Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Ni Gustafsson-älskare kan ju räkna ihop alla mål han var inne på idag, så inåthelvete pissdålig som vanligt. Kan verkligen inte förstå varför ni gillar honom. Forumets mest överskattade spelare genom tiderna.
Han hade ingen bra match idag. Men sett över säsongen vår klart bästa back tillsammans med Holm.

Vilka är bättre tycker du?
Jag menar bara att han är totalt usel, bland det sämsta och mest överskattade jag sett. Att vara bästa back i DIF säger verkligen ingenting.
Men är han bästa back i DIF är det väl ändå han som ska ha minst kritik. Oavsett hur mycket det säger om vår backbesättning.
Jo men man slipper ju iaf läsa om hur jäääävla bra de är efter varje match och reta sig på det också... Men visst, typ alla underpresterar ju och Timmy, Lidström mfl ska såklart skämmas ännu mer. Erik är dock alltid den som får igång mig av någon anledning, typ för att han är nonchalant och segar ner spelet varje gång han får pucken.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Ni Gustafsson-älskare kan ju räkna ihop alla mål han var inne på idag, så inåthelvete pissdålig som vanligt. Kan verkligen inte förstå varför ni gillar honom. Forumets mest överskattade spelare genom tiderna.
Han hade ingen bra match idag. Men sett över säsongen vår klart bästa back tillsammans med Holm.

Vilka är bättre tycker du?
Jag menar bara att han är totalt usel, bland det sämsta och mest överskattade jag sett. Att vara bästa back i DIF säger verkligen ingenting.
Där delar jag delvis din åsikt. Vi är tunna defensivt. Tyvärr har Timmy och Lidström varit rena besvikelser. Två förväntade top 4 backar som inte håller måttet. det är egentligen roten till det onda.
Egentligen svårt att anklaga Challe för de värvningarna, vem kunde tro att de skulle ha sina sämsta säsonger på länge detta år?
Håller med, jag var nöjd på förhand. Hade ingen aning om att de skulle vara så dåliga! Ingen skugga över Challes värvningar.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Mäklaren »

Lennhammer är sämst. Punkt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Sv: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av minalman »

När jag kom hem efter matchen möttes jag av det här. Jag har förbjudit nalle att titta på ros, men han är olydig. Men nalle sa att det var vårt PPs fel att han mår illa. Och nummer 56.
Bild
Senast redigerad av minalman den 2013-01-13 19:38:21, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2

Inlägg av mb81 »

SkönaDjurgårn skrev:
SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Ni Gustafsson-älskare kan ju räkna ihop alla mål han var inne på idag, så inåthelvete pissdålig som vanligt. Kan verkligen inte förstå varför ni gillar honom. Forumets mest överskattade spelare genom tiderna.
Han hade ingen bra match idag. Men sett över säsongen vår klart bästa back tillsammans med Holm.

Vilka är bättre tycker du?
Jag menar bara att han är totalt usel, bland det sämsta och mest överskattade jag sett. Att vara bästa back i DIF säger verkligen ingenting.
Men är han bästa back i DIF är det väl ändå han som ska ha minst kritik. Oavsett hur mycket det säger om vår backbesättning.
Jo men man slipper ju iaf läsa om hur jäääävla bra de är efter varje match och reta sig på det också... Men visst, typ alla underpresterar ju och Timmy, Lidström mfl ska såklart skämmas ännu mer. Erik är dock alltid den som får igång mig av någon anledning, typ för att han är nonchalant och segar ner spelet varje gång han får pucken.
Tycker inte Erik segat ner spelat så mycket senaste matcherna! Tycker han börjat spela med mer pondus och sett bra ut! Men nu när vi möter nåt jävla bonnlag som ligger nästsist så verkar han tro han är nån jävla superstjärna!
Nu såg jag ingen snurrfint vad jag kan minnas idag men de måste han sluta med även fast de lyckas. Bara onödigt knattebeteende!
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av kaminor »

Lennhammers loja hemjobb på 1:an och Gustafssons sanslösa bjudning på 4:an är signifikativt för vårt genomusla backspel.
Senast redigerad av kaminor den 2013-01-13 19:31:00, redigerad totalt 2 gång.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2

Inlägg av Mash »

SkönaDjurgårn skrev:segar ner spelet varje gång han får pucken.
I powerplay är det helt jävla otroligt hur många sekunder han får att gå. Burskydd och nonchalant, säkert femton sekunder som går åt totalt.

Det saknades energi i laget denna match. Ingen som ville ta tag i det hela och lyfta upp laget, Klaus försökte men ingen skrinade i hans spår. Riktig dålig insats idag, av samtliga. Vissa hade sina stunder men våra stunder var inte många.

Bäst idag var Zabels två timeout. Andra timeouten maskade han till sig genom att byta målvakt och se till att dom bytte extremt långsamt. Resten var katastrof.
Ett vanligt bottennapp, förhoppningsvis fastnar vi inte i detta spel utan inser vad som behöver göras och reparerar till nästa match.

EDIT: Tycker Ljungh gjorde en riktigt bra insats idag faktiskt. Tacklade i början av matchen och visade sitt fysiska spel, samt höll han puck riktigt bra i offensiven. Förbättring från tidigare matcher!
Senast redigerad av Mash den 2013-01-13 19:29:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av pulverapa »

Tingsryd satte fan allt. Hur fan kan man dra en stenhård backhand i krysset från 5 meter? Hatten av.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Isabo »

förevigtdjurgården skrev:Domarinsatsen var bedrövlig. (solkar icing som slås bort utan anledning, och att han hittar en crosschecking på Arnesson i samma situation är helt otroligt)
För att inte tala om situationen innan deras 3-2-mål. Först en offside som domarn väljer bort och sen direkt efter en fällning som också bortses ifrån oich så direkt efter mål.


Däremd inte sagt att domarn avgör matchen. De andra målen får ju laget helt ta på sig, vilket jävla slarv.... Första i powerplay var ju pinsamt så man höll på att dö.
Senast redigerad av Isabo den 2013-01-13 19:34:30, redigerad totalt 1 gånger.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev i någon tråd att Kalus saknar spelsinne. Det håller inte jag med om. Han har en hel el mycket finurliga passningar i de flesta matcherna. Helt klart än av våra bästa spelare.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5736
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Vikas »

Om man ska vara så där äckligt positiv så kan man påstå att det kan vara nyttigt men en sån här "eye opener" inför framtiden...
Hockeyhjärta
Inlägg: 84
Blev medlem: 2012-07-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Hockeyhjärta »

+ Petr Kalus
- Resten av gänget

Bra att man ställer över Granath, för småskavanker, underskattning på hög nivå. Nä en stabil back behövs inte, vi har ju Lennhammer i första backparet! Positivt är väl att man inte lär bete sig så här uruselt igen, eller....!?
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Mäklaren »

Kan någon här inne, seriöst, förklara för mig Lennhammer är bra på? Kan inte se någonting alls överhuvudtaget.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av dutti »

Har bara sett highlights. Pickard ser fruktansvärt loj ut i mål.. Hans engagemang verkade vara i botten. Tycker det är synd att Reideborn inte fick den här matchen, speciellt då Pickard släppte någon enkel förra matchen.
Du är med oss överallt, Stefan.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av förevigtdjurgården »

Isabo skrev:
förevigtdjurgården skrev:Domarinsatsen var bedrövlig. (solkar icing som slås bort utan anledning, och att han hittar en crosschecking på Arnesson i samma situation är helt otroligt)
För att inte tala om situationen innan deras 3-2-mål. Först en offside som domarn väljer bort och sen direkt efter en fällning som också bortses ifrån oich så direkt efter mål.


Däremd inte sagt att domarn avgör matchen. De andra målen får ju laget helt ta på sig, vilket jävla slarv.... Första i powerplay var ju pinsamt så man höll på att dö.
Jo, jag menar inte heller att domaren avgjorde matchen (glömde klargöra det) men antalet uppenbara situationer han blundade för var lite väl mycket för att vara en domare på så hög nivå.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Skriv svar