Ny Tifogrupp?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst

Vill ni ha en tifogrupp för hockeyn?

Ja
88
68%
Nej
34
26%
Kanske
6
5%
Vet ej
1
1%
 
Antal röster: 129

brsk
Inlägg: 119
Blev medlem: 2010-11-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av brsk »

Kall-El skrev:
brsk skrev:
Viktory skrev:Ska säga till att börja med att den här åsikten är personlig, men jag hoppas att jag har resten av JK-styrelsen med mig:

Vårt tifosamarbete är med Sofialäktaren Tifo, inga andra. Vill folk göra egna flaggor och banderoller är det ju fritt fram, men när DIF gör organiserade tifon ska det vara via ST, oavsett sport.
Oj vad jag måste överväga mitt medlemskap i JK om detta är styrelsens ståndpunkt.

Ditt sätt är dessutom direkt oprofessionellt för en styrelseledamot oavsett vilken förening du representerar. Som styrelseledamot skall man hålla sina personliga åsikter för sig själv.
Vad är problemet, killen uttrycker sig fullständigt korrekt.

Han verkar inte säker på hur JK ställer sig i denna fråga så därför talar han om sin egen syn på saken samtidigt som han tror att densamma gäller även för JKs styrelse.

Ditt inlägg lämnar däremot en hel del i övrigt att önska.
Förklara gärna vad du menar med detta.

EDIT: Nåväl jag är kanske lite hård. Vi har förmodligen ganska olika uppfattning om vad det innebär att sköta sitt styrelsearbete professionellt (och kanske framför allt när det gäller kommunikation med såväl medlemmar som icke-medlemmar).
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17511
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av SirDIFalot »

Det är väl klart som fan att JK kommer ställa sig bakom den "officiella" tifogruppen. De sitter ju i samma båt som tifokillarna när det gäller åsikter om hur DIF hockey agerat.
Expert.
Ragge1
Inlägg: 105
Blev medlem: 2006-12-09

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av Ragge1 »

Kall-El skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Blir bedrövad när jag ser hur olika "hockey-djurgårdare" ser på läktarkultur och supporterskap.
Ni måste vara riktigt jävla efterblivna om ni inte inser att en aktion som denna skulle "rättfärdiga" DIF hockeys bedrövliga agerande mot ucs/fabriken.

"jaha våra fans har förlåtit oss, dom har flaggor i ett möööööönster. Ge abbe löneförhöjning!"

Sen alla mongon/bönder i klacken på matcherna, fyfan mår dåligt när jag går på hockey och ser vad som håller på att hända på läktaren.
Instämmer!

Dock kanske inte helt med ordvalet, men det är en annan historia.
Vet att jag citerar ett gammalt meddelande i tråden. Det handlar om att dagens klack till stor del består av människor som skaffat säsongskort under de senaste tre åren. Ni lever på det som vi från 2007 byggde upp, och där var ultrasgrupperna en stor bidragande faktor för haussen kring den perioden. Nu står där många klacksupportrar utan kunskap eller respekt för hur det en gång såg ut på läktaren och det genomsyrar väl det här forumets åsikter relativt bra.

Jag gör ett försök att komma tillbaka till nästa säsong. Vi får se hur DIF behandlar mig då.
Bäst i stan!
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Ny Tifogrupp?

Inlägg av JohanPez »

Ragge1 skrev:
Kall-El skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Blir bedrövad när jag ser hur olika "hockey-djurgårdare" ser på läktarkultur och supporterskap.
Ni måste vara riktigt jävla efterblivna om ni inte inser att en aktion som denna skulle "rättfärdiga" DIF hockeys bedrövliga agerande mot ucs/fabriken.

"jaha våra fans har förlåtit oss, dom har flaggor i ett möööööönster. Ge abbe löneförhöjning!"

Sen alla mongon/bönder i klacken på matcherna, fyfan mår dåligt när jag går på hockey och ser vad som håller på att hända på läktaren.
Instämmer!

Dock kanske inte helt med ordvalet, men det är en annan historia.
Vet att jag citerar ett gammalt meddelande i tråden. Det handlar om att dagens klack till stor del består av människor som skaffat säsongskort under de senaste tre åren. Ni lever på det som vi från 2007 byggde upp, och där var ultrasgrupperna en stor bidragande faktor för haussen kring den perioden. Nu står där många klacksupportrar utan kunskap eller respekt för hur det en gång såg ut på läktaren och det genomsyrar väl det här forumets åsikter relativt bra.

Jag gör ett försök att komma tillbaka till nästa säsong. Vi får se hur DIF behandlar mig då.
Det här forumets åsikter?
Båda sidor finns ju representerade såväl som de i mitten och de som inte vet vad de ska tycka eller tro.

