börja om från noll, zip, scratch m m. DIF är ändå ett varumärke som har en historia. Det är det vi kan hoppas på. Packet försvann och gick upp i elfte timmen. Vi, DIF, vi bara försvann...

Hjärtat blöder! FAN!!!
Skriv svar