Djurgårdens IF - Frölunda HC, 6/1 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kylskåp
Inlägg: 156
Blev medlem: 2006-11-18
Ort: Nacka

Inlägg av Kylskåp »

Diffe89 skrev:
Saint-Adam skrev:
Diffe89 skrev:
John älskar DIF! skrev: Vi gör så gott vi kan, sen håller jag med föregående talare att de behövs en ny klackledare! Henke ska ha all cred för vad han gör, men de behövs nån lite äldre som verkligen tar tag i de hela och kör lite mer varierat med sångerna!
Håller med om att det behövs någon äldre. Men Henke är fortfarande bättre än att ha fjortisarna från UCS som tror att de kan bestämma hur de vill.
Håller med, vadå sjunga för snabbt...
Ja, och då när de "ska visa" så sjunger de i slow motion. Dessutom säger de att "kör inte den där ramsan, vi blir hånade för den!". Vilka blir hånade? Varför i helvete skulle vi bry oss om det? Vi sjunger vad vi vill!
Vilken ramsa skulle vi bli hånade för?
Har aldrig märkt att UCS har på ett diktatoriskt vis bestämt läktarens sångregler. Fast nu när det är hockey, yngre och mindre klack, är det möjligt att dom anser sig förmer.
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Kylskåp skrev: Vilken ramsa skulle vi bli hånade för?
Har aldrig märkt att UCS har på ett diktatoriskt vis bestämt läktarens sångregler. Fast nu när det är hockey, yngre och mindre klack, är det möjligt att dom anser sig förmer.
Jag kommer inte ihåg vilken det var som de sade det på, tror det var "Hata, hata, hata Göteborg" faktiskt.

Annars stämmer det som du säger, nu är det hockey och de yngre och orutinerade lyssnar tyvärr på dem.
Användarvisningsbild
Lunkan
Inlägg: 79
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Lunkan »

John älskar DIF! skrev:
Lunkan skrev:
John älskar DIF! skrev:
Lunkan skrev:Ny match idag efter den grymma publikfesten i förrgår.

En sak undrar jag dock, alla coola hårdingar som stod i klacken och sjung "vi för allt för vårat lag, alltid oavsett", var är dom idag. Fortfarande bakis kanske?

Att bli utsjungda av 3 bussar med göteborgare är ju skapligt pinsamt...
Du ska fan inte sitta hemma vid datan och klaga, om du vill se bättring kan du väll för fan gå på matcherna själv och hjälpa till!!

Tycker det var bra tryck idag, inte i klass med i Torsdas, men de e inte så konstigt heller!

Härligt med 2 poäng, snart uppe på slutspelsplats, jävligt skönt!!!
Jag sitter precis var jag vill och klagar.

Bor 25 mil från Sthlm men tar mig till så många matcher som bara går.
Okej du kanske inte kunde gå på matchen om du bor 25 mil bort ( även om du kunde gjort de med tanke på att de var lördag), men du ska fan inte sitta hemma framför datan och klaga på oss som är där och försöker!

Vi gör så gott vi kan, sen håller jag med föregående talare att de behövs en ny klackledare! Henke ska ha all cred för vad han gör, men de behövs nån lite äldre som verkligen tar tag i de hela och kör lite mer varierat med sångerna!

Det var allt jag hade att säga!

Krossa kaffebönderna!!!
Klagar verligen inte på er som var där, ni ska ha en fet eloge, verkligen!

Min frustration och ilska riktade sig mot alla som är Djurgårdare när det är lite coolt. Alla behöver inte gå på alla matcher men av Järnkaminernas 5000 medlemmar borde 1000 pers kunna masa sig iväg på en match. Speciellt eftersom dom gör "gör allt för vårat lag, alltid oavsett".
Ska inte vara något tvång, att gå och se DIF spela hockey borde vara mera självklart än vad det är för många.

Verkar varit bra drag igår med, framgick inte av webbradion. Tror en storsatsning som denna kanske får några kaminer varje gång att engagera sig för hockeyn och gå på fler matcher.
Uppslutningen efter förra årets satsning är markant bätre än innan den satsningen.


Stannade klacken + sittplats kvar efter matchen igår, 4/1 var det ju riktigt läckert.
Kylskåp
Inlägg: 156
Blev medlem: 2006-11-18
Ort: Nacka

Inlägg av Kylskåp »

Lunkan skrev:
Klagar verligen inte på er som var där, ni ska ha en fet eloge, verkligen!

Min frustration och ilska riktade sig mot alla som är Djurgårdare när det är lite coolt. Alla behöver inte gå på alla matcher men av Järnkaminernas 5000 medlemmar borde 1000 pers kunna masa sig iväg på en match. Speciellt eftersom dom gör "gör allt för vårat lag, alltid oavsett".
Ska inte vara något tvång, att gå och se DIF spela hockey borde vara mera självklart än vad det är för många.

Verkar varit bra drag igår med, framgick inte av webbradion. Tror en storsatsning som denna kanske får några kaminer varje gång att engagera sig för hockeyn och gå på fler matcher.
Uppslutningen efter förra årets satsning är markant bätre än innan den satsningen.


Stannade klacken + sittplats kvar efter matchen igår, 4/1 var det ju riktigt läckert.
JK har drygt 3000 medlemmar.

Rätt ska vara rätt.
Äppelmos
Inlägg: 668
Blev medlem: 2007-01-05
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Kylskåp skrev:
Lunkan skrev:
Klagar verligen inte på er som var där, ni ska ha en fet eloge, verkligen!

Min frustration och ilska riktade sig mot alla som är Djurgårdare när det är lite coolt. Alla behöver inte gå på alla matcher men av Järnkaminernas 5000 medlemmar borde 1000 pers kunna masa sig iväg på en match. Speciellt eftersom dom gör "gör allt för vårat lag, alltid oavsett".
Ska inte vara något tvång, att gå och se DIF spela hockey borde vara mera självklart än vad det är för många.

Verkar varit bra drag igår med, framgick inte av webbradion. Tror en storsatsning som denna kanske får några kaminer varje gång att engagera sig för hockeyn och gå på fler matcher.
Uppslutningen efter förra årets satsning är markant bätre än innan den satsningen.


Stannade klacken + sittplats kvar efter matchen igår, 4/1 var det ju riktigt läckert.
JK har drygt 3000 medlemmar.

Rätt ska vara rätt.
Så minst 500 pers i klacken varge match då, de e ju ändå hyfsad klack och de borde folk kunna gå på, specielt nu när de bara e 8st hemma matcher kvar i grundserien!
Kylskåp
Inlägg: 156
Blev medlem: 2006-11-18
Ort: Nacka

Inlägg av Kylskåp »

Äppelmos skrev: Så minst 500 pers i klacken varge match då, de e ju ändå hyfsad klack och de borde folk kunna gå på, specielt nu när de bara e 8st hemma matcher kvar i grundserien!
Haha, dröm vidare.

Det kommer aldrig hända. Vi får lära oss att leva med verkligheten. Hockeyintresset är för lågt bland oss Djurgårdare för att det ska vara möjligt.
micke_1891
Inlägg: 328
Blev medlem: 2005-12-14
Ort: Tyresö

Inlägg av micke_1891 »

Diffe89 skrev:
Kylskåp skrev: Vilken ramsa skulle vi bli hånade för?
Har aldrig märkt att UCS har på ett diktatoriskt vis bestämt läktarens sångregler. Fast nu när det är hockey, yngre och mindre klack, är det möjligt att dom anser sig förmer.
Jag kommer inte ihåg vilken det var som de sade det på, tror det var "Hata, hata, hata Göteborg" faktiskt.

Annars stämmer det som du säger, nu är det hockey och de yngre och orutinerade lyssnar tyvärr på dem.
Hata hata hata Göteborg är för mig en aik låt därför sjöng jag inte med igår. Bara så att alla vet :wink:
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

Till alla djurgårdare på Hovet i lördags:

Blev förvånad och glad över det stöd som ni gav DIF på en vanlig match. Att det inte är samma tryck som mot Skellefteå är givetvis förståeligt, men i Hovet gav ni ett riktigt bra stöd, både klack som sittplatspublik.

Matchen i sig, en ganska medioker tillställning mellan två lag som ville väldigt mycket och en match som betydde väldigt mycket. Slutresultatet var väldigt rättvist och synd att DIF inte kunde spela som man gjort i sudden, hela matchen.

Men ändå, stort tack till er som var på matchen i Hovet, tack för att jag äntligen fick känna att jag var på hemmaplan!
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Jag blir irriterad när folk som står i klacken inte tar i för fulla muggar under hela matchen. När många började komma igång och verkligen ta i stod man själv med smärtor i magen pga allt skrikande.
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

Bautabröl skrev:Jag blir irriterad när folk som står i klacken inte tar i för fulla muggar under hela matchen. När många började komma igång och verkligen ta i stod man själv med smärtor i magen pga allt skrikande.
Håller fullständigt med!
Jag blev först besviken över att det inte var bättre stämning än det var efter en sån fest som aik-matchen faktiskt var.
Så visar det sig sen att det finns en röstkapacitet som når oanade höjder, i sista perioden var det stundtals riktigt bra tryck!
Det framkom ju också av bengan som uttryckte sin glädje över det på FAN-TV.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
antti-pekka
Inlägg: 175
Blev medlem: 2007-01-08
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

Kylskåp skrev:
Äppelmos skrev: Så minst 500 pers i klacken varge match då, de e ju ändå hyfsad klack och de borde folk kunna gå på, specielt nu när de bara e 8st hemma matcher kvar i grundserien!
Haha, dröm vidare.

Det kommer aldrig hända. Vi får lära oss att leva med verkligheten. Hockeyintresset är för lågt bland oss Djurgårdare för att det ska vara möjligt.
Att det är 500 i klacken har inte hänt många gånger. Inte i år inte förra året och inte på 80- och 90-talen.

Vid slutspelsmatcher (oftast finaler) har det i bland varit 500 i klacken. Dags att ta död på alla myter om hur bra allt var förr.

Inse i stället att det var stundtals riktigt bra drag mot Frölunda.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

antti-pekka skrev:
Kylskåp skrev:
Äppelmos skrev: Så minst 500 pers i klacken varge match då, de e ju ändå hyfsad klack och de borde folk kunna gå på, specielt nu när de bara e 8st hemma matcher kvar i grundserien!
Haha, dröm vidare.

Det kommer aldrig hända. Vi får lära oss att leva med verkligheten. Hockeyintresset är för lågt bland oss Djurgårdare för att det ska vara möjligt.
Att det är 500 i klacken har inte hänt många gånger. Inte i år inte förra året och inte på 80- och 90-talen.

Vid slutspelsmatcher (oftast finaler) har det i bland varit 500 i klacken. Dags att ta död på alla myter om hur bra allt var förr.

Inse i stället att det var stundtals riktigt bra drag mot Frölunda.
Vad jag minns så har vi fyllt Globens kurva i de flesta slutspelsmatcher de senaste åren. Den tar väl ca 1000 pers?
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

Diffe89 skrev:
John älskar DIF! skrev: Vi gör så gott vi kan, sen håller jag med föregående talare att de behövs en ny klackledare! Henke ska ha all cred för vad han gör, men de behövs nån lite äldre som verkligen tar tag i de hela och kör lite mer varierat med sångerna!
Håller med om att det behövs någon äldre. Men Henke är fortfarande bättre än att ha fjortisarna från UCS som tror att de kan bestämma hur de vill.
Dags för Tomas att kliva fram!
Kylskåp
Inlägg: 156
Blev medlem: 2006-11-18
Ort: Nacka

Inlägg av Kylskåp »

Frågan är om vi verkligen är behov av en ledare? Klacken är allt som oftast runt 50 man, kan inte vara några problem med att få alla sjunga i takt.

När det är större matcher tar supporterledarna över.
Skriv svar