Vill UCS/fd. FBR ha med sig övriga på tåget är det dags att lägga fram korten. Vill man inte det är det okej, men då får man också ta att det finns de som kritiserar. Det protokollförda mötet senast hade varit ett ypperligt tillfälle att nå ut, utanför grupperingarna för att skapa förståelse och således ett större tryck mot DIF som hade inneburit en större chans till målen som grupperna har. Vet inte varför men det känns som att viljan finns att vara en missförstådd, mörbultad korsbärare som mot alla odds gör sitt och att det är i detta som den sanna supportern föds.

Det är en svår sits, på mötet senast pratade SLO-Lena om att det bara behövs tid för att reparera det här, hoppas det stämmer. Får be om ursäkt för ett något luddigt inlägg, det har varit en lång dag och klockan ringer igen om 3h. Hoppas dock att kärnan i det jag ville ha sagt når fram.
Användarvisningsbild
Skywalker
Inlägg: 239
Blev medlem: 2010-04-11
Säsongskort: Ja

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av Skywalker »

Saknar tifon som fan. Men gillar inte tanken på att vi skulle ha massa halvdana tifon gjorda av nybörjare. Det skulle sänka den höga nivån vi haft. Håller även med de gamla tifo-rävarna som tycker att det ger ut fel budskap till vår förening som har saker som borde städas upp innan man får tillbaka en tifo-grupp.

Däremot tycker jag det skulle vara grymt om man sydde och målade ihop lite flaggor och banderoller som man har varje match.

För övrigt skulle det vara trevligt att se ALLA i klacken med varsin halsduk som man håller upp vid SFGD och under andra ramsor.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av Kall-El »

brsk skrev:
Kall-El skrev:
brsk skrev:
Viktory skrev:Ska säga till att börja med att den här åsikten är personlig, men jag hoppas att jag har resten av JK-styrelsen med mig:

Vårt tifosamarbete är med Sofialäktaren Tifo, inga andra. Vill folk göra egna flaggor och banderoller är det ju fritt fram, men när DIF gör organiserade tifon ska det vara via ST, oavsett sport.
Oj vad jag måste överväga mitt medlemskap i JK om detta är styrelsens ståndpunkt.

Ditt sätt är dessutom direkt oprofessionellt för en styrelseledamot oavsett vilken förening du representerar. Som styrelseledamot skall man hålla sina personliga åsikter för sig själv.
Vad är problemet, killen uttrycker sig fullständigt korrekt.

Han verkar inte säker på hur JK ställer sig i denna fråga så därför talar han om sin egen syn på saken samtidigt som han tror att densamma gäller även för JKs styrelse.

Ditt inlägg lämnar däremot en hel del i övrigt att önska.
Förklara gärna vad du menar med detta.

EDIT: Nåväl jag är kanske lite hård. Vi har förmodligen ganska olika uppfattning om vad det innebär att sköta sitt styrelsearbete professionellt (och kanske framför allt när det gäller kommunikation med såväl medlemmar som icke-medlemmar).
Vad är det som är oproffsigt när han talar om sin egen ståndpunkt och dessutom är TYDLIG med att det är just hans egen ståndpunkt.

Det hade däremot varit direkt olämpligt om man hade uttryckt en ståndpunkt för en organisation som enbart varit ens egen.

Så länge som han uttalar sig och är noga med att det är just sina egna åsikter som vädras gör han in min bok absolut inget fel.

Tycker snarast ditt inlägg tyder på att du är missnöjd över den information som inlägget innehöll, mer än hur uttalandet gjordes.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Ny Tifogrupp?

Inlägg av minalman »

Den här djävla situationen måste upphöra. Här har vi ett gäng i ena hörnet som upplever sig blivit illa behandlade av DIF Säk och Polisen. I andra hörnet ett gäng gubbar som är satta att leda DIF Hockey, men verkar blunda för verkligheten.
Så länge de står i varsitt hörn och knappt pratar med varandra kommer Hovet sakna både proffsig hejaklacksledare och världsklass tifo.
Oavsett vad som hänt senaste åren
så kräver jag att styrelsen som jag som medlem röstat fram reder ut det här omedelbart innan playoff.
Släpp prestigen gubbar i styrelse och övrig ledning! Det här är allvarligt.
Kunden har alltid rätt!!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av Kungen »

SirDIFalot skrev:Det är väl klart som fan att JK kommer ställa sig bakom den "officiella" tifogruppen. De sitter ju i samma båt som tifokillarna när det gäller åsikter om hur DIF hockey agerat.
Ja, det är självklart. Men SF Tifo är inte hockeyns officiella tifogrupp, det är inte ens en tifogrupp för hockey. Så Viktory's uttalande är jävligt skumt.
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Sv: Ny Tifogrupp?

