Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Stavhoppet »

Jag håller med dig under förutsättning att Linkan är hel.

OM Linkan inte kommer kunna spela då måste prioriteringen i mitt tyckte revideras.
Visst vi kommer att göra mål även utan honom men i etf förkval/kvalserie Så tror jag att vi är mer beroende av honom än någonsin...

Så jag hoppas verkligen att Linkan kommer att få ljunskarna under kontroll...
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av gaspo »

Herregud vad folk e kära i Linkan. Han har inte uträttat mycket matcherna han spelat. tycker han sett otroligt loj ut,mer än vanligt.

inse att vi behöver minst en back o en center!
gurra
Inlägg: 310
Blev medlem: 2011-01-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av gurra »

gaspo skrev:Herregud vad folk e kära i Linkan. Han har inte uträttat mycket matcherna han spelat. tycker han sett otroligt loj ut,mer än vanligt.

inse att vi behöver minst en back o en center!
Han har ju ändå gjort en hel del poäng. 6:a i den interna poängligan och då har han bara spelat 25 matcher varav han har klivit av från en del matcher. Han levererar ju fortfarande assists.
Göran
Inlägg: 206
Blev medlem: 2012-04-25

Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av Göran »

Henkos skrev:Måste ställa mig på senseis och JPs sida här. Visst vore det fint med en back som kan få igång vårat pp men det tar tid att spela ihop sig i denna spelform. Svårt att se vad ett kortare lån ska kunna göra för nytta. (visst, det kan bli förlängt men långt ifrån säkert).
Då är det bättre att matcha in spelare som Holm och Bohman, de har ju uppenbarligen fina offensiva kvalitér.

Sen skulle man kicka Lidström och ta in en äldre, stabil defensiv/allroundback. Men det kommer ju tyvärr aldrig hända i denna klubben.
Jag är gladatt du inte kan påverka Lidström medverkan i Djurgården efter som han tillhör en av dom bästa , men fick tyvärr skulden när det gick dåligt tillsammans med Timmy P . Jag tycker det var Timmy som var den felande länken just då. Sen har Lidström inte alls varit så bra som man har önskat i alla matcher då han har varit mer eller minder osynlig . Hans passningspel är det definitivt inget fel på
Användarvisningsbild
Nyberabb
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-11-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Nyberabb »

KHL grundserie slutar 17 Feb(wtf) möjligt att LÅNA in en back resten av säsongen, annars blir det jävligt tidig semester för många
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Kan åtminstone meddela att det INTE är ljumskarna som spökar för Linkan.
Anledningen till att han inte spelar är en efterhängsam
Bild Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

Hoppas verkligen det där stämmer om Linkan. Då finns det fortfarande hopp om livhanken...
Bild
Manijock
Inlägg: 7831
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Manijock »

-daniel- skrev:Hoppas verkligen det där stämmer om Linkan. Då finns det fortfarande hopp om livhanken...
Ser att han skrivit om en lårkaka på Twitter så om han inte ljuger så är det verkligen optimistiskt. Låt han vila ordentligt i några veckor. Inga fler små comebacker! Lårkakor kan vara nog så jävliga men åtminstone inte ett hot mot hela hans säsong om det sköts rätt.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

-daniel- skrev:Hoppas verkligen det där stämmer om Linkan. Då finns det fortfarande hopp om livhanken...
Står på hans twitter som ett svar till nån som frågat..

@fbremberg: @jensabergh det är skit, lårkakan som krånglar!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av pulverapa »

Nyberabb skrev:KHL grundserie slutar 17 Feb(wtf) möjligt att LÅNA in en back resten av säsongen, annars blir det jävligt tidig semester för många
KHL har introducerat "Cup of Hope" där 10 lag utanför slutspel spelar ett B-slutspel. Sjukt löjligt, men sant. ????!
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Staten »

Huuuh. :shock:

Det var det värsta jag hört.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av kaminor »

Staten skrev:Huuuh. :shock:

Det var det värsta jag hört.
http://www.hockeysverige.se/article/139 ... a-slutspel
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av jensa öhling »

Challe kan inte ha det lätt att hitta en back. Halva Elitserien jagar ju också backförstärkning.

Det som irriterar mig är att man inte agerade på backsidan långt tidigare, när det fortfarande fanns fler spelare på marknaden. Var ju inte precis i går som Nisse Andersson gick sönder, det var på försäsongen.

I brist på alternativ kan Marcus Högström kanske vara intressant. Ingen toppback på något sätt, men skulle lätt gå in före Lennhammer och Lidström. Högström är just nu i Sundsvall.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6403

Dock så hoppas man ju på något bättre. Victor Berglind verkar ju få speltid nu så där blir det svårt. I och med att vi har fyllt icke EU-kvoten är möjligheterna förbannat små.
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av zetterberg_88 »

jensa öhling skrev:Challe kan inte ha det lätt att hitta en back. Halva Elitserien jagar ju också backförstärkning.

Det som irriterar mig är att man inte agerade på backsidan långt tidigare, när det fortfarande fanns fler spelare på marknaden. Var ju inte precis i går som Nisse Andersson gick sönder, det var på försäsongen.

I brist på alternativ kan Marcus Högström kanske vara intressant. Ingen toppback på något sätt, men skulle lätt gå in före Lennhammer och Lidström. Högström är just nu i Sundsvall.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6403

Dock så hoppas man ju på något bättre. Victor Berglind verkar ju få speltid nu så där blir det svårt. I och med att vi har fyllt icke EU-kvoten är möjligheterna förbannat små.
Tycker Lidström har spelat upp sig och hoppas hans trend går uppåt samt att han får lite tid i PP.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av jensa öhling »

Troja rustar ner. Kan den här killen vara något? Ziga Pavlin.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15972
Låst