Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2291
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av crike »

Måste säga att jag gillar att vi har det "lyxproblemet" att vi har för många forwards hela och friska när vi nu befinner oss i en sådan här avgörande fas.

Det som dock blir trist är att jag upplever Tonys tålamod med den sista forwarden som för kort. Oavsett om det är Tim eller Ljungh som har lirat där så har dom fått runt 3-4 byten i första perioden för att sen bänkas efter 1-2 byten i andra och ev komma tillbaka lite i tredje. Måste vara sjukt svårt att prestera när man får sitta så lång tid mellan bytena samt så lär det vara jävligt tråkigt. Den tiden påverkas självklart av special teams där dom inte ingår, att jämföra med Fimpen och Hank som båda spelar BP till och från och på så sätt är mer inne i spelet.

Matchen? Tror vi tjänar på att lira hemma idag och borta imorgon, Bik måste ju ändå göra en resa mer än oss, kanske inte påverkar så mycket men det är definitivt ingen nackdel. Jaja, vinst idag blir det! Så, nu har jag jinxat det också.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Kall-El »

Varför i hela friden skall Tim petas till förmån för Bremberg?

Tim har ju varit helt ok de byten han får göra.

Bremberg har fått massor av chanser och bidrar inte med mycket alls.

Det här handlar inte om vad spelare har gjort förut utan om vad de presterar nu.

Vi har enligt mig inte råd att chansa med att försöka få igång en spelare när varje poäng är livsviktig.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av pulverapa »

Grabbarna var iväg på Gokart igår tydligen.

Jag vet ju det själv att man har en jävla träningsvärk i några dagar efter att man kört gokart men då är ju jag jävligt slapp och otränad. Hoppas spelarna är bättre tränade än vad jag är - annars får vi sätta vårt hopp till Linkan som tydligen stod över... :lol:
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2291
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av crike »

pulverapa skrev:Grabbarna var iväg på Gokart igår tydligen.

Jag vet ju det själv att man har en jävla träningsvärk i några dagar efter att man kört gokart men då är ju jag jävligt slapp och otränad. Hoppas spelarna är bättre tränade än vad jag är - annars får vi sätta vårt hopp till Linkan som tydligen stod över... :lol:
Vill inte vara den som är den just nu men Go-kart kanske inte var det bästa enligt mig. är relativt vanligt med skador när glada amatörer kör, kanske ännu vanligare när en grupp testosteronstinna hockeyspelare. Aja nu har det väl inte framkommit att något hänt men jag hade nog hellre sett att dom spenderat dagen på spa :wink:
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av diffarn1 »

crike skrev:
pulverapa skrev:Grabbarna var iväg på Gokart igår tydligen.

Jag vet ju det själv att man har en jävla träningsvärk i några dagar efter att man kört gokart men då är ju jag jävligt slapp och otränad. Hoppas spelarna är bättre tränade än vad jag är - annars får vi sätta vårt hopp till Linkan som tydligen stod över... :lol:
Vill inte vara den som är den just nu men Go-kart kanske inte var det bästa enligt mig. är relativt vanligt med skador när glada amatörer kör, kanske ännu vanligare när en grupp testosteronstinna hockeyspelare. Aja nu har det väl inte framkommit att något hänt men jag hade nog hellre sett att dom spenderat dagen på spa :wink:
Vilka skador är det som är vanliga? Har inte kört gokart på länge och har nog aldrig hört att det är vanligt med skador bland amatörer.
Användarvisningsbild
DIF#1
Inlägg: 281
Blev medlem: 2012-09-16

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av DIF#1 »

Otroligt viktig match idag! Hoppas på grymt drag på läktaren och 3 underbara poäng. Vinner vi idag så blir det fan till att åka till Karlskoga imorgon :)

KÄMPA DIF!!!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
laxen
Inlägg: 131
Blev medlem: 2012-01-27

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av laxen »

Är det bara jag eller börjar det äntligen bli en bra känsla på hovet?

Idag tror jag på seger och en jävla skön stämning på hovet. Livsfarligt att tänka så för det är ju inte ovanligt de senaste åren att när det känns bra så blir det omvända. Men känslan är fan bra nu!

Även denna match spenderas på kortsidan! Nu jävlar!
Willmister
Inlägg: 4
Blev medlem: 2012-09-22

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Willmister »

Någon som vet hur många plåtar som är sålda till ikväll? kan man räkna med fullsatt?
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Malto »

Otto som back kanske vore något. Det skulle i alla fall garantera bra förstapass. Fast kanske inte just nu...
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av pulverapa »

Willmister skrev:Någon som vet hur många plåtar som är sålda till ikväll? kan man räkna med fullsatt?
Nej nej nej, runt 6k.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Jepe »

Willmister skrev:Någon som vet hur många plåtar som är sålda till ikväll? kan man räkna med fullsatt?
Troligtvis runt 6000, förhoppningsvis över.

@difhockeyse: Biljettförsäljningen tickar på och vi siktar på en publiksiffra över 6000 i kväll. @ernlund95 @le_bada
2014-04-07, vad hände?
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av sensei »

Bara vi får se ölve-x-kalus på laguppställningen samt att de för en gångs skull spelar som uppställningen ett tag så blir jag glad.

Kalus har faktiskt fungerat ihop med i stort sett alla spelare, så X spelar inte så stor roll för mig. Men fimpen vore såklart coolt, håll i hatten.

Dock har jag inget emot att Zabel coachar mer aktivt och ska vi säga "utan tålamod" nu när det börjar hetta till och varje match är enormt viktig.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Kall-El »

Vill bara säga att bilden som säljs på tradera på Fimpen är klockrehn.

Synd bara att det inte framgår något om storlek eller om bilden kommer med ram eller något alls i den stilen!
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av JohanPez »

Sjöwall skrev:400kr spelade på Karlskogavinst vilket betyder att Åbergs NHL-skott kommer bli avgörande.
Snicksnack, Honken avgör!
förevigtdjurgården
Inlägg: 4325
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av förevigtdjurgården »

Ikväll ska vi gå fucking mental.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Skriv svar