Inlägg av Kungen »

minalman skrev:Överväger att som hockeysupporter bojkotta ST:s hinkar på Stadion och Tele2.
Samma här! Frågan togs upp förut men ingen har besvarat den. VART tog/tar de "sparade" pengarna från det saknade tifot på JK-dagen förra året vägen? Har Fabriken bränt upp pengarna på fotbollstifon?
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av mforce »

Om den officiella tifogruppen saknar vilja/förmåga att lösa situtionen genom förhandlingar med Dif eller att ha som krav att en människa ska få sparken är det väl rimligt att en ny tifogrupp bildas som kan ordna upp det hela.
Stadion
Inlägg: 409
Blev medlem: 2009-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av Stadion »

mforce skrev:Om den officiella tifogruppen saknar vilja/förmåga att lösa situtionen genom förhandlingar med Dif eller att ha som krav att en människa ska få sparken är det väl rimligt att en ny tifogrupp bildas som kan ordna upp det hela.
Vad tycker du DIF Hockey har för ansvar i det hela? Tycker du att de har velat få det att fungera?
12139
Inlägg: 95
Blev medlem: 2012-06-02
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Re: Sv: Ny Tifogrupp?

Inlägg av 12139 »

Kungen skrev:
minalman skrev:Överväger att som hockeysupporter bojkotta ST:s hinkar på Stadion och Tele2.
Samma här! Frågan togs upp förut men ingen har besvarat den. VART tog/tar de "sparade" pengarna från det saknade tifot på JK-dagen förra året vägen? Har Fabriken bränt upp pengarna på fotbollstifon?
Det undrar jag också. Vart är alla pengar som samlades in under väldigt många hockeymatcher förra säsongen och som skulle öronmärkas till framtida hockeytifon? Jag skulle tro att hockeymatcherna är en större inkomstkälla än fotbollens diton när hinken går runt. Det finns mig veterligen inget lags supportar som vill bli uppassade så mycket som DIF:s. Det är väl inte för att synas och få bekräftelse som man går på matcherna, utan man går väl för att man älskar Djurgården och sporten? Har aldrig förstått det där med att föreningen ska passa upp sina fans. Det finns verklligen ingen annan stans och vi är bortskämda här i Djurgården med hyllningar, klackfilmer, billiga biljetter osv osv..
parklife
Inlägg: 24
Blev medlem: 2011-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av parklife »

Diskussionen om en ny tifogrupp får mig att må illa. Det är uppenbart att många här inte vet något om Djurgårdens supporterkultur och hur den har byggts upp de senaste decennierna. När jag går på hockeymatcherna nu ser jag många i klacken som inte kan våra mest klassiska ramsor och många som inte vet hur man bör bete sig i vår klack.

När jag började stå i klacken för länge sedan sen så höll man sig i bakgrunden och lyssnade på de äldre. Med tiden så lärde man sig att ta till sig den kultur som tidigare grupper byggt upp och man blev en del av gemenskapen. Under åren har många grupper bildats. Olika lokala kompisgäng, ultrasgrupper, firmor osv. Gemensamt för alla är den tradition som vår supporterkultur vilar på.

Någon skrev på JK:s forum att startar man en grupp så kommer även ansvar, förväntningar och konsekvenser. Tyvärr kan jag inte se i dagsläget att några på Hovets läktare kan förvalta vår kultur och tradition genom att starta en grupp på ett internetforum. Det är bara respektlöst mot alla som varit med och byggt upp vår kultur under många år.

En tifogrupp är vårt minsta problem. Vi kan börja med att sjunga högt på matcherna och få väck alla mongon från klacken som står tysta med armarna i kors.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Ny Tifogrupp?

Inlägg av minalman »

Apropå ingenting tycker jag den som startade tråden är ganska tyst. Troll?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Viktory
Inlägg: 171
Blev medlem: 2011-06-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av Viktory »

Kom inte och säg att jag eller någon annan i JK inte bryr sig om hockey. Vi har lagt ned hur mycket tid som helst på hockeyn det senaste året bara, mer än hittills under min tid i styrelsen.

ST är den tifogrupp vi samarbetar med och det är väl helt självklart att målet för oss är att de också ska göra hockeytifon i framtiden. Så i stället för att försöka bilda något nytt via ett forum där hälften bor i Stockholm, vore det klädsamt om supportrarna kunde stå enade i den här frågan.

Angående pengarna som ifjol lades i hinkarna på hockeyn så är de fortfarande undanlagda. Om/när ST gör hockeytifon kommer det finnas pengar för detta.

Om någon vill ta en längre diskussion med mig om mitt "oproffsiga styrelsearbete" eller nåt annat så mejla mig på viktor@jarnkaminerna.se. Är inte inne och läser här så ofta.
Låst