BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIF#1
Inlägg: 281
Blev medlem: 2012-09-16

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av DIF#1 »

Vart är alla optimister? Jag sa ju att det var kört! Fick iaf in oddset.

AVGÅ ALLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(Förutom Otto, Wennberg, Sörensen)

JÄVLA FIASKO!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Nummer19 skrev:Publiksnittet lär ju fallera något oerhört till nästa säsong. Fyfan alltså, DIF-Asplöven en mörk och kall novemberkväll lär ju inte dra mer än 4000 nästa säsong.
Hemsk tanke. Men det är lätt att få en hype till EN säsong i allsvenskan, "var med året i skitserien" typ och sen ES igen. Ska man harva där flera år blir det väldigt, väldigt svårt.
DIF ska vara tacksamma om de överhuvudtaget har en klack på matcherna nästa säsong. Handlar inte om medgångssupportrar, handlar om rent hälsomässiga skäl.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Djurgårn »

På något sjukt sätt känns det som en lättnad just nu. Nu när säsongen är över kan man äntligen få pusta ut lite....
Jaha!
Inlägg: 73
Blev medlem: 2012-02-01

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Jaha! »

SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:Satsningen på juniorer har sakta men säkert tagit död på DIF hockey. Långsökt, jag vet, men jag tror det är så.
Poängligan i vårt lag säger annat va?
Den säger inte ett piss! Möjligtvis att vi har många juniorer i laget så nån jävel måste vinna poängligan.
MGC
Inlägg: 378
Blev medlem: 2011-10-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av MGC »

SirDIFalot skrev:
MGC skrev:
Daniel942 skrev:
MGC skrev:Hoppas att vi visar att vi är Djurgårdare på onsdag och inte några jävla hatande bönder!!!
Ska vi hylla laget eller vad är det du säger?
Absolut inte, total tystnad.
Äh, lämna Hovet tomt bara.
Är också gångbart.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Mattias_87 »

Djurgårn skrev:På något sjukt sätt känns det som en lättnad just nu. Nu när säsongen är över kan man äntligen få pusta ut lite....
Faktiskt. Det finns ingenting som får mig att må så dåligt som ishockey. Funderar starkt på att skaffa ett annat intresse nu.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av BaronVonDif »

Nu när Challe följt Allsvenskan i TVÅ säsonger kanske han vet vad som krävs för att toppa denna serie?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av SirDIFalot »

Jaha! skrev:
SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:Satsningen på juniorer har sakta men säkert tagit död på DIF hockey. Långsökt, jag vet, men jag tror det är så.
Poängligan i vårt lag säger annat va?
Den säger inte ett piss! Möjligtvis att vi har många juniorer i laget så nån jävel måste vinna poängligan.
Jo, men ärligt talat. De egna produkterna Erik, Holm, Åberg, Wennberg etc är ju de enda som har överträffat förväntningarna i år.

De etablerade värvningarna i Granath, Timmy, Linkan, Johner, Lidström kom inte upp i den nivån som förväntades av dom.
Expert.
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av lajjnus »

Tack(?) för den här säsongen. Väl mött i höst. Avgå alla.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Mäklaren »

Wennberg spelar klart matchen mot Oskarshamn, tränar på morgonen dagen efter - men är
Inte med i nästkommande två matcher. Fy fan vad klent. Man ska vara jävligt skadad om man inte ska spela sådana här matcher. Ta en spruta och kör för fan.

Men det är klart. Som spelar i Djurgården struntar man ju i hur det går. Största loserföreningen i landet och snart är vi bakom Bajen i seriesystemet, tro mig.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Boeman
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Boeman »

Det är ju tyvär inte bara chansen att missa eliten.Det är ju även väldigt mycket pengar som står på spel.En miss av KS minskar garanterat spelarbudgeten till nästa år.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Praetori »

Alberget4A skrev: Tror ingen som är DIF är nöjd just nu, men du ser förbi det verkliga problemet. Problemet sitter inte i spelarna, det sitter nånstans i föreningen. Därför är det inte okej att bua ut spelarna tycker jag.
Ovanstående är riktigt bra skrivet. Jag skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att bua ut en spelare som Ölvestad eller Otto som givit allt för denna klubb. Ni tror inte dessa lirare kunnat få andra erbjudanden från andra klubbar? Eller Fimpen, Nisse eller Honken som fan gick med på en lön som ligger på mcdonaldsnivå för klubbens skull.
Visst fan har folk rätt att vara kritiska, ALL rätt. Men väljer man att gå på en match så sjunger man FÖR Djurgården eller håller käften, det är min åsikt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Husmusen
Inlägg: 261
Blev medlem: 2011-09-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Husmusen »

Otroligt naivt av folk att tro att vi skulle gå upp i år. Det lär ta minst 5år men inte omöjligt att det kan ta upp till 10. Man kan ju börja hoppas om avancemang när man spelat kvalserien ett par år på raken.

Kanske blir ljusare den dagen Challe försvinner helt och hållet.
Användarvisningsbild
Boeman
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Boeman »

Mäklaren skrev:Wennberg spelar klart matchen mot Oskarshamn, tränar på morgonen dagen efter - men är
Inte med i nästkommande två matcher. Fy fan vad klent. Man ska vara jävligt skadad om man inte ska spela sådana här matcher. Ta en spruta och kör för fan.

Men det är klart. Som spelar i Djurgården struntar man ju i hur det går. Största loserföreningen i landet och snart är vi bakom Bajen i seriesystemet, tro mig.
Jag tror det var Zabel,s beslut att inte spela Wennberg faktiskt.Inte hans eget.
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Manijock »

Erik har inte överträffat några jävla förväntningar för helvete SirDIF. Grabben är en katastrof som inte har psyke eller talang att spela på denna nivå. Inse faktum, han är inte ung längre. Han ska föreställa en man, men är inget mer än en omogen pojke som gjort fel val i livet.
Skriv svar