Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av zetterberg_88 »

Det är bra känns som det var det vi fallera på i början. Detaljerna kom inte riktigt fram på rätt sätt kan jag tänka mig.
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av Stentuff »

JohanPez skrev:Klockrent inlägg BomBom! Det och Ertons mål värmer en dag som denna när farsan lämnat in.
Beklagar sorgen, JohanPez. Alla varmaste tankar går till dig och dina nära.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

JohanPez skrev:Klockrent inlägg BomBom! Det och Ertons mål värmer en dag som denna när farsan lämnat in.
Vissa av oss vet ungefär vad du går igenom just nu, andra kan bara ana.
Döden, en av livets ofrånkomliga mysterier

Beklagar verkligen sorgen.
Kämpa!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av Lidingö DIF »

JohanPez skrev:Klockrent inlägg BomBom! Det och Ertons mål värmer en dag som denna när farsan lämnat in.
Jag känner Dig inte, men Du ska veta att jag genuint känner med Dig. Vi är Djurgårdsfamiljen. Jag önskar Dig och Dina närmaste all styrka att ta Er igenom den närmsta tiden.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
spocksbeard
Inlägg: 501
Blev medlem: 2009-10-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av spocksbeard »

Lee Harvey Oswald skrev:
JohanPez skrev:Klockrent inlägg BomBom! Det och Ertons mål värmer en dag som denna när farsan lämnat in.
Vissa av oss vet ungefär vad du går igenom just nu, andra kan bara ana.
Döden, en av livets ofrånkomliga mysterier

Beklagar verkligen sorgen.
Kämpa!
Jo vet hur det känns..Det blir aldrig bra men det blir lättare med tiden...Kämpa på
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av JohanPez »

Fina ni är, tusen tack!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9474
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av Jim Morrison »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Mina plus går till:

SirDIFalot: Upplyste oss var matchen sändes, anade ugglor i mossen angående Blomstrand, fick rätt
Isabo och Lidingö DIF: På plats i gränby ishall
Magnutz: Tippade målrik tillställning
Manijock: En av få klarade av mer än meningslösa oneliners, bjöd dessutom på en och annan viktigt antijinx
Degear: Piggt nyförvärv, passade på att natta lillen vid ett av våra mål. Härlig inställning. Hoppas han klarar prövningen som hyllad nykomling, Lassen-varning.
#87: Stabil som vanligt, tvekar inte för att gå in i tuffa ordväxlingar.
Android: Forumets särskilt sakkunnige håller alltid klass, forumets Otto.

Mina minus går till:

Raus: Ovårdat språk, på gränsen till vulgärt.
Salas: Valde randomfilm före matchen
Jim Morrison och -daniel-: Formsvackor, väntar mig mer av dessa forumrävar, lyfter lagom till förkvalserien?
Caveman: Kom in sent i matchen, växte in i den mer och mer eftersom men jag väntar mig mer. Inga utbrott dock.
Captcash: Var nära att vända matchen till vår nackdel med sina jinxar. Skärpning.
Pulverapa: Verkade mestadels hålla till ute i sekretarietatet och kolla statistik.
Sensei: Såg ut att ha tankarna på annat håll. Snacka en del om Saik-match vs polisen.
Kentta: Ägnade sig mest åt annat, exempelvis Tingsryd-Västerås.

Enbom: Hade för lite speltid, svårt att bedöma.

Matchstraff:

Lee Harvey Oswald: Fick låten "Touch me" att spelas upp i min hjärna
Hahahaha, måste hålla med om att jag har latat mig på sistone... Det är skärpning nu.

:D

I övrigt, fantastiskt.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2013-01-23 20:32:29, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av -daniel- »

Upp med ny matchtråd, tack. Blir ledsen av att läsa den här.
Bild
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9474
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av Jim Morrison »

JohanPez skrev:Klockrent inlägg BomBom! Det och Ertons mål värmer en dag som denna när farsan lämnat in.
Jag beklagar djupt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av Challen »

JohanPez skrev:Klockrent inlägg BomBom! Det och Ertons mål värmer en dag som denna när farsan lämnat in.
Min hund kastade kastade in handduken efter 13 år i måndags. Jag förstår självklart att det inte kan jämföras med din förlust men det svider fan i hjärtat det med. Beklagar din förlust! RIP
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

JohanPez skrev:Klockrent inlägg BomBom! Det och Ertons mål värmer en dag som denna när farsan lämnat in.
Beklagar sorgen. Förstår om det känns oerhört jobbigt.

Min far åkte på en kraftig hjärtinfarkt förra året och svävade länge mellan liv och död.
Jag hann känna en föraning om hur det skulle vara att förlora honom.
Det var tillräckligt jobbigt. Som tur var så klarade han sig,

Skänker dig en tanke i denna svåra stund.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av Isabo »

Min styvfar, som var Djurgårdare och som fick mig intresserad av sport, dog 2004 i cancer. Det tog mig väldigt hårt, och det var snabba vändningar på kort tid. Exakt 4 månader innan hade DIF tagit sitt andra raka SM-guld i fotboll, och då var både han och jag glada.

Samma dag han dog torskade DIF Hockey hemma mot Södertälje. En dittills bra spelad säsong slutade med att DIF inte vann en enda match efter den matchen och bla torskade två raka mot Frölunda i kvarten med 1-8... Den på hemmaplan var jag på, inte ens två veckor efter hans bortgång, för att försöka tänka på annat ett tag. Det var ju inte direkt uppmuntrande om man säger så.

Hela den fotbollssäsongen passerade som en trist parentes, jag var5 på de flesta matcher borta och alla hemma, men det var inte alls så kul som det hade vartit innan.

Det är hemskt när någon går bort. Det är en oundviklig del av livet, men lika hemsk för det. Speciellt när det är en närstående.
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av zetterberg_88 »

Isabo skrev:Min styvfar, som var Djurgårdare och som fick mig intresserad av sport, dog 2004 i cancer. Det tog mig väldigt hårt, och det var snabba vändningar på kort tid. Exakt 4 månader innan hade DIF tagit sitt andra raka SM-guld i fotboll, och då var både han och jag glada.

Samma dag han dog torskade DIF Hockey hemma mot Södertälje. En dittills bra spelad säsong slutade med att DIF inte vann en enda match efter den matchen och bla torskade två raka mot Frölunda i kvarten med 1-8... Den på hemmaplan var jag på, inte ens två veckor efter hans bortgång, för att försöka tänka på annat ett tag. Det var ju inte direkt uppmuntrande om man säger så.

Hela den fotbollssäsongen passerade som en trist parentes, jag var5 på de flesta matcher borta och alla hemma, men det var inte alls så kul som det hade vartit innan.

Det är hemskt när någon går bort. Det är en oundviklig del av livet, men lika hemsk för det. Speciellt när det är en närstående.
Exakt samma känsla som er andra fast det var när min morfar gick bort. Nu bär jag hans klocka på matcherna.
Skriv svar