Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Kan åtminstone meddela att det INTE är ljumskarna som spökar för Linkan.
Anledningen till att han inte spelar är en efterhängsam
Bild Bild
Tack, då har jag alltså haft rätt hela tiden.

Skridskoåkningen är sämre eftersom han ätit för mycket kakor istället för att gymma.

Denna Linkan...suck.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Stentuff »

Fler forwards... Wooh. Vi behöver en stabil back, Challe!
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av sthlm1891 »

Stentuff skrev:Fler forwards... Wooh. Vi behöver en stabil back, Challe!
ja en back hade varit att föredra, dock måste det då finnas en stabil back och känns som marknaden känns lite tunn.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Salas »

Hmm... Intressant värvning. Han är djurgårdare och har ett jävla vasst skott. Bra skyttar är något vi saknar, då i princip johner är den enda spelaren med ett skott värt att nämna. Om det stämmer med guter så tror jag att han kan bli riktigt nyttig i powerplay, då vi kan tillföra spets i andra powerplayformationen.

Helt klart intressant detta. Skönt att Challe agerat också, och inte bara väntar på att det ska börja växa billiga och bra backar på träd. Man får finkamma marknaden och ta det bästa, och guter är riktigt bra utifrån våra förutsättningar att värva. Hellre han än någon random slovakisk back som inte gjort något bra på 3-4 år.
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av zetterberg_88 »

Gäller denna värvning till denna säsong eller nästa? Om det är en värvning till denna säsong är det förmodligen en ersättare för antingen linkan eller fimpen. Nån av dem har spelet klart?
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Rix »

zetterberg_88 skrev:Gäller denna värvning till denna säsong eller nästa? Om det är en värvning till denna säsong är det förmodligen en ersättare för antingen linkan eller fimpen. Nån av dem har spelet klart?
Skulle tro att Fimpen inte spelar mer, verkar inte alls läka som det ska hans nervskada. OBS nu spekulerar jag hej vilt.

Hursomhelst så en bra värvning, alla vill ha in en back, men känns onödigt om vi inte kan få in en stabil och duktig back.

En målskytt till skadar inte direkt.
Div1Norra
Inlägg: 94
Blev medlem: 2012-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Div1Norra »

Oj då, klart med Mattias Guter enligt bladet:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6128960.ab
brsk
Inlägg: 119
Blev medlem: 2010-11-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av brsk »

zetterberg_88 skrev:Gäller denna värvning till denna säsong eller nästa? Om det är en värvning till denna säsong är det förmodligen en ersättare för antingen linkan eller fimpen. Nån av dem har spelet klart?
Enligt den galna höken är det en omedelbar övergång.
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av zetterberg_88 »

Med Guter i laget kanske vi kan få igång en till kedja att producera match efter match.

Man kommer dock sakna Fimpens slit om det nu är så att det är kört för hans del.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Magnutz »

"Stabila backar" (antar att man menar jävligt bra, spelskickliga backar i 25-30årsåldern?) kostar nog en slant och de är med stor sannolikhet redan engagerade i andra klubbar.

Kan vi öka målproduktionen hjälper det försvaret också. Och jag tror inte Guter kostar så sjukt mycket (gissar). En bra värvning i mina ögon. Hoppas det stämmer också!

Om Fimpen är trasig säsongen ut måste hans plats fyllas. (sorg)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Stulle »

zetterberg_88 skrev:Med Guter i laget kanske vi kan få igång en till kedja att producera match efter match.

Man kommer dock sakna Fimpens slit om det nu är så att det är kört för hans del.
Inte minst hans tekningar, som för övrigt han är bäst i ligan på.
Jag är inte arg, och inte besviken.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av sensei »

Osar Matte Carlsson över den här spelaren. Nja, det här var inte riktigt vad jag hade önskat mig. Hade hellre behållit Blomstrand och låtit tränarna jobbat med en formbar spelare som har goda förutsättningar. Snabb, oöm, orädd.

Om det är någon slags ersättning för Fimpen så är det rent ut sagt inte lovande, skall Fimpen bytas ut så måste vi hitta någon som klarar av den typen av jobb han gör. Ärligt talat förstår jag inte denna värvning.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:Osar Matte Carlsson över den här spelaren. Nja, det här var inte riktigt vad jag hade önskat mig. Hade hellre behållit Blomstrand och låtit tränarna jobbat med en formbar spelare som har goda förutsättningar. Snabb, oöm, orädd.
:lol: Tog mig 3 försök med första meningen innan jag förstod vad du skrivit. Trodde helt enkelt på OsCar Matte Carlsson. Vart väldigt konfunderad där en stund...
Bild
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
sensei skrev:Osar Matte Carlsson över den här spelaren. Nja, det här var inte riktigt vad jag hade önskat mig. Hade hellre behållit Blomstrand och låtit tränarna jobbat med en formbar spelare som har goda förutsättningar. Snabb, oöm, orädd.
:lol: Tog mig 3 försök med första meningen innan jag förstod vad du skrivit. Trodde helt enkelt på OsCar Matte Carlsson. Vart väldigt konfunderad där en stund...
Hahaha, vad sjukt. Men vad tror du då? Jag har lite svårt att se den röda tråden i Challes bygge. Hari, Kalus, Guter. Finn två fel liksom. Finns det inte risk att det här är ännu en "pigg" vift & petspelare?

Och allt detta när vi behöver en skäggig back..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Låst