Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
VäsbyMental
Inlägg: 134
Blev medlem: 2012-04-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av VäsbyMental »

Kallus får 4 matcher för en tackling och Bibic i Leksand får 3 matcher för en strypgrepp mot en domare. Pinsamt !!!
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av Morwin »

Caveman skrev:Tim & Linkan bör stanna hemma, vi måste ha spelare som förstår allvaret, vi kan inte ha spelare som spelar för sig själva.. Är denna match tillräckligt viktig för Linkan?
" vi måste ha spelare som förstår allvaret, vi kan inte ha spelare som spelar för sig själva " Då får väl alla stanna hemma förutom Kalus och Chet ?
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
DIF#1
Inlägg: 281
Blev medlem: 2012-09-16

Re: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av DIF#1 »

Känslan inför detta playoff är inget vidare. Känns tråkigt att erkänna, men som det har sett ut under säsongen så kommer vi inte att klara detta. Ineffektivitet och lojhet (heter det så?) kommer prägla dessa 6 matcher. Känns som att vi säkert kan plocka poäng mot Örebro och BIK, men vi kan likväl förlora hemma mot IOK. Jag tror att BIK och Örebro kommer att dra ifrån oss redan efter ett par matcher. Men jag hoppas att jag har fel.
Jag vill se en jävla inställning i varenda byte och en spelglädje som allt för ofta varit som bortblåst. Om backarna kan höja sig sisådär 6-7 snäpp så finns möjligheten att gå vidare. Men som det ser ut nu så slutar denna säsong i ytterligare ett fiasko. Skulle dessutom Leksand gå upp i ES, ja då är detta den värsta säsongen någonsin.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av Rix »

Linkan får stå åt sidan nu, det funkar inte att "spela" igång han längre, han var en grym ishockeyspelare men han är inte på den nivån längre, tyvärr. Trodde han skulle vara bättre än i år, även om man förstår att han inte skulle vara lika bra som för 5-6 år sen.

Kedjor:

Åberg - Otto - Ölvestad
Timmy - Falk

Wennberg - Johner - Sörensen
Holm - Lidström

Guter - Honken - Tim E
Granath - Arnesson

Hank - Fimpen - Ljungh

Extra:
Gustafsson
Bremberg

Eftersom att Kalus är avstängd får Ljungh flyttas upp från extraspelare och Tim får lira med Guter och Honken.
Två kedjor som bör kunna producera, en kedja som borde kunna spela "jämt" och kanske göra något mål framåt, samt en "energi" kedja.

Ser dock gärna att vi börjar matchen med Ölvestad - Fimpen - Hank.
Dem ska spela i cirka 30-45 sek med en klar uppgift. Sätta in hårda tacklingar och skapa oro för backarna i Örebro. Kalus är avstängd så då får Hank gå in där.
Efter dem kör vi in kedjan med:
Wennberg - Johner - Sörenssen

Ölvestad, Hank, Fimpen och Honken får dra ett stort lass i det fysiska spelet nu när Kalus är borta, inget jävla mes-spel och petande med klubban utan hårda och schysta tacklingar så motståndarbackarna får det jobbigt.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av Isabo »

Rix skrev:hårda och schysta tacklingar så motståndarbackarna får det jobbigt.
var det inte det Kalus åkte på? tacka fan för om spelarna inte "vågar" ta i...
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av Jepe »

Vill köra ner Sanbergs firande från förra matchen i halsen på honom. Nu är det dags för revansch!
Senast redigerad av Jepe den 2013-03-04 20:00:37, redigerad totalt 1 gånger.
2014-04-07, vad hände?
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av sensei »

Går matchen på någon sportbar?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av -daniel- »

Jag vet inte, men har rätt goda känslor just nu inför det som komma skall. Tycker det verkar vara en relativt avslappnad stämning, frågan är om DIF har det där lilla extra att plocka fram när det gäller som mest? Tidigare under säsongen har vi ju faktiskt haft det (om vi ser till poäng vi plockat mot kommande lag).

Börjar kännas som inför ett slutspel, inte lika ångestladdat (åtminstone inte idag) som inför förra årets KS utan mer slutspelskänslor. Snart kör vi!

@ sensei: O'learys är väl rätt hyfsat troligt visar matchen?
Bild
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av Lidingö DIF »

Det här väntandet är fanimej olidligt och genomsyrar hela min existens på ett ytterst negativt sätt. Spektaklet måste igång så man kan få lite lugn i själen och återgå till produktivitet på företaget.

Första matchen är otroligt viktig. Efter torsken mot Danska Rövle förra året så var det fritt fall efteråt. Det får inte hända igen. En jämn torsk eller förlorad extrapoäng efter en vild kamp i första matchen och jag kommer fortfarande hysa hopp. En rejält kärlekslös tarmtryckning av Gnällbältets huvudstad och jag ger mig själv ett fripass till att bli full som ett vårdike. Att Kärnavfallet ska avpolleteras på onsdag ser jag som en rättighet att kunna kräva som Djurgårdssupporter.

OT: Utöver det så är 4 matchers avstängning av Kalus obegripligt. Vad består den där disciplinnämnden utav för snoriga jävla bimbos? Det är professionell hockey vi håller på med. Inte nån myspysig, glutenfri, genuscertifierad isdans i rosa vollanger. 4 matcher!!! Skandalöst.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Dale
Inlägg: 10
Blev medlem: 2012-05-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av Dale »

Har en riktigt skum känsla inför det som återstår av säsongen, och mår hyffsat bra för stunden. I mitt huvud är säsongen redan över och vi är kvar i allsvenskan nästa år. Resterande matcher är bara "bonus".

Lär väl komma tillbaka in i vardagsmisären med drömmar och hopp om uppflyttning när det drar igång..

Hejja DIF..
Hockeyhjärta
Inlägg: 84
Blev medlem: 2012-07-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av Hockeyhjärta »

ALLA till Örebro!!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av Daniel942 »

Orkade inte vänta till första hemmamatchen så köpte biljetter hit precis. ALLA TILL ÖREBRO!
DIF!
promannen
Inlägg: 300
Blev medlem: 2013-03-05

Re: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av promannen »

Sjukanmälde mig idag kan inte koncentrera mig på annat än denna match :)

Så viktigt att vi vinner första matchen, annars måste vi nästa ta 3 raka matcher...
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av Kall-El »

Går att hitta odds på upp till 2.5x degen på segrar för Karlskoga och Örebro idag.

Oddsetsättarna verkar i alla fall mena att båda matcherna är tväröppna.

Själv skulle jag låta bådeÖrebro och Karlskoga stå betydligt lägre.

Ett Jinx-spel på Örebro får det bli i alla fall.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013

Inlägg av -daniel- »

Just nu balanserar jag mellan "känslan-inför-Slutspelet-09/10" och "känslan-inför-domedagskvalserien-11/12". Med övervikt åt Slutspelskänslan.

Vi vinner det här, Örebro har mer press på sig att de mer eller mindre (njae men nästan) måste vinna den här matchen. Säger omvända siffror mot senast.

Örebro vs DIF
2 - 4

Period 1:
02:46 1-0 Weinstock (PP1)

Period 2:
07:08 1-1 Tim Eriksson (Hank)
08:25 2-1 Wiklander (Strömberg)
14:22 2-2 Otto (Åberg, Wennberg)
17:53 2-3 Sörensen (Guter) PP

Period 3:
12:18 2-4 Jimmie (Honken)

Skott: 29-32
Utvisningar: 4x2 5x2
Bild
Skriv svar