Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Alexander
Inlägg: 618
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av Alexander »

-daniel- skrev:Jag är skeptisk till att Linkan har en lårkaka, tror helt enkelt inte på det. Tror hans ljumskar krånglar mer eller mindre frekvent...

Fimpen gör nog sin sista säsong, den typen av skada han ådragit sig är gissningsvis riktigt tungt att spela hockey med.

Granath vet jag inte vad det är för fel med.
Han har en lårkaka som spökar mellan sena och muskel där det blivit en blödning.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av -daniel- »

Alexander skrev:
-daniel- skrev:Jag är skeptisk till att Linkan har en lårkaka, tror helt enkelt inte på det. Tror hans ljumskar krånglar mer eller mindre frekvent...

Fimpen gör nog sin sista säsong, den typen av skada han ådragit sig är gissningsvis riktigt tungt att spela hockey med.

Granath vet jag inte vad det är för fel med.
Han har en lårkaka som spökar mellan sena och muskel där det blivit en blödning.
Har du frågat...kakan?
Bild
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Skadetråden

Inlägg av Nummer19 »

Någon som vet anledningen till varför Il Capitano klev av i andra (?) perioden?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Alexander
Inlägg: 618
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av Alexander »

-daniel- skrev:
Alexander skrev:
-daniel- skrev:Jag är skeptisk till att Linkan har en lårkaka, tror helt enkelt inte på det. Tror hans ljumskar krånglar mer eller mindre frekvent...

Fimpen gör nog sin sista säsong, den typen av skada han ådragit sig är gissningsvis riktigt tungt att spela hockey med.

Granath vet jag inte vad det är för fel med.
Han har en lårkaka som spökar mellan sena och muskel där det blivit en blödning.
Har du frågat...kakan?
Jajamän
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17529
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Skadetråden

Inlägg av SirDIFalot »

Nummer19 skrev:Någon som vet anledningen till varför Il Capitano klev av i andra (?) perioden?
Gjorde han?
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Skadetråden

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
Nummer19 skrev:Någon som vet anledningen till varför Il Capitano klev av i andra (?) perioden?
Gjorde han?
Stegade ut efter 3-0.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Skadetråden

Inlägg av Nummer19 »

SirDIFalot skrev:
Nummer19 skrev:Någon som vet anledningen till varför Il Capitano klev av i andra (?) perioden?
Gjorde han?
Ja, nånstans mellan minut 10-15 om jag inte minns helt fel. Han grinade illa när han klev av.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Skadetråden

Inlägg av Rix »

Nummer19 skrev:
SirDIFalot skrev:
Nummer19 skrev:Någon som vet anledningen till varför Il Capitano klev av i andra (?) perioden?
Gjorde han?
Ja, nånstans mellan minut 10-15 om jag inte minns helt fel. Han grinade illa när han klev av.
Han tänkte ett skott i andra perioden tror jag, såg ut att svida rätt rejält iaf. Förhoppningsvis ingenting.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5729
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Skadetråden

Inlägg av Vikas »

"Skadan på Timmy visade sig vara ett migränanfall och eftersom DIF ledde med 4-0 tyckte lagledningen att han lika gärna kunde kliva av.


Elias Granath fick en smäll mot revbenen senast mot Almtuna och har en spricka i ett av sina revben. Det var lite osäkert enligt DIFs läkare Bengt Gustavsson hur lång tid läkningen tar på den.

Gustavsson satte dock rubriken "efter uppehållet" på Eklund, Ölvestad och Bremberg. Han konstaterade också att samtliga varit fram och tillbaka, bra ena dagen,sämre nästa så nu har man sagt vila till uppehållet och förhoppningsvis spelklara efter det.

Petr Kalus var också på Hovet och kunde berätta att han fick både en lårkaka och en smäll på höftböjaren när han klev av hemma på Hovet mot Asplöven. Det var lite dag för dag nu sa han men Kalus trodde på spel kommande vecka i alla fall. "

Källa: Hockeymedmariehallman.se
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Skadetråden

Inlägg av minalman »

Rix skrev:
Nummer19 skrev:
SirDIFalot skrev:
Nummer19 skrev:Någon som vet anledningen till varför Il Capitano klev av i andra (?) perioden?
Gjorde han?
Ja, nånstans mellan minut 10-15 om jag inte minns helt fel. Han grinade illa när han klev av.
Han tänkte ett skott i andra perioden tror jag, såg ut att svida rätt rejält iaf. Förhoppningsvis ingenting.
"tänkte ett skott". Så typiskt Timmy.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Skadetråden

Inlägg av Rix »

minalman skrev:
Rix skrev:
Nummer19 skrev:
SirDIFalot skrev:
Nummer19 skrev:Någon som vet anledningen till varför Il Capitano klev av i andra (?) perioden?
Gjorde han?
Ja, nånstans mellan minut 10-15 om jag inte minns helt fel. Han grinade illa när han klev av.
Han tänkte ett skott i andra perioden tror jag, såg ut att svida rätt rejält iaf. Förhoppningsvis ingenting.
"tänkte ett skott". Så typiskt Timmy.
Haha jag måste sluta skriva på forumet när jag är trött :).
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av Mäklaren »

En sak är säker och det är att jag absolut inte vill gå in i någon typ av kvalserie utan Linkan, Fimpen och Jimmie. Tror inte vi har en sportmössa mot de bättre lagen i viktiga matcher utan dessa spelare.

Linkan ger oss den spets i PP som så väl behövs i täta matcher.

Jimmie och Fimpen är, tillsammans med Otto, hjärtat och konditionen i laget.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Skadetråden

Inlägg av Rix »

Mäklaren skrev:En sak är säker och det är att jag absolut inte vill gå in i någon typ av kvalserie utan Linkan, Fimpen och Jimmie. Tror inte vi har en sportmössa mot de bättre lagen i viktiga matcher utan dessa spelare.

Linkan ger oss den spets i PP som så väl behövs i täta matcher.

Jimmie och Fimpen är, tillsammans med Otto, hjärtat och konditionen i laget.
Håller delvis med dig. Linkan vill jag ha, som du säger så är han en spets i PP och han är en spelare som brukar spela bättre i "roligare" matcher.

Jimmie måste vi få in, vi har tur att vi har unga spelare som kliver fram och hjälper till att bidra, men en taggad Jimmie i Kvalserien kan göra enorm skillnad.

Angående Fimpen så vill jag gärna ha in han, dock tycker jag inte att vi står och faller utan honom. Vi har fått in Kalus som tagit över rollen som tacklare/tuff spelare och på slutet tycker jag att Holmqvist har spelat upp sig. Kedjan med Hank-Honken-Tim fungerar överlag jättebra. Dem sätter bra press och gör mycket vettigt på isen, enda man kan klaga på är väl produktionen, men inte lätt för Tim när han serverar Honken/Hank gång på gång och det slutar med slagskott i sargen.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Skadetråden

Inlägg av Jepe »

Fimpen behöver vi inte i en kvalserie pga hans spelkvaliteter utan för hans inställning, att han inte kommer låta någon i laget vika ner sig. Hans attityd och vilja att reparera förra säsongen behövs i båset...
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av zetterberg_88 »

Han borde stå i båset i alla fall.
Skriv svar