Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:Bara jag som har en känsla av att Adam får stå idag? Han har väl hållt nollan i två matcher mot Oskarshamn den här säsongen? Känns ju dock "sådär" eftersom han ju inte stått en match på bra länge... :?

Eller kommer man köra med Chet fullt ut. Pallar han det?
Lugn nu. Chet kommer att stå alla matcher.

Jag vill absolut inte se Reideborn någon match så länge det gäller någonting.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:DIF-publiken fortsätter att förvåna. Här har vi haft 6000-7000 på relativt ointressanta matcher under säsongen, men nu när det verkligen gäller och äntligen har blivit riktigt roligt så blir det troligen max 5500, fantastiskt konstigt.

DIF brukar förvisso alltid vinna när det är skralt med folk på hemmaplan.
Förstår inte heller det där, sjukligt märkligt! Tror man resonerar som så att "mäh, det är ju match på fredag istället mot ett "roligare" lag, vi går på den istället!".

Angående Reideborn; nu lyssnar ju förvisso inte tränarna på vad du tycker (men tror iofs ändå du får rätt). ;)
Bild
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013

Inlägg av Isabo »

Mäklaren skrev:DIF-publiken fortsätter att förvåna. Här har vi haft 6000-7000 på relativt ointressanta matcher under säsongen, men nu när det verkligen gäller och äntligen har blivit riktigt roligt så blir det troligen max 5500, fantastiskt konstigt.

DIF brukar förvisso alltid vinna när det är skralt med folk på hemmaplan.
Ja det är lite underligt. Jag köpte nyss playoffkortet trots att jag inte är helt 100% kry. Man måste ju dra sitt strå till stacken!

Jag hoppas verkligen att lite fler ramlar in på direktinsläpp till sist. Och om inte så gissar jag att det blir mer folk mot BIK och Örebro.

En teori som ofta brukar figurera är väl att folk börjar få ont om stålar nu. Men ändå...
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013

Inlägg av Metal Machine »

Man kanske skulle göra som många av er skriver och ställa sig i klacken ikväll. Sjunga utav bara fan.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013

Inlägg av Isabo »

Metal Machine skrev:Man kanske skulle göra som många av er skriver och ställa sig i klacken ikväll. Sjunga utav bara fan.
Det är en bra idé. Ju fler desto bättre.
Skrika och sjunga,
sönder en lunga,
det går att andas ändå,
man har ju två...
Användarvisningsbild
Tibbe
Inlägg: 311
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013

Inlägg av Tibbe »

Isabo skrev:
Mäklaren skrev:DIF-publiken fortsätter att förvåna. Här har vi haft 6000-7000 på relativt ointressanta matcher under säsongen, men nu när det verkligen gäller och äntligen har blivit riktigt roligt så blir det troligen max 5500, fantastiskt konstigt.

DIF brukar förvisso alltid vinna när det är skralt med folk på hemmaplan.
Ja det är lite underligt. Jag köpte nyss playoffkortet trots att jag inte är helt 100% kry. Man måste ju dra sitt strå till stacken!

Jag hoppas verkligen att lite fler ramlar in på direktinsläpp till sist. Och om inte så gissar jag att det blir mer folk mot BIK och Örebro.

En teori som ofta brukar figurera är väl att folk börjar få ont om stålar nu. Men ändå...
Riktigt konstigt faktiskt. Jag kommer troligen gå själv ikväll när alla tre kompisar jag brukar gå med bangar. Fattar ingenting. Det är ju nu det "roliga/ångest" börjar.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013

Inlägg av Staten »

Att det är väldigt lite intresse till den här matchen understryker väl bara det att folk ser det som ett väldigt stort nederlag att vi inte gick direkt till kvalserien. Jag var rätt övertygad om att playoff skulle bli en rätt så folkskral historia för att om vi går till kvalserien kommer det givetvis vara mycket stort intresse igen.
laxen
Inlägg: 131
Blev medlem: 2012-01-27

Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013

Inlägg av laxen »

Alla till klacken! Jag hakar.
Användarvisningsbild
Toffen
Inlägg: 15
Blev medlem: 2013-02-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013

Inlägg av Toffen »

laxen skrev:Alla till klacken! Jag hakar.
Håller med!! Alla ni som har sittplats, kom och gör oss sällskap i klacken, så sjunger vi utav bara faan även om vi bara blir runt 5500 som det ryktas om!
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013

Inlägg av Metal Machine »

Funderar faktiskt på att göra det. Alla ska sjunga så mycket det bara går och påverka sin omgivning till att göra detsamma! Nu kör vi! Mer hets!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013

Inlägg av -daniel- »

Staten skrev:Att det är väldigt lite intresse till den här matchen understryker väl bara det att folk ser det som ett väldigt stort nederlag att vi inte gick direkt till kvalserien. Jag var rätt övertygad om att playoff skulle bli en rätt så folkskral historia för att om vi går till kvalserien kommer det givetvis vara mycket stort intresse igen.
Jag vet inte, antagligen spelar det in men eftersom vi på ett ungefär brukar ha lika mycket publik i med samt motvind tror jag snarare det extremt osexiga moståndet Oskarshamn har än större betydelse för publiktappet. Känns faktiskt betydligt hetare med Karlskoga & Örebro.
Bild
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013

Inlägg av Isabo »

Staten skrev:Att det är väldigt lite intresse till den här matchen understryker väl bara det att folk ser det som ett väldigt stort nederlag att vi inte gick direkt till kvalserien. Jag var rätt övertygad om att playoff skulle bli en rätt så folkskral historia för att om vi går till kvalserien kommer det givetvis vara mycket stort intresse igen.

Vilket ju är ett stort feltänk. Vinner man inte playoff blir det ingen kvalserie, alltså behövs stödet minst lika mycket i PO. Det blir ingen smörgås om du hoppar över brödet...
Användarvisningsbild
DIF#1
Inlägg: 281
Blev medlem: 2012-09-16

Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013

Inlägg av DIF#1 »

Skönt som fan att det blev 2 poäng igår! Men nu måste vi höja nivån på spelet och för i helvete vara med direkt från start! Det håller inte om vi ska ligga under med minst 2 mål varenda jävla match. Dags att vakna nu och kämpa från start till mål!

OT: Nån mer som läste på AB om Äckel-Leksands skattefiffel med hjälp av kommunen? Så förbannad jag blir. Äckel-LIF måste fan bli tvångsnedflyttade! Varför skall de vara en undantagsförening??! FY FAN! http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6362103.ab

KÄMPA DIF!!!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013

Inlägg av Kall-El »

Kan tänka mig att Oskarshamn inte är direkt sexigt och med match igen hemma redan på fredag kan det ju vara så att en del folk tycker att det räcker med den.

Folk har helt enkelt inte hur mycket tid och pengar som helst att lägga på hockey.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 6/3 2013

Inlägg av Caveman »

Mäklaren skrev:
-daniel- skrev:Bara jag som har en känsla av att Adam får stå idag? Han har väl hållt nollan i två matcher mot Oskarshamn den här säsongen? Känns ju dock "sådär" eftersom han ju inte stått en match på bra länge... :?

Eller kommer man köra med Chet fullt ut. Pallar han det?
Lugn nu. Chet kommer att stå alla matcher.

Jag vill absolut inte se Reideborn någon match så länge det gäller någonting.
Då skulle jag bli riktigt jävla förbannad om Adam skulle få stå idag, jag håller med Mäklaren; Jag vill absolut inte se Reideborn någon match så länge det gäller någonting.
Skriv svar