BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Sv: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Sjöwall »

Vi har fortfarnade allt i egna händer. Vi är inte beroende av att Örebro torskar idag. Vinn bara de resterande tre.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Tabarnak
Inlägg: 58
Blev medlem: 2012-03-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Tabarnak »

Tobbe_Gotland skrev:Tror att Zabel sliter sitt hår lika mycket som vi gör.
:P humor på högsta nivå!!
storpotäten
Inlägg: 64
Blev medlem: 2012-02-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av storpotäten »

I ett fåtal matcher under säsongen har vi spelat rejält i egen zon och gjort skitjobbet utmed sargerna. Hoppas över allt annat att vi krigar ikväll, vinner kampen utmed sargerna, lägger mkt puckar på mål och inte lägger energi på att provoceras av gruff från BIK.

Ett kungarike för en backlinje med attityd och aggressivitet som Sörensen och Ölvestad.

Hjärtat hoppas på 3p men magen säger tyvärr att kladdande med puck i egen zon blir avgörande även ikväll. Hoppas jag har fel.
100 % i varje situation!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Magnutz »

storpotäten skrev:I ett fåtal matcher under säsongen har vi spelat rejält i egen zon och gjort skitjobbet utmed sargerna. Hoppas över allt annat att vi krigar ikväll, vinner kampen utmed sargerna, lägger mkt puckar på mål och inte lägger energi på att provoceras av gruff från BIK.

Ett kungarike för en backlinje med attityd och aggressivitet som Sörensen och Ölvestad.

Hjärtat hoppas på 3p men magen säger tyvärr att kladdande med puck i egen zon blir avgörande även ikväll. Hoppas jag har fel.
Bänka EG och låt Ölvestad lira back. Jag är allvarlig. Jimpa skulle käka upp folk.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Inlägg: 534
Blev medlem: 2010-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Yekaterinburg, RUS

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Datsyuk_13 »

Tre av sex poäng i det här dubbelmötet med Karlskoga hade jag tagit på förhand.

Så än lever hoppet...
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2013-03-09 09:51:39, redigerad totalt 1 gånger.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Inlägg: 534
Blev medlem: 2010-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Yekaterinburg, RUS

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Datsyuk_13 »

.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Sv: Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av #10 »

Magnutz skrev:
storpotäten skrev:I ett fåtal matcher under säsongen har vi spelat rejält i egen zon och gjort skitjobbet utmed sargerna. Hoppas över allt annat att vi krigar ikväll, vinner kampen utmed sargerna, lägger mkt puckar på mål och inte lägger energi på att provoceras av gruff från BIK.

Ett kungarike för en backlinje med attityd och aggressivitet som Sörensen och Ölvestad.

Hjärtat hoppas på 3p men magen säger tyvärr att kladdande med puck i egen zon blir avgörande även ikväll. Hoppas jag har fel.
Bänka EG och låt Ölvestad lira back. Jag är allvarlig. Jimpa skulle käka upp folk.
Otto är väl ett bättre val?
järnkaminen82
Inlägg: 113
Blev medlem: 2011-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av järnkaminen82 »

Alla vi som ska till matchen ikväll måste fan bära laget till seger, har svårt att se att dom klarar det utan oss. KROSSA bik
Användarvisningsbild
Toffen
Inlägg: 15
Blev medlem: 2013-02-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Toffen »

Om vi trots allt vinner ikväll, och "ger dem ett riktigt jävla helvete", så tror jag faktiskt att vi även tar Örebro hemma på onsdag och fixar en plats i KS. Kalla mig dum jävla optimist, men jag orkar fan inte vara mera negativ nu efter den senaste matchernas besvikelse. Helgen är nästan förstörd innan den ens har börjat.

Gör vi första målet ikväll, så vinner vi. Jag förutsätter att Gustafsson är bänkad nu efter alla hans avgörande misstag. Vi har liksom inte råd med sånt kladdande med pucken i egen zon mer, det räcker nu.
storpotäten
Inlägg: 64
Blev medlem: 2012-02-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av storpotäten »

Toffen skrev:Jag förutsätter att Gustafsson är bänkad nu efter alla hans avgörande misstag. Vi har liksom inte råd med sånt kladdande med pucken i egen zon mer, det räcker nu.
Instäemmer. Övertygad att EG har fått feedback från ledningen på sina misstag men trillar inte poletten ner hos spelaren trots det så är en bänkning oundviklig. Kan spelaren sen inte ta kritik i form av en bänkning är nog egot en aning för stort. Otroligt viktigt att ledningen skickar tydliga signaler vad som är acceptabelt och inte. Läser man mellan raderna på Mats Bäcklins uttalande på presskonferensen igår vill iaf han bänka EG ikväll.
100 % i varje situation!
Tobbe_Gotland
Inlägg: 101
Blev medlem: 2012-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Visby

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Tobbe_Gotland »

Jag hade det på känn att vi skulle torska igår. Det kan liksom inte gå så bra.
Men blir förbannad ändå fast jag var inställd på torsk.
Men tror att vi tar det idag :D
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Magnutz »

Jag växlar som en jävla rally-förare mellan tankar som "Om #56 spelar stänger jag av TVn" till "Fan vad jag hoppas killen vaknar och blir bra"... Till sist känner jag bara en sak. Ta inte ut honom. Ha honom inte med på bänken. Det funkar inte. Jag blir orolig i själen bara jag tänker på det.

Det finns fler som gör missar i laget men jag är fan övertygad om att merparten av dessa kommer som reaktioner på den osäkerhet som sprids från ovan nämnda källa. (Helt amatörmässiga tankar men det är så jag känner JUST NU)

Så, om jag får som jag önskar ser jag ljust på dagens match. Spelar #56 är det tombola. Ett par bjudningar och vi måste göra 3 mål extra för att vinna. Det håller aldrig. Inte idag och absolut aldrig i en kvalserie.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Malto »

Tycker faktiskt han var bra när han kom tillbaka i sista. Såg om delar av sista perioden efteråt och kan konstatera att nr 19s utvisning i början av tredje åt upp mycket energi. Eller gav BIK kanske man ska säga.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag vill bara se en överkörning. Åt något håll. Någon nämnde mercy kill vilket jag föredrar än att hoppas hela jävla tiden.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2013-03-09 10:28:40, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Staten »

Om det är som sirDIFalot säger; att vårt backuppsättning blir dålig om Erik är dålig så ska han bänkas idag. Nu handlar det om Djurgårns framtid och inte om Eriks framtid.

Pettersson - Arnesson
Lidström - Holm
Granath - Falk

Balanserade backpar tycker jag, men det bygger på att de "erfarna" i varje backpar tar sitt jävla ansvar.
Arnesson är bästa back just nu, han ska spela mycket.
Skriv svar