Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

B.I.B.A skrev:
SirDIFalot skrev:
Kall-El skrev:Spontat menar nog jag också att det hade varit smartare att behålla Blomstrand jämfört med Guter.

Bara att hoppas att spelaren har ett kort och lågt kontrakt för det känns som en chansvärvning utan like, en chansvärvning som dessutom måste producera för att bidra...
Förstår inte vad du menar med "chansvärning" då han gjort fler mål i allsvenskan i år är någon av våra andra spelare. Om någonting så är det väl en värvning där vi vet vad vi får.
Håller med. Känns som en betydligt mer pålitlig spelare än vad vi normalt sett värvar, även om han kanske inte varit i toppform senaste matcherna med Almtuna.
Ja, tror typ 10 av hans mål kom första 15 matcherna. Lite Gynge över honom på det sättet. Kan göra mål tio matcher i rad för att sedan vara mållös lika länge.
Expert.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Axel_K »

Gör han mål i tio raka nu så har vi större chans för top3 och ES-spel nästa år. Sen får han väl ha en liten måltorka i 15 matcher. Så länge han kan göra mål nu. Tror han kan passa bra med Sörensen faktiskt.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av B.I.B.A »

Fast det är ju inget som säger att han kommer spela exakt likadant här. Har vi tur så får han perfekt kemi i en kedja här och producerar fint hela säsongen ut. Har vi otur så funkar det inte alls. Omöjligt att förutsäga.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Väljer att inte utveckla mina tankegångar kring denna värvning. Har diskuterat DIF´s värvningsfilosofi fler gånger än jag kan komma ihåg.

Undrar vad oddsen är på att nästa nyförvärv OCKSÅ är en medelmåttig forward.
(ja, medelmåttig, ifall vi nu har ambitionen att gå upp i ES)

Suck....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Fast han har ändå gjort fler mål än någon i vårt lag, i samma serie, fast i ett mycket sämre lag. Potential finns förstås.
Expert.
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av zetterberg_88 »

Då är hela laget medelmåttigt då? Med tanke på att han har presterat bra i almtuna
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Jag gillar hur vi byggt vår forwardsuppsättning i år. Att istället för att ha "topp 6" övergå till ett mer modernt tänk som många NHL-lag använder sig av. Främst Nashville, Boston, Colorado och St Louis där man har tre starka centrar och tre kedjor som alla kan producera framåt.

Linkan - Johner - Kalus
Sörensen - Otto - Guter
Ölvestad - Wennberg - Åberg

Det där vill jag se spontant, Linkan kan ni lika gärna läsa som Hari eftersom Linkan alltid kommer vara skadad.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9482
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Jim Morrison »

Hoppats att man kollar läget med Ziga Pavlin. Han vore en drömvärvning måste jag säga.

Vet inte om det talar för eller emot att dom redan släppt en spelare (David Åslin) då det visar att dom är beredda att gå skilda vägar men även att dom redan förlorat en bra spelare, och vill inte förlora en till. Tycker dock inte att dom ligger nära att få kvala ned.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av B.I.B.A »

Jim Morrison skrev:Hoppats att man kollar läget med Ziga Pavlin. Han vore en drömvärvning måste jag säga.

Vet inte om det talar för eller emot att dom redan släppt en spelare (David Åslin) då det visar att dom är beredda att gå skilda vägar men även att dom redan förlorat en bra spelare, och vill inte förlora en till. Tycker dock inte att dom ligger nära att få kvala ned.
Snacket innan har gått att de var beredda att släppa Åslin och Pavlin när de kände sig säkra på att slippa negativt kval. Har de släppt Åslin borde det öppna för att släppa Pavlin också, men jag antar att de vill tjäna en hacka på att sälja.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 814
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Tobbis »

Är det någon som vet hur det ligger till med Berglind, får han mer istid i Brynäs eller jobbar Challe på att få hit honom resten av säsongen?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Statistisk är enda sanningen, ni har så rätt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:Hoppats att man kollar läget med Ziga Pavlin. Han vore en drömvärvning måste jag säga.
Ja, det vore absolut en förstärkning. Frågan är om inte Troja är beredda att släppa honom... ställer mig dock väldigt skeptisk till att vi har pengarna för att dels lösa ut honom från kontraktet och sen betala lön för återstoden av säsongen.
Bild
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Morwin »

-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:Hoppats att man kollar läget med Ziga Pavlin. Han vore en drömvärvning måste jag säga.
Ja, det vore absolut en förstärkning. Frågan är om inte Troja är beredda att släppa honom... ställer mig dock väldigt skeptisk till att vi har pengarna för att dels lösa ut honom från kontraktet och sen betala lön för återstoden av säsongen.
Inge problem vi gör bara som leksand så har vi råd ;)
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Rocky3000 »

Värvningen med backen Žiga Pavlin måste bara bli av! Då slår Djurgården två flugor i en smäll med att man får Špelca Kleinlercher på "köpet". Tänk Er henne som ansiktet utåt i DIF-shopen! :P
Bild
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Axel_K »

Rocky3000 skrev:Värvningen med backen Žiga Pavlin måste bara bli av! Då slår Djurgården två flugor i en smäll med att man får Špelca Kleinlercher på "köpet". Tänk Er henne som ansiktet utåt i DIF-shopen! :P
Man tjänar ju in Pavlins lön varje månad bara genom DIF-shopen :lol:
Låst