Tony Zabel

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tony Zabel

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:Zabel: "Alla pratar om långa anfall, jag vill inte ha långa anfall utan vill gå rakt på mål hela tiden."
Äntligen någon som tar död på en gammal myt. Hockey spelas inte i hörnen.
Jag vet inte riktigt om jag vill dra så stora växlar på det.
Lätt att snacka om att gå på mål och spela rakt osv.

Klart det är bättre att vara mer i anfallszon istället för försvarszon.
Titta på Saik eller Hv. De spenderar mycket tid i anfallszon.

Frågan är ju vad man gör när man är där. För att luckra upp dagens täta försvar använder sig många bra lag av överlämningar och platsbyten. Det kräver skickliga spelare vilket vi till stor del saknar (eller inte lyckats få fram).
Därför kan jag tycka Zabel har rätt om att DIF ska spela rakt på mål då vi inte har spelarna för något annat.

Men att "långa anfall" skulle vara förlegat håller jag verkligen inte med om.
Inte om man ska ta sig ända till toppen. Då krävs ett fantasifullt anfallsspel där långa anfall både tröttar ut och skapar målchanser.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Tony Zabel

Inlägg av sensei »

...och ökar chanser till motståndarutvisningar

Samtidigt kan det vara frustrerande att spela i anfallszon i långa stunder utan utdelning och utan att "komma till".
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Tony Zabel

Inlägg av minalman »

Vi hade lirare som Krüger och Ragge som kunde skapa från hörnen och stoppa vid blå. Då funkade "långa anfall". Nu blir det i stället "långa lag" och farliga kontringar när vi förlorar puck. Nä in me trissan, inge krångel.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tony Zabel

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:Vi hade lirare som Krüger och Ragge som kunde skapa från hörnen och stoppa vid blå. Då funkade "långa anfall". Nu blir det i stället "långa lag" och farliga kontringar när vi förlorar puck. Nä in me trissan, inge krångel.
För oss gäller en rakare hockey. Vi har för trubbiga anfallare för annat. Där är vi överens.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tony Zabel

Inlägg av crike »

"Bäcklin vill spela hockey, Zabel vill köra hockey". Citat från en spelare.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Tony Zabel

Inlägg av Jim Morrison »

crike skrev:"Bäcklin vill spela hockey, Zabel vill köra hockey". Citat från en spelare.
Jaha? Flummigaste jag någonsin hört.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tony Zabel

Inlägg av förevigtdjurgården »

Tony Zabels första hela omgång (omg. 22-34) som Allsvensk hockeytränare sett till topp 7 ser ut som följer:

Djurgårdens IF: 13 GP - 9W - 2L - 1 OT-W - 1 OT-L TOTAL POINTS 30 42-24 (+18)
Södertäljes SK: 13 GP - 8W - 3L - 1 OT-W - 1 OT-L TOTAL POINTS 27 36-27 (+9)
Malmö IF Redh : 13 GP - 6W - 3L - 1 OT-W - 2 OT-L TOTAL POINTS 25 47-37 (+10)
Leksands IF : 13 GP - 7W - 3L - 2 OT-W - 1 OT-L TOTAL POINTS 25 42-32 (+10)
BIK Karlskoga : 13 GP - 8W - 3L - 0 OT-W - 0 OT-L TOTAL POINTS 24 49-38 (+11)
Mora IK : 13 GP - 7W - 4L - 1 OT-W - 1 OT-L TOTAL POINTS 24 43-36 (+7)
Västerås IK : 13 GP - 6W - 3L - 1 OT-W - 3 OT-L TOTAL POINTS 23 34-29 (+5)


Zabel-effekt much?
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tony Zabel

Inlägg av Henke95 »

Vågar man spekulera kring hur tabellplaceringen och spelet sett ut om upplägget på coachsidan sett ut som det gör idag i början av säsongen?
Victory is sweetest when you've known defeat.
BobTheBlob
Inlägg: 144
Blev medlem: 2011-08-31
Ort: London

Re: Tony Zabel

Inlägg av BobTheBlob »

Henke95 skrev:Vågar man spekulera kring hur tabellplaceringen och spelet sett ut om upplägget på coachsidan sett ut som det gör idag i början av säsongen?
Jag tänkte precis tvärtom, att man skulle kika på hur det hade sett ut om man INTE gjort något..
Pontulf
Inlägg: 48
Blev medlem: 2012-03-25

Re: Tony Zabel

Inlägg av Pontulf »

Kan Zabel le, kan zabel le, de vill vi se!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Tony Zabel

Inlägg av SirDIFalot »

Nu har Zabel och Charles varit tränare i 21 omgångar var. Känns overkligt att vi höll kvar vid Challe så länge. Känns som vi haft Zabel mycket längre än vad vi hade Challe... Märkligt.

Fan vad jag önskar att vi hade bytt tidigare, i alla fall där vid uppehållet när alla trodde att det skulle ske. Istället för att torska mot Västerås och BIK Karlskoga(!) och sedan "okej då, vi byter".
Expert.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Tony Zabel

Inlägg av Malto »

SirDIFalot skrev:Nu har Zabel och Charles varit tränare i 21 omgångar var. Känns overkligt att vi höll kvar vid Challe så länge. Känns som vi haft Zabel mycket längre än vad vi hade Challe... Märkligt.

Fan vad jag önskar att vi hade bytt tidigare, i alla fall där vid uppehållet när alla trodde att det skulle ske. Istället för att torska mot Västerås och BIK Karlskoga(!) och sedan "okej då, vi byter".
Hur många poäng har de tagit var, du som har koll?
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Tony Zabel

Inlägg av XantE »

SirDIFalot skrev:Nu har Zabel och Charles varit tränare i 21 omgångar var. Känns overkligt att vi höll kvar vid Challe så länge. Känns som vi haft Zabel mycket längre än vad vi hade Challe... Märkligt.

Fan vad jag önskar att vi hade bytt tidigare, i alla fall där vid uppehållet när alla trodde att det skulle ske. Istället för att torska mot Västerås och BIK Karlskoga(!) och sedan "okej då, vi byter".
Vågar man fundera på hur det sett ut om Challe fortfarande hade styrt fartyget?
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Tony Zabel

Inlägg av Túrin Turambar »

Om jag har räknat rätt tog Challe 28 poäng och Zabel har hittills tagit 46 poäng på 21 matcher var.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Tony Zabel

Inlägg av minalman »

Túrin Turambar skrev:Om jag har räknat rätt tog Challe 28 poäng och Zabel har hittills tagit 46 poäng på 21 matcher var.
Alltså har Challe som Sportchef dragit in 74 poäng. Det är fortfarande Challes gäng, det glömmer vi ofta.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar