Playoffserien

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Playoffserien

Inlägg av Jepe »

Caveman skrev:Kalus tackling:
Det är humor på hög nivå att man får den där till 4 matchers avstängning. Visst lyfter skridskorna men som jag ser det är det efter kontakt som det sker.
2014-04-07, vad hände?
Manijock
Inlägg: 7867
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Playoffserien

Inlägg av Manijock »

sensei skrev:
VäsbyMental skrev:Här är tacklingen



Som jag ser det så hoppar han, men enbart för att undvika att köra sönder sin medspelares ben.
Han hoppar inte in den, men som i alla tacklingar så blir det en sådan kraft efter ihopslagningen. Dessutom blir Kalus själv trippad av Hank(?) i samma ögonblick, vilket föranleder att benen tappar kontakt med isen efteråt. Om nu det ska spela någon jävla roll.

Kolla i ögonblicket innan så ser man väldigt tydligt att det inte är frågan om någon "hopptackling".
När jag såg klippet i sin suddiga diffusa helhet första gången tänkte jag skriva att Kalus tar kanske århundradets dummaste tackling och att avstängningen är i sin korrekta volym. MEN tittar man noga samt pausar i tacklingsögonblicket så ser man faktiskt att när tackligen väl träffar är båda Petrs skridskor i isen. Hoppet sker alltså i en naturlig rörelse direkt efter att tacklingen ägt rum. Med andra ord så är denna dom helt felaktig och i min mening är det inte ens en tvåminutare. Dock svårt att se när det går så fort som det gör därnere på isen det medges. Avstängningen är dock skrattretande med tanke på att dessa personer har minst lika bra bilder som oss att arbeta med. Uselt!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Playoffserien

Inlägg av Magnutz »

Manijock skrev:
sensei skrev:
VäsbyMental skrev:Här är tacklingen



Som jag ser det så hoppar han, men enbart för att undvika att köra sönder sin medspelares ben.
Han hoppar inte in den, men som i alla tacklingar så blir det en sådan kraft efter ihopslagningen. Dessutom blir Kalus själv trippad av Hank(?) i samma ögonblick, vilket föranleder att benen tappar kontakt med isen efteråt. Om nu det ska spela någon jävla roll.

Kolla i ögonblicket innan så ser man väldigt tydligt att det inte är frågan om någon "hopptackling".
När jag såg klippet i sin suddiga diffusa helhet första gången tänkte jag skriva att Kalus tar kanske århundradets dummaste tackling och att avstängningen är i sin korrekta volym. MEN tittar man noga samt pausar i tacklingsögonblicket så ser man faktiskt att när tackligen väl träffar är båda Petrs skridskor i isen. Hoppet sker alltså i en naturlig rörelse direkt efter att tacklingen ägt rum. Med andra ord så är denna dom helt felaktig och i min mening är det inte ens en tvåminutare. Dock svårt att se när det går så fort som det gör därnere på isen det medges. Avstängningen är dock skrattretande med tanke på att dessa personer har minst lika bra bilder som oss att arbeta med. Uselt!
I min bok ser det ut som att Kalus försöker undvika killen men möter en medspelare. Försöker liksom lirka sig runt. Att de stänger av Kalus här är helt och hållet vidrigt. Kikar om och om på klippet. Kalus vänder till och med sidan mot båda spelarna som han får emot sig för att komma emellan. Det får han 4 matcher för.

Jag skiter fullständigt i att det sitter med gamla hockeyspelare och jurister i DN, de gör ju fan fel på fel på fel. De verkar kunna ungefär INGET om hockey.

OCH: Om man kan något om hockey så VET man att när ens kropp träffar en annan fysisk enhet (sargjävel, spelare etc) så lyfter fötterna. Det betyder inte att man hoppar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Playoffserien

Inlägg av Caveman »

Jepe skrev:
Caveman skrev:Kalus tackling:
Det är humor på hög nivå att man får den där till 4 matchers avstängning. Visst lyfter skridskorna men som jag ser det är det efter kontakt som det sker.
Visst är det så.

Jag kan ta att det hade blivit en utvising men inte 4 matchers avstängning. Det alltså att föredra att ta ett strypgrepp på en domare/linjeman än att tacklas, vart är hockeyn på väg?
Senast redigerad av Caveman den 2013-03-04 15:54:38, redigerad totalt 1 gånger.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Playoffserien

Inlägg av Kall-El »

Nu har även jag vevat tacklingen flera gånger och jag kan inte se detta vara annat än möjligen 2 minuters utvisning. Matchstraff är ett skämt och 4 matcher på det är faan i mig rättsskandal utan like.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Playoffserien

Inlägg av SirDIFalot »

2 minuter charging eller möjligtvis game for checking to head, vi har ju inget tydligt regelverk i Sverige så vet inte vad man ska gå efter, men hade Shanahan kollat på den hade han nog haft ett case för "the head is targeted, or the principal point of contact". Men njae... Fyra matcher känns överdrivet.

Varför säger man alltid "Fyra matcher varav en omvandlas till böter" förresten? Är det svårt att säga "Tre matcher + böter" ?
Expert.
Användarvisningsbild
Toffen
Inlägg: 15
Blev medlem: 2013-02-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Playoffserien

Inlägg av Toffen »

Jag räknar med full uppslutning på onsdag på Hovet!
Nu sjunger vi hem 3 poäng. Oskarshamn ska få möta en ljudvägg som de aldrig varit med om förut!!
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Playoffserien

Inlägg av Challen »

Hata DN. Pinsamt. Fan va less jag blir.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5736
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Playoffserien

Inlägg av Vikas »

Det är ju dock sådana här domar som egentligen måste överklagas så vi inte får ett klimat där ingen vågar tacklas i hockeyn längre.

Verkar inte finnas några indikationer på överklagan från vårt håll, tyvärr...
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Playoffserien

Inlägg av Challen »

Vikas skrev:Det är ju dock sådana här domar som egentligen måste överklagas så vi inte får ett klimat där ingen vågar tacklas i hockeyn längre.

Verkar inte finnas några indikationer på överklagan från vårt håll, tyvärr...
Tycker det är rätt sjukt att man inte överklagar. Läste i ab att "Bibic försöker bara ta sig till sin motståndare och därför greppar linjedomaren vid bröstet/halsen" om man tittar på videon så ser man ju att motståndaren är typ 7 meter bort, han hade ju lätt kunnat åka runt domaren. Varför ska det gullas så mycket med lyxfällan för? Sjukt!
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Playoffserien

Inlägg av Rix »

DIFhockey har börjat lobba för playoff med intervjuer och sånt, nu skulle det vara kul med en barometer inför onsdag och fredag.
DIFHockey och vi andra måste hetsa igång nu så att folk kommer. Vi kan göra Hovet till en bekvämlig borg där motståndarna kan komma och sno poäng, eller göra det här till vår borg igen, där domarna har press på sig hela tiden, motståndarna vill knappt hålla i pucken och viselorkanen varje gång dem försöker gå till anfall blir bara högre för varje sekund. Motståndarna ska inte höra varandra på isen och dem ska inte få en sekunds lugn och ro.

Fans som stöttar laget till max och en klack där inte en jävel går ifrån med en röst som går att höra. Sångerna ska eka över hela arenan, vi ska hoppa runt, sjunga och visa att här ska inga jävla bönder komma och ta poäng.
Vi ska återigen visa att vi har Sveriges bästa klack och den överlägset bästa sittplats som finns i hockey Sverige.
En sak är jag helt hundra på, om vi ska till KS så måste vi ta 9 poäng hemma, enbart det räcker inte, men om vi tar 9 av 9 poäng hemma så ska ni se att vi har en jävligt bra chans att ta oss dit.

Hela detta år har folk skanderat "Vi ska upp i år!" visa det nu på onsdag och stå upp för DIF, inget jävla burop över missat skott i PP eller någon som gör misstag, lyft laget när dem spelar sämre och sett enorm press på motståndarna.

Alla kräver att spelarna ska ge sitt yttersta, kriga utav bara helvete och tröjorna ska drypa av svett. Men då får vi fan se till att ställa lite krav på oss själva också! Full arena och ett jävla drag på läktaren.

MOT HOVET PÅ ONSDAG!
Alberget4A
Inlägg: 251
Blev medlem: 2012-09-23

Re: Playoffserien

Inlägg av Alberget4A »

Ser ni inte kopplingen? Det bibic gjorde brukar ju få 8 matchers avstängning. Men han spelar i Leksand så han fick 2. Han fick ett 75%-igt avdrag på straffet. why so surprised?
Användarvisningsbild
Skotte
Inlägg: 92
Blev medlem: 2010-12-15

Re: Playoffserien

Inlägg av Skotte »

Måste bara sprida lite negativ energi känner jag, för det känns så smärtsamt uppenbart att många av våra spelare inte kommer fungera som människor med fullt utvecklade hjärnor i de här matcherna. Pressen är för stor. Vi har bara något att förlora.

Så många gånger har det sagts förut, men aldrig förut har det varit lika uppenbart för mig att "rädslan att förlora är större än viljan att vinna" är det som tyvärr gör att vi lirar i HA nästa säsong också.

Bäcklin lägger favoritskapet hos BIK, och spelmässigt över hela säsongen så vore det bara rimligt att ge oss favoritskapet om man får ett papper där de fyra lag som ska spela i en play-off-serie står med, och sedan försöka förutspå vem som går vinnande ur striden utan att ha sett en enda match.

Jag har en väldigt dålig känsla i kroppen.

(/din vän pessimisten)
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Playoffserien

Inlägg av Daniel942 »

Det är fruktansvärt dåligt sålt till på Onsdag om man kollar Ticnet. Släpp ut biljetterna billigt DIF, det är bättre att ha 8000 som betalat 50:- än 4000 som betalat 100:-.

Jag tycker lösbiljettsförsäljningen har varit usel under säsongen faktiskt. Om vi har 3500 säsongskort så har man till en lågmatch sålt typ 1500-2000 lösbiljetter.
Hur jobbar man för att öka den försäljningen?

Sen kan jag tycka att 250:- för långsida är lite väl mycket när vi inte lirar i ES. Även om det är en prissänkning så bör det högst ligga på runt 200:- och en klackbiljett bör ju kosta 50-100:-. 160:- för klack i HockeyAllsvenskan, please.
Även om jag förstår att man behöver inkomsten.

Men nåt måste man ju kunna göra.
DIF!
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Playoffserien

Inlägg av Godnoken »

Önskar att det fanns en bro mellan Gotland och fastlandet. Tar cirka 6 timmar att åka till och från Nynäshamn med båt.. Jaja, i år skall jag upp och se åtminstone EN match. Lika bra att passa på nu i play off och sedan i kvalserien ifall vi lyckas ta oss dit!

FORZA DIF!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Skriv